דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תזונה משפיעה על העור 

מאת    [ 21/04/2008 ]

מילים במאמר: 689   [ נצפה 3100 פעמים ]

"you are what you eat" היא קלישאה מוכרת, הטומנת בחובה את הבסיס לתזונה הטבעית. במכונית ברור לנו שצריך למלא דלק מתאים, אז איך זה שאנחנו מרגישים נוח לאכול מזון שלא מתאים לנו, למרות הקושי שלנו עם התוצאות, והמחירים שאנו משלמים על אותם "חטאים" או מזונות לא מתאימים.

הפנים שלנו משקפות את מצבינו הבריאותי והרגשי. כאשר אדם מרגיש חולשה, דאגה, או במידה והוא סובל מאנמיה - נראה חיוורון על פניו. במצבי כעס, או כאשר לחץ הדם גבוה, הפנים יהיו אדומות, ובחולי הן יראו לעיתים צהובות. כאשר התזונה שלנו אינה בריאה, וכוללת בתוכה שמנים מחומצנים, סוכרים, או רעלים שונים, העור יהיה כהה יותר, שמנוני, ואפילו עם פצעים.

תזונה שאינה מתאימה לאורך זמן, עלולה ליצור מתח נפשי. צריכה של קפאין, למשל. הקפאין חוסם קולטנים בתאי העצב מפני חומרים המאפשרים הרפיה, כך שנוצרת חוסר רגיעה של מערכת העצבים, או במילה אחרת - מתח. סוכרים ומזון מעובד ועני בויטמינים מינרלים וחומרי הזנה נוספים עשויים להוביל למתח, כמו גם להפרעות בעיכול, השמנה ונפיחות. כיוון שישנה שחיקה בויטמיני B , זרימת הדם ויכולת פינוי הרעלים מהעור- נחלשת. כאשר התזונה עשירה במזון תעשייתי, כמו חטיפים, מזון מטוגן או בשר בכמויות רבות- הגוף מתקשה להתמודד עם כמויות הרעלים שמצטברים בתאים עם הזמן, ומכבידים על תפקודם, עד כי תתכן פגיעה ברקמות השונות.

לעומת זאת, כאשר מקפידים על תזונה טבעית ובריאה, צריכה של ירקות ופירות, ועל שתיית מים בכמות מספקת, נמנעים מעישון וצריכה של רעלים וסוכרים במזון, ניתן לראות בבירור שיפור רב במצב העור והפנים נראות בריאות ונקיות.

כיצד ניתן לשמור על הבריאות, ועל מראה עור בריא ורענן?
את השינויים ניתן לעשות באופן מתון, ובהדרגה. אמצו בכל יום מספר שינויים נוספים מההמלצות, והשיפור לא יאחר להופיע..
ביום הראשון החליפו את האורז הלבן במלא, אכלו פרי במקום חטיף, החליפו כוס אחת של קפה בחליטה או במיץ טבעי, וצאו להליכה קצרה.
למחרת תוכלו להוסיף שינויים נוספים, ובהדרגה להאריך את משך הפעילות הגופנית, ותוך מספר ימים לצמצם את המרכיבים הפוגמים במראה, ולהחליף אותם בכאלו שישמרו עליו.

המלצות:
- הקפידו על מזון טבעי ככל שניתן- דגנים מלאים (אורז, קינואה, כוסמת, חיטה), קטניות, אגוזים, זרעים ושקדים (טבעיים, ולא קלויים), וצריכה של שמנים באיכות טובה- מכבישה קרה, ולא מזוככים, או מוקשים (כמו מרגרינה).

- המנעו ממזון מעובד ומזוקק - החומרים שבה משתמשים, ע"פ רוב אינם טבעיים, ומכילים חומרים שונים, המכבידים על תפקודי הגוף, ומקשים על פינוי הרעלים מהגוף ומהעור.

- הרבו בשתיית מים (לפחות ליטר וחצי לאורך היום) וחליטות טבעיות של צמחים, ולהעדיף אותן על פני משקאות ממותקים או קפה. כך תהיה הפרשה של הרעלים, והפחתה בצריכתם.


- גוונו בתזונה עד כמה שניתן- פירות וירקות, דגנים, קטניות וזרעים מסוגים שונים, כך שתהיה אספקה טובה של כל אבות המזון, ונוגדי חמצון, הדרושים לתפקוד תקין של הגוף, הבא לידי ביטוי גם במראה העור.

- הפחיתו בעישון! העישון גורם לחימצון של התאים, פוגע ברקמות, ומכיל רעלים הפוגעים במערכות רבות בגוף. בנוסף הוא גורם להצהבה של העור ושל השיניים.


- השתמשו בתכשירים טבעיים בלבד, שאינם מכילים S.L.S (סודיום לאוריל סולפאט- כימיקל הגורם להתרבות לא תקינה של תאים), שמן מינרלי (Mineral oil, המפחית את יכולתו הטבעית של העור ללחלח את עצמו), Petrolatum (תוצר של נפט), טלק, אסבסט, פרופילן גליקול, פורמאלדהיד וחומרים כימיים נוספים שפוגעים בעור, או שמפחיתים מיכולתו לתפקד בצורה תקינה. ניתן לאתר אותם ברשימת הרכיבים על גבי כל מוצר טיפוח- קרם, סבון, שמפו ואף משחת השיניים.

- פעילות גופנית- תורמת להרגשה טובה, פינוי רעלים מהגוף, זרימה של דם, ושיפור היכולות הפיסיות, יחד עם הפחתה של רמות מתח. מומלץ לבצע פעילות, כמו הליכה רגלית, לפחות 3 פעמים בשבוע, למשך כ-20 דקות.


- המנעו ככל הניתן מחשיפה לשמש- קרינת השמש פוגעת בעור, וגורמת להזדקנות מהירה שלו. הליכה בצל, בשרוולים ארוכים וכובע, בשעות הפחות חמות של היום.


יתרון נוסף שנותן ערך מוסף לתזונה הטבעית הוא איזון המשקל, וההרגשה הטובה המלווה לאורך היום. הברק חוזר לעיניים, והאור לעור.
מאמר מקורי מערכת icosmetics פורטל קוסמטיקה יופי ומודעות, מאמרים בנושאי קוסמטיקה איפור, שיער, עור
שלומי גולן-
נטורופת, רפלקסולוג מוסמך ומאסטר ברייקי. בוגר מכללת מדיסין לרפואה משלימה. מטפל בקליניקה בתל אביב, בשילוב של תזונה, צמחי מרפא, תוספי מזון, פרחי באך ועוד. מרצה בתחומי הרפואה המשלימה, ומעביר קורסי רייקי. דרך טיפול הוליסטי
פורטל יופי ICosmetics שם לו למטרה להיות הפורטל בו תוכלי להתעדכן על חידושים בעולם היופי, סקירות מוצרים חדשים בשוק, טרנדים אחרונים מבירות האופנה הבין לאומיות, עצות מאנשי מקצוע בכירים בתחומי היופי והאסתטיקה, המלצות על הטיפולים הכי יעילים ועוד. איפור, טיפוח, שיער, פלסטיקה ועור, (או בקיצור יופי) הם הנושאים החמים שלנו.


כמו כן, אנו עובדים בשיתוף עם המכון לחקר העור (ISR) שלקוחותיו הן חברות הקוסמטיקה הגדולות בארץ ובעולם. כאן תוכלי לשמוע ראשונה על השקות חדשות של מוצרי טיפוח ולהתנסות בהם לפני כולן!


גלישה מהנה!
מערכת ICosmetics

icosmetics - פורטל קוסמטיקה יופי ומודעות | כתבות בנושאי קוסמטיקה שיער עור איפור



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב