דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיטת השרירים הטבעתיים בבריאות ובחולי-עקרונות, התאמה אישית ועוד. 

מאת    [ 16/08/2020 ]

מילים במאמר: 387   [ נצפה 1843 פעמים ]

שיטת פאולה הומצאה בישראל על ידי גרבורג שסבלה מכאבי גב וקשיי תנועה שונים. היא יצרה אוסף תרגילים על בסיס נסיונות שעשתה עליה עצמה, תרגילים שהכירה מלימודי שירה ומחול בנעוריה בגרמניה והדרכה בעיסויים שלמדה מדר. פולוורמאכר אורטופד ידוע שעבד בתל אביב והדריך אותה בעבודתה עם מטופליו. אוסף התרגילים של פאולה הורחב על ידי תלמידותיה וכך גם התחומים שבהם טיפלה. לדוגמה: פאולה הייתה זהירהמאוד בתרגול בזמן הריון ואילו בשנים האחרונות הולך ורווח תחום ההכנה ללידה ועזרת דולות בזמן לידה בעזרת שיטת פאולה.

 היחודי לשיטת פאולה הוא ההשפעה מרחוק, כלומר הפעלה יעילה יותר של שרירים שנחלשו מתוך שרירים תקינים. על פי תיאורית השיטה, שימוש בשרירים טבעתיים (מסביב לפה, לעיניים, לשופכה) באזור מסוים, גורם לחיזוק שרירים טבעתיים גם באזורים אחרים.  העקרון העומד בבסיס שיטת פאולה, שכל הסוגרים בגוף עובדים בו זמנית, ומשפיעים זה על זה יכול לסייע לילדים ולאנשים שהפעלת  הסוגרים  באזור האגן אינה מלאה או שאינה עונה על מכלול המצבים בהם נדרשת שליטה בסוגרים. בדרך כלל היכולת להפעיל שרירים טבעתיים במקומות אחרים כמו בעיניים ובפה אשר קל יותר להפעילם משמשת כנקודת מוצא לחיזוק הסוגרים. שרירים אלה מגרים את שרירי רצפת האגן בדרך עקיפה וגורמים להם להתחיל לעבוד.

פאולה גרבורג ממציאת השיטה גילתה קשרים הקיימים בגוף מעצם טבעו והתרגילים שבנתה הותאמו לקשר הדרוש בין נקודת המוצא לתנועה לבין כיווצים והרפיות שהמתרגלים חוזרים עליהם ומעודדים כך תגובות שרשרת כיווציות ובעקבותיהן את היווצרות הקשר הבריא בין השרירים הטבעתיים לבין עצמם. ההיצמדות המחשבתית לתרגול משחררת את המוח מפעילות מחשבתית אחרת ומניעה את הגוף באופן משתנה, נטול תכנון ולרוב במקום או בכמה מקומות שבהם דרושה התנועה במיוחד. 

שיטת פאולה מיועדת לכל אדם וילד משום שהשפעתה על התפקוד הכללי של הגוף נוגע במערכות פנימיות ומתאים הן למצבי בריאות והן למצבי חולי. בהגדרה מצבי בריאות הכוונה בין השאר להכנה של הגוף לשיבושים האופייניים למצבי מעבר ומניעתם בעזרת התרגול כגון: הכנה ללידה, תרגול בזמן הריון, הכנת ילדים לגמילה או חיזוק הגוף לאחר גיל חמישים. ההגדרה מצבי חולי מכוונת לשיבושים בתפקודים הקשורים לשרירים הטבעתיים. בין אם מדובר בדלקת בעצב הפנים, פגמים בדיבור, חוסר איזון בין צדי השלד או שליטה חלקית בסוגרים. בכל השיבושים האלו וכן בתפקוד לא מלא של מערכת הנשימה ומערכת העיכול מאפשר תרגול השיטה החזרה של הגוף לאיזון. מקצת מהשינוי נעשה על ידי חיזוק השרירים שנחלשו אך פעמים רבות הרקע לשיבושים הוא איבוד התחושה המדויקת. ולכן דרושים גם הגמשה של הפתחים, לימוד הרפיה וארגון הגוף לפעילות מתואמת בין השרירים הטבעתיים לבין עצמם.

סמדר נבו מטפלת בשיטת פאולה מזה 25 שנים, מנוסה נשיים, בעיות גב, שלד ומפרקים, מחלות קשות ושיקום מניתוחים. השתתפה במחקרים על חיזוק רצפת האגן במסגרת בי"ח הדסה


טלפון לייעוץ ותאום-סמדר 0544893772 שאלות ותגובות באימייל בכתובת href="mailto:smadar.nevo@gmail.comsmadar.nevo@gmail.com">">smadar.nevo@gmail.com


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב