דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


במת הרמה - סוגים 

מאת    [ 14/11/2019 ]

מילים במאמר: 410   [ נצפה 1443 פעמים ]

במות הרמה הן חלק בלתי נפרד משגרת היומיום של הרבה עסקים ועובדים, בזכות האפשרות שלהן לאפשר לאנשי מקצוע לבצע משימות שונות בטווח רחב של גבהים. ניקוי חלונות, העמסה של ציוד, בנייה של תפאורה או גישה אל ענפים בצמרות העצים – כל אלה הן משימות שמתאפשרות לביצוע בעזרתן הנאמנה של במות הרמה. כיום ישנם סוגים שונים של במות שמאפשרים גישה נוחה לכל מקום ולגבהים שונים, כך אפשר לייעל את העבודה ולהתאים אותה לתנאי השטח הרלוונטיים בכל מצב או מקרה. חשוב לדעת שגם העובדים שעומדים בסל ההרמה או על הבמה הם עובדים מוכשרים שיודעים איך עובדים בגובה ועוברים השתלמויות והכשרות על מנת להישאר מעודכנים והכי חשוב – לשמור על הבטיחות שלהם בזמן העבודה.

 

מתי משתמשים בבמות הרמה?

כאמור, ישנם כיום כמה וכמה סוגים של במות הרמה וחשוב לבחור בקפידה את זאת שהכי תתאים לכל עבודה או משימה. במה אנכית, למשל, מתאימה לשימוש במחסנים ומרכזים לוגיסטיים גדולים, מגיעה לגובה של כמעט שישה מטרים ויש בה מקום לאדם אחד (יכולים לעמוד עליה שני אנשים אך יהיה להם צפוף ולכן מצב זה פחות רצוי או בטיחותי). במת הרמה מסוג זה מסוגלת לשאת משקל של מעל 200 ק"ג ונוח מאד להתנייד בה ברחבי המחסן ובצמוד למדפים. ההבדל בין במות הרמה למנוף נעוץ ביציבות של הרכב שעומד על הקרקע ובאפשרות הליווי של אותו עובד שעומד בעצמו על הבמה או בתוך סל ההרמה. ההבדלים השונים בין במות ההרמה נעוצים בגובה המירבי שאפשר להגיע אליו, במשקל המשא המקסימלי ובמספר האנשים שיכולים לעמוד ביחד, בו זמנים בשיא הגובה. 

 

סוגים נוספים של במות הרמה

במת הרמה מספריים היא הבמה שהכי מתאימה להימצאותם של שני עובדים. משטח ההרמה שלה גדול ורחב דיו, כך שהם יכולים לנוע בחופשיות גם בגובה - ללא צפיפות מסוכנת או תחושת חוסר נוחות. בעזרתה הם יכולים לבצע הערכות או עבודות שונות שדורשות יותר מאדם אחד והם יהיו רחוקים מהמשקל המקסימלי שהוגדר על ידי היצרן. סל הרמה מתאים בדרך כלל לאדם אחד בלבד. בזכות כושר התמרון הגבוה שלו הוא מתאים מאד לאזורים יותר בעייתיים כמו: סבך ענפים בצמרות עצים ועבודה עם מסור חשמלי מסיבי לצורך גיזום אותם הענפים. כאשר רואים במת הרמה מסוג מסוים בעבודה – חשוב לזכור שעבודת חשיבה מעמיקה קדמה למשימה, תהליך שבו נבחנו תנאי השטח, מספר האנשים שצריכים לבצע את המשימה, הגובה הדרוש והמשקל שהבמה צריכה לשאת.

עבודה עם במות הרמה שמורה אך ורק לאנשי מקצוע שמכירים את הסוגים השונים ויידעו מתי צריך להשתמש בכל אחד מהסוגים. בנוסף הם אלה שיידעו איזה מהעובדים מתאים לכל משימה על פי הכשרותיו וההשתלמויות העדכניות ביותר שהוא עבר.

 

רום במות הרמה ומנופים


https://www.rom.co.il/he/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב