דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גלובליזציה או שגשוג במגזר הערבי 

מאת    [ 02/11/2019 ]

מילים במאמר: 382   [ נצפה 2114 פעמים ]

צמיחה של יותר מ50% בצרכני התיירות במגזר הערבי מעידים על שינוי תרבותי או שינויים בדפוסי הצריכה?
המכון לחקר הקמעונאות מציג סקר חדש בו מעידים תושבי המגזר הערבי על צמיחה בתדירות צריכת התיירות לצורכי בילוי, עסקים והשכלה.
מעל 20% מתושבי מדינת ישראל משתייכים למגזר הערבי, המשמעות לכך היא שהשקעה בשירותים ומוצרים ייעודיים למגזר הערבי טומנים בתוכם את כוח הצמיחה המשמעותי ביותר במשק המקומי. במחקר שערך דר' חזי גור מזרחי מהמכון לחקר הקמעונאות מציג את הדפוסים והמאפיינים של הצריכה במגזר הערבי, התייחסות לתרבויות חומריות ולא חומריות, ההשפעות המקומיות וההשפעות הגלובליות על התנהגות הצרכנים בקרב המגזר.
דר' חזי גור מזרחי מציין שהעלייה המשמעותית בצריכת תיירות בקרב המגזר הערבי מושפעות ממספר משתנים שונים, הוא טוען לאבולוציה חברתית ותרבותית אשר מעידה על צמיחה גבוה יותר מדפוסי הצריכה הכוללניים במדינת ישראל. הצרכן במגזר הערבי עבר גלובליזציה וההתייחסות לזמינות והוזלת המחירים בסגמנט הטיסות והפנאי היא גורם משמעותי וכמו כן בשנים האחרונות שיתופי הפעולה העסקיים בין יבואנים ותעשיינים מהמגזר לבין גורמים מעבר לים התעצם ונתון נוסף שהוצג במחקר אחר של דר' חזי גור מזרחי הוא שבקרב האקדמאים אחוז הסטודנטים שלומדים באוניברסיטאות זרות גבוה משמעותית מהסטודנטים במגזר הישראלי הכללי, זו חשיפה והזדמנות נוספת לביקורים במדינות מעבר לים אך למרות זאת אלו לא המשפיעים הדומיננטיים.
כ 60% מהנשאלים ענו שביקרו בחו"ל במהלך 3 השנים האחרונות מול סקר שפורסם בשנת 2014 בו הוצג הנתון שרק 36% ממשתתפי הסקר ביקרו בחו"ל במהלך 3 השנים האחרונות.
המדינות המועדפות בקרב צרכני הטיסות במגזר הערבי אלו דווקא מדינות המזרח התיכון מצרים, ירדן, טורקיה ויעד שנמצא בצמיחה הוא מרוקו. העדפה למדינות ערב היא קלות ההשתלבות, השפה והתרבות המקומית כגון החשש למזון שאינו מכיל חומרי גלם אסורים כגון אלכוהול וחזיר.
מרוואן בדיר מנכ"ל משרד הפרסום גור מדיה מוסיף שעסקים גלובליים יותר ויותר משקיעים משאבים ופיתוח לטובת המגזר הערבי, תקציבי הפרסום של החברות המתפתחות צמח משמעותית לטובת פרסום ואסטרטגיה כדאי להיחשף למגזר הערבי.
במחקר של המכון לחקר הקמעונאות מוכיחים שלמרות הגלובליזציה ישנם עדיין הבדלים משמעותיים בשפה התקשורתית בפרסום ובהצגת המוצרים והשירותים וכמו כן באמצעי הפרסום, ולכן ישנה משמעות רבה לבניית הקמפיינים, השירותים והשפה.
למרות הצמיחה בצריכה בסגמנט התיירות עדיין מוצג במחקר פערים גדולים בשיטת הצריכה, הצרכן במגזר הערבי עדיין מעדיף את הצריכה המסורתית מול הצריכה המקוונת, המגזר הערבי משתמש ברשת על מנת לחקור ולבחון את המחירים, המבצעים והשירותים אך הוא מעדיף לבצע את הרכישה מול נציג מכירות טלפונית ו/או פרונטלית גם אם זה יעלה לו באחוז מסוים במחיר.

 

דר' חזי גור מזרחי


יועץ ומרצה לאסטרטגיה שיווקית


מחבר הספר - קוד משתמש


סדנת מומחי המכירה 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב