דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טחורים - איך אפשר להימנע מזה 

מאת    [ 05/01/2021 ]

מילים במאמר: 352   [ נצפה 896 פעמים ]

טחורים -טיפים למניעה והקלה [הערה: אין מדובר בעצה רפואית, מעין רפואית או תחליף לייעוץ רפואי או מעין רפואי. כל האמור לעיל ולהן מבוסס על ניסיון חיים וידע כללי מבוסס מקורות אינטרנטיים בלבד]

 

טחורים יש למעשה לכל בן אדם. הטחורים הם גוש ורידים הנמצאים מתחת לעור באזור הרקטום ופי הטבעת. תפקידם לנקז הדם באזור. הם נראים כמו אשכולים דמוי כריות. הבעיה עם הטחורים מתחילה כשהם הופכים גדושים (נפוחים) ומודלקים (דלקתיים). או אז שלל סימפטומים עלולים להופיע: גרד, גירוי, כאבים, דימום וצניחת הטחורים מחוץ לפי הטבעת (טחורים חיצוניים).

טחורים הם תופעה שכיחה למדי בעולם המערבי. למעשה מחקרים מדווחים שכמחצית מהאכולוסייה יסבלו מטחרוים מבידה כזו או אחרת אחרי גיל 50.

תזונה לקויה דלת סיבים תזונתיים, ישיבה ממושכת והיעדר פעילות גופנית, חוסר הידרציה, כמו גם גנטיקה, הם מבין הסיבות השכיחות יותר להופעת טחורים. איך להימנע מטחורים ולהקל להלן:

הסיבה המרכזית להופעת טחורים גדושים ודלקתים היא לחץ המופעל על האזור. סיבות שכיחות ללחץ שכזה הן, בין היתר: עצירות הגוררת צורך ללחוץ ביציאות, ישיבה ממושכת והיעדר פעילות גופנית, שתייה לא מספקת, גנטיקה, הריון (הרחם המתרחב גורם ללחץ על הטחורים) ועוד.

ישנם שלל טיפולים לטחורים ממשחות, קרמים ונרות ועד ניתוחים שונים. רוב האנשים לא ממהרים לגשת לניתוח, חלקם לומדים לחיות עם המצב, שהוא הרבה פעמים כרוני למדי.

ישנן מספר פעולות שניתן לעשות כדי להימנע מהופעת טחורים ולהקל בסימפטומים שלהם. בתוך אלו ניתן לציין למשל פיתוח הרגלי אכילה נכונים כמו תזונה עשירה בסיבים תזונתיים (כמו למשל אכילת לחם מקמח מלא) ושתיית מים בכמות מספקת (כ-2.5 ליטרים ליום לאישה וכ-3.5 ליטרים לגבר). גם ביצוע פעילות גופנית מועילה לטחורים, מאחר שפעילות גופנית מעודדת פעילות מעיים ומונעת עצירות). גם אמבטיות ישיבה (סיטז) במים חמימים או קרירים, מוכרות כאמצעי טוב להרגעת כאבי טחורים, כמו גם מריחת קרם אלוורה. 

במקרים מסוימים אין אפשרות אלא לפנות לפתרון כירורגי לבעיה. מגוון הטיפולים היכרורגים הינו מגוון למדי והמתמחים בניתוחים אלו הם רופאים מומחים לכירורגיה פרוקטולוגית.

מובן כי יש לבצע בירור רפואי בגין תלונות שמופיעות גם אם בטוחים שמדובר "רק בטחורים". ישנם שלל מצבים רפואיים המצריכים טיפולים רפואיים דחופים העלולים "לחקות" תסמיני טחורים. מצד שני, לפני שפונים לפתרון כירורגי, מומלץ, אם הדבר אפשרי מבחינה רפואית, לנסות לטפל באמצעים שמרניים אשר חלקם הוזכרו במאמר קצר זה. 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב