דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


5 טכניקות לבניית בניה בת קיימא 

מאת    [ 03/01/2021 ]

מילים במאמר: 1018   [ נצפה 988 פעמים ]

ה- USGBC עובד על מערכת נקודתית, ורוב ההנקודות מגיעים מתכנון, מיקום כיוון של בניין ושימוש בחומרים במידה קטנה יותר. כל אלה תורמים להסמכות LEED. לעומת זאת, ייצור LEAN לא זוכה בנקודות אצל הקבלנים אך תורם להפחתת אנרגיה באתר.

עבור קבלנים אסטרטגיה של חיסכון בזמן ובחומרים יכולה להוביל לרווחיות גבוהה יותר ולהרגשה טובה של אי יצירת בזבוז מיותר. להלן מבט על חמש טכניקות המשפיעות ביותר על בניית בניין בר קיימא:

1. ייצור חומרים טרומיים בסביבות מבוקרות

בניית מבנה רב ככל האפשר בסביבה מבוקרת שיפרה את איכות הבניינים והביאה לפחות אשפה, אומר ספנסר פינסת, מנהל תחום גריינר קונסטרוקציה במיניאפוליס.

היכולת לחתוך חומרים מפחיתה במדויק את הפסולת ויוצרת מבנים חזקים מספיק כדי לאפשר לקבלנים להשתמש במסגרות עץ עד חמש קומות, הוא אומר.

קבלנים מכניים משתמשים במערכות ניהול מידע לבניין (BIM) כדי לחתוך יריעות מתכת לעבודות צינור בסביבה מבוקרת במקום בחוץ, כדי למנוע את בעיות שינוי הצורה הנגרמות כתוצאה ממזג אוויר קר או חם, לדברי מייק סמוצ'יק, מנהל פיתוח מקצועי במיניאפוליס. מבוסס קראוס-אנדרסון. אותה עבודת צינורות מועברת לפרויקט "עטוף ואטום היטב ונשמר מחוץ לאלמנטים" כדי למנוע נזק, הוא אומר. הוא מעריך כי ייצור טרומי מהווה ככל הנראה 15% מכל פרויקט וככל הנראה יותר עבור מלונות.

מקגוף קונסטרוקציה מבוססת רוזוויל היא טפסים טרומיים לשימוש ביצירת מבנה הבטון של 39 מיליון דולר, 57,000 מ"ר. תוספת למרכז אורדווי לאמנויות הבמה במרכז העיר סנט פול, על פי דן ברנטסון, מנהל מערכות הארגון הרזה של מקגוף. מקגו יוצר תחילה מודלים תלת-ממדיים ואז בונה מראש טפסים במחסן אגם הדוב הלבן, סביבה טובה בהרבה מלהיות בחוץ באתר עבודה חשוף לאלמנטים ו"בסביבה מוגבלת ", הוא אומר.

לאחר מכן מועברים את הטפסים המתקבלים - במקרה זה לאתר אורדווי - שם מוזגים לתוכם בטון והחלקים מורכבים בצורה של Erector Set. זה נוהג מקובל עבור מקגוף שחוסך זמן ומשפר את האיכות משום שתכנון והרכבת הטפסות נעשו במחסן עם גישה לציוד שאינו זמין בקלות באתרי עבודה צמודים, כמו אורדווי, קובעת ברנטסון.

2. ניהול פסולת בנייה

הפחתת הפסולת הופכת להשגה יותר עבור קבלנים שכן הובלות התחכמו בשנים האחרונות. במקומות שבהם באתרי עבודה היו פעם פחי אשפה לסוגים שונים של פסולת, הם זקוקים כעת רק למקרה אחד, במקרים רבים, מכיוון שהסוחרים משתמשים בקטנים כדי להפריד בין חומרים.

"באמצעות הובלות אנו יכולים להשיג 75% הימנעות מטמנה באמצעות התהליך שלהם ואנחנו לא צריכים להפריד בין חומרים כדי לעשות זאת", אומר דייל פורסברג, נשיא ווטסון-פורסברג שבסיסה בסנט לואיס. "בכמה אתרים השגנו 95%."

בפרויקטים של העיר הפנימית עם טביעות רגל קטנות, העובדה שהובלות מטפלות בחומרים במיכל יחיד עושה את ההבדל מכיוון שהמרחב הוא יקר, אומר פורסברג. ישנם חומרים הניתנים למיחזור באתר - בפרט בטון שניתן לרסק ולשמש אותו ליסודות או כמצבר מתחת לחניות.

שלושת פרויקטי הבנייה הגדולים ביותר שמתקיימים בערים התאומות מחזיקים בשיעור מיחזור של יותר מ -90%, על פי זכרי הנסן, מנהל בריאות הסביבה, מחלקת בריאות הציבור במחוז סנט פול-ראמזי, שנשא דברים בכנס בחסות המיניאפוליס יוזמה סביבתית מבוססת. הפרויקטים כוללים את אצטדיון הוויקינגים במיניאפוליס, את פארק סנט פול סיינטס ואת מפעל פורד בסנט פול.

3. ניהול האתר לשיפור הסביבה

מניעת זיהום מי סופות הפכה ל"עסקה גדולה "לעיריות ולממשלה והממשל הפדרלי, אומר סמוצ'יק בקראוס-אנדרסון. "עיריות אינן רוצות פיתוח [בנייה] שזורק חבורה של מים רעים למערכת הביוב הסוער ומציפה אותה", הוא אומר.

נגר מכוסה כעת על ידי גדרות סחורות המקיפות אזור. סמוצ'יק אומר כי ניתן להשתמש במספר גישות "שיטות עבודה מומלצות" לטיפול במים במקום ולהימנע מזרמתם למערכת הביוב המקומית. קראוס-אנדרסון מתכננת כעת להימנע מנגר במהלך בניית בניין המשרדים החדש שלה במרכז העיר מיניאפוליס.

פורסברג אומר כי בטיחות העובדים הביאה להגבלות ולמוסד דרכים פשוטות להפחתת הזיהום. אסור לעשן באתר, למשל. כאשר עובדים נכנסים לבניין, הם עוברים מעל "שטיחי הליכה" שמסירים נעליים עפר, עופרת וכימיקלים אחרים שעלולים להיות מסוכנים. קבלנים מביאים גם מיכלי מיחזור למזון להפחתת הפסולת האורגנית.

4. ייצור קטן להפחתת אנרגיה

ברנטזון של מקגוף אומר כי החברה שלו מעודדת חשיבה מחודשת על גישות הבנייה באמצעות חשיבה רזה. "זה למצוא את הפעילויות הבזבזניות שאנחנו עושים ולבטל אותן", הוא מסביר.

הצלחה אחת כללה עובד של מקגוף ששינה מברשת שעובדת בשיתוף עם מפוחי שלג כדי להפחית את משך הזמן הדרוש לניקוי חיפויי רצפות מתכת בחורף. התהליך מתחיל במפוח שלג המותקן במכחול - שוב, קצת שונה על ידי מקגוף - שמוריד את רוב השלג. לאחר מכן, עובדים השתמשו במברשות שהורכבו על ידיות מטאטא כדי להסיר שלג שנתפס בחריצי סיפוני המתכת.

למרות שמברשת שלגית אולי לא נראית עניין גדול, היא הקלה על הצוות של מקגוף את החיים. "זה חסך זמן וכוח אדם משמעותי וזה חשוב כשמדברים על בזבוז וקיימות", אומר ברנטסון.

מקגוף משתמשת גם בסככות כלים - שתוכננו כולם על ידי אנשי מקצוע - המאורגנים באותו אופן ללא קשר לאתר העבודה. המערכת מבטלת זמן מבוזבז בחיפוש אחר מקדח או מפתח הברגים הנכון. פחות כלים הולכים לאיבוד ויש להחליפם באמצעות המערכת, וקבלנים עובדים בצורה יעילה יותר מכיוון שהם יכולים למצוא את מה שהם צריכים, אומר ברנטסון. החברה כל כך התגאה בשתי הגישות שהיא יצרה קטעי וידאו ביוטיוב - אחד על מכחול השלג והשני על סככות כלים - כדי להציג אותם.

LEED לא מעניקה לקבלנים נקודות לטכניקות בנייה רזות, אך בכל מקרה קבלנים רבים משתמשים בהן. טד בקמן מ- RJM Construction במיניאפוליס, אומר שהחברה שלו יושבת עם מנהלי עבודה מקבלני משנה שונים כדי לחלוק לוחות זמנים כדי ש"כולם יודעים על מה הם אחראים. "

החומרים מועברים "בדיוק בזמן" כדי להימנע מלהתקין מוטות וחומרים אחרים לפני ההתקנה. המערכת בדיוק בזמן מביאה אספקה ביום בו הם נדרשים, אומר בקמן.

"זה חוסך זמן, מבטל גניבה במקום העבודה, מבטל נזקים, מבטל בזבוז זמן של העברת דברים", הוא מוסיף. "אלה נוהגים רזים, אך הם גם דברים בר קיימא, במובן מסוים."

5. בחירת חומרים

אדריכלים ולקוחות המחפשים LEED יכולים להשיג נקודות רבות על ידי בחירת חומרים המיוצרים ממוצרים ממוחזרים וממקורות מקומיים. החומרים יכולים להיות כל דבר, החל ממוצרים מתחדשים כגון במבוק לרצפות וכלה בעץ של ספקים שאושרו על ידי מועצת המנהלים היערית מיוסטרפולסט.

נקודות LEED זמינות גם להתקנת אסלות כפולות חוסכות מים וברזים עם זרימה נמוכה ותכונות אחרות, אומר סמוצ'יק. הפחתת מים הפכה לנושא מרכזי, אפילו בארץ 10,000 האגמים, הוא מציין.

ככל שהבניינים הופכים ירוקים יותר, כך גם אתרי הבנייה. ייצור מחוץ לאתר, שיפור התחזוקה במקום, פרקטיקות רזות, הימנעות מטמנות ורכישת חומרים ירוקים החלו לשנות באופן מהותי, אם כי לאט, את אופן בנייתם של בניינים כיום.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב