דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חלקיק או גל 

מאת    [ 30/09/2020 ]

מילים במאמר: 384   [ נצפה 1139 פעמים ]

בתחילת המאה ה-20 התגלה לראשונה שניתן לראות את חלקיקי האטום כמוצקים או כגלים, תלוי דרך איזה מכשיר מסתכלים. במכשיר אחד הם נראו כחלקיקים קטנים של חומר מוצק, ומכשיר אחר כל חלק נראה ככוח כגל, וההבדל הוא עצום. כך המדענים החלו להבין, שהחומר הוא לא מוצק, או נוזלי, או גלים. אלא הכל תלוי בצופה, במי שבודק או רואה. וכך לאט לאט החלו לתפוס ולקבל, שתמונת העולם תלויה במתבונן, ושהחלקיקים עצמם קיימים או לא, רק כלפי הצופה. מי שמגלה אותם במכשיר לחלקיקים, מרגיש אותם כמוצק, ומי שמגלה אותם בגלאי גלים, מרגיש אותם כגל, ולכן אי אפשר לקבוע אם הם קיימים או לא ובאיזה צורה. כי האדם לעולם לא נמצא מחוץ לעצמו, אלא חוקר את המציאות מתוכו. וכך יוצא שאין תמונה מוצקה, וודאית שלפיה אפשר לקבוע שהם קיימים. אלא הם קיימים כלפי חושיו הנוכחיים של האדם. המעניין הוא, שכל זמן שהמדעים השונים, הפיזיקה, הכימיה, הביולוגיה, הרפואה, והגנטיקה, עסקו בחקר האדם והעולם בלי שום קשר לתכונות החוקר, הם התקדמו בחקירות המדעיות האלה משך אלפי שנים. אבל מאז שהגיעו למצב שתלוי בחוקר, אם מתגלה לו חלקיק או מתגלה לו גל, לפתע המדענים נעצרו בלי לדעת איך להמשיך.

מהיום מה שצריך לעשות הוא לשנות את האדם, ולפי השינויים שהאדם יקבל, הוא יראה עולם אחר. ואותו עולם יהיה כלול מחלקים או מגלים בהתאם לחוקר, בהתאם לאדם. ויש תוכנית שלמה איזה שינויים על האדם לעבור, כדי לתפוס כל פעם תמונת עולם חדשה ושונה. וכשהוא יאסוף את כל התמונות האלה, הוא יידע את כל המציאות, אותה מציאות הנקראת הטבע. המדעים כבר מיצו את כל האפשרויות הקיימות, מבלי לשנות את האדם. אבל מתחילת המאה ה-20 הם מבינים, שכל יתר הגילויים תלויים רק בשינוי שיעבור האדם עצמו. כי הטבע כולל שני מרכיבים, "אני" ו"מה שאני חוקר". במשך כל הדורות האדם עסק רק במושא המחקר שלו. אבל כעת הגיעה השעה לשנות את החוקר עצמו, ואז הוא יראה את מה שהוא חוקר בהתאם לשינוי שיתחולל בו. הדברים האלה פשוטים ומובנים. אלא האדם לא היה מספיק מפותח כדי לשאול את השאלה, האם מה שהוא צופה בטבע, תלוי בו או לא.

אדם שמשנה את עצמו, את תכונותיו מקבלה לנתינה המציאות שלו לא משתנה כך, שהחומר הופך כולו לגלים, לגזים, או לנוזלים, או שבטון הופך לאוויר, ואוויר הופך למוצק כבטון. כי מדובר בשינוי בכלי הפנימי ולא בחמשת החושים, חמשת החושים נשארים כפי שהם. אלא מוסיפים להם כלי פנימי, שדרכו מרגישים את הכוחות שמאחורי החומר ועוד נפח מציאות ענק שנסתר מאיתנו,

ללמוד את החוקים שאנחנו פועלים בתוכם




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב