דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לעצב חדר לבן-על-לבן 

מאת    [ 25/07/2019 ]

מילים במאמר: 459   [ נצפה 1623 פעמים ]

אני מאוד אוהבת את אופנת עיצוב הפנים של "לבן על לבן". זה מראה שמיד מייצר אוירה. לבן על לבן נפוץ בעיקר בחדרי שינה ובצדק, זה החדר שהייתי רוצה שיהיה הכי שליו בבית, וגם הכי קל לשמור על ניקיונו (ולבנבנותו). חקרתי איך יוצרים את המראה הזה, שעל אף שהוא נראה מאוד קל, יש בו תחכום. אפילו שיש תחושה שהכל לבן, החדר לא משעמם או ריק.  

1. בחרו גוון של לבן  

לבן הוא לא צבע אחד. יש מאות גוונים של צבע קיר לבן, למשל, כמו כל צבע אחר. כדאי לבחור סקאלת גוונים שתשרת אותנו בכל החדר. יש גוונים לבנים-אפרפרים, לבנים-צהבהבים, לבנבנים-וורודים. הלבנים האפרפרים הם טיפה יותר רשמיים. הלבנים הצהבהבים הם טיפה יותר חמים ומאירים. הלבנים הורדרדים ישרו אוירה רומנטית.

מעבר לאוירה שתווצר, כדאי להתחשב גם בכמות האור הטבעי והתאורה בחדר. חדר מאוד מואר יתאזן יפה עם אפרפרות. חדר יותר חשוך יואר יפה עם לבן צהבהב.    

2. לבן זה לא רק לבן - שבצו עוד שני צבעים ביחס 60-30-10

אולי זה מפתיע, אבל גם אם העין תופסת את החדר כלבן, החדרים הלבנים המוצלחים משלבים עוד צבעים, והשילוב דוקא מדגיש את הלבן בעיצוב הפנים.

שיטה מקובלת של מעצבי הפנים היא לשלב שלושה צבעים, כשהצבע הדומיננטי הוא לבן והוא תופס כ 60% מכלל הדברים בחדר, כשמחשיבים גם קירות ורצפה.

צבע שני נמצא בערך על 30% מהחלל והחפצים והוא צבע משלים ללבן, כלומר על אותה סקאלת גוונים (טונים). דוגמא לצבע משלים הוא צבע חציר (אם הלבן הוא צהבהב) או צבע אפור (אם הלבן הוא כחלחל או אפרפר). עץ כצבע משלים יכול להתאים לכל גוון של לבן.

הצבע השלישי משמש ל"זריקות של צבע", מהווה רק כ 10% מהחדר, לרב צבע בולט מאוד ומנוגד ללבן. אפשר לדוגמא לבחור בשחור, בזהב, בטורקיז או צבעים דומיננטיים אחרים, לאביזרים קטנים או יצירות אומנות. כדאי להתחשב אם יש כבר צבע בולט בחללים אחרים בבית ולשלב אותו. עוד דרך לבחור צבע דומיננטי היא לשלב עציצים ואז הירוק מהווה את הצבע השלישי.    

3. הוסיפו טקסטורות, דוגמאות ומרקמים

להוסיף עניין בעין ולהמנע מחדר משעמם, כדאי להוסיף חפצים עם טקסטורות שונות. וילונות מבדים אווריריים לעומת שטיח פרווה סינטטית; כרית רקומה או שמיכה סרוגה; מחזיקי נרות מבריקים או ידיות מגירות במתכת מוברשת. עץ בא עם טקסטורה מובנת (פסים ו"עיניים"), ויוצר עניין בין אם הוא ברהיטים, בחיפוי קיר או בפרקט ברצפה. רק הזהרו מלשלב כמה צבעי עץ כי לרב זה לא יתאים. באופן כללי הזהרו משילוב גוונים לבנים שלא על אותה סקאלה (טונים צהובים עם טונים אפורים למשל). אם רב העיצוב הוא חלק, שטיח או טפט בדוגמא גיאומטרית יוסיף הרבה. כאן הזהרו מלהוסיף כמה דוגמאות גיאומטריות שונות ולייצר "רעש" בעין.    

אפשר וכדאי לקחת את הזמן בבחירת האביזרים וגם להחליף את מה שקניתם ולא היה מתאים, או לא הייתם לגמרי מרוצים. חצי מההנאה זה הסיפוק בכך שהחדר הושלם בדיוק לשביעות רצונכם. החצי השני הוא פשוט להנות מהחדר ועיצוב הפנים שלו.

מערכת אינטרפוץ, פלטפורמה לשיתוף ידע ורעיונות עיצוביים בין משפצי בתים בישראל


www.interputz.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב