מתלבט אם ללמוד QA? תקרא פה מה התכונות אופי שאתה צריך שיהיה לך על מנת להשתלב בתעשיית ההייטק
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מתלבט אם ללמוד QA? תקרא פה מה התכונות אופי שאתה צריך שיהיה לך על מנת להשתלב בתעשיית ההייטק 

מאת    [ 13/01/2019 ]
מילים במאמר: 644   [ נצפה 424 פעמים ]

 
 

 

איזה תכונות אופי צריכות להיות לבודק תוכנה?

ריכזנו עבורכם ארבע תכונות מרכזיות:

 

  1. סקרנות

לפי דעתי הדבר הכי כיף בלהיות בודק תוכנה, זה להיות סקרן ולחפש.. מה יקרה אם אני ילחץ פה פה ופה? מה יקרה אם נסגור את האתר ונחזור? ואם ננתק האינטרנט ונחזיק?

רגע יש גיבוי להכל? אם 2 לשוניות פתוחות, ואני לוחץ בו זמנית על כפתור "לקנות" בשניהם האם המערכת תקנה את המוצר?

כאשר הבודק תוכנה מתחיל להיות סקרן הוא מתחיל לגלות דברים שהמתכנת לא חשב עליהם, וכך הוא פותח למתכנת את חוש המחשבה, ונותן לו לעבוד קצת יותר קשה (בעיקר להוסיף יותר - if else).

 

להיות סקרן ולגלות מה יקרה, זה חלק מהאופי של בודק תוכנה, ואם כרגע חושב לעצמך "לי אין לי את התכונה הזאת",  פשוט תשאל את עצמך שאלה - "מה יקרה אם?".

 

  1. לחשוב כלקוח

הנושא הזה מאוד מאוד חשוב! והרבה אנשי QA לא מתייחסים אליו ברצינות, כאשר איש בדיקות ניגש לבדוק את המערכת או כל פיתוח חדש הוא צריך לחשוב כלקוח, כמה דוגמאות

איך הלקוח היה משתמש באותו המוצר? האם זה מובן לכל משתמש ולא מסובך מדי? האם המוצר ידידותי למשתמש?

תנסו לרגע להיזכר באפליקציות שהורדתם ואמרתם לעצמכם כמה שזה לא נוח מבאס נכון?

תחשבו מה קורה כאשר אנחנו משחררים את המוצר ללקוח, ועבדנו עליו מאוד קשה, המון שעות פיתוח ובדיקות הושקעו, ואז מגיע הלקוח ולא מרוצה מהמוצר, כי הוא לא מצליח להשתמש בו,

אני QA לעתיד זה לא נעים. מכיוון שיכולנו למנוע את זה עוד בשלב הפיתוח והאפיון אלו היינו חושבים כלקוח..

אז תזכרו תמיד תמיד תחשבו מה הלקוח היה עושה או לוחץ.

 

  1. חוש טכנולוגי  

חברים רוב המשרות הן טכנולוגיות... אז כמובן צריך רקע טכני קטן בעולם המחשבים.

לא להיבהל אין צורך לדעת פורמולות מתמטיות, אבל כן צריך קצת רקע בסוגי דפדפנים ומערכות הפעלה כאן

תוכלו לקרוא על מערכת הפעלה לינוקס, ובכללי לדעת קצת מה ההבדל בין שגיאה 404 לשגיאה 500, כאן תוכלו למצוא את כל רשימת השגיאות, ממליץ בחום ללמוד קצת על השגיאות לפני ראיון עבודה, בהצלחה...

 

  1. חוצפה!

 

אין צורך להרביץ לאף אחד... אבל כן בודק תוכנה צריך להיות לפעמים חוצפן!!! ואני אסביר...

נכון זה לא כיף להתווכח עם אנשים ולנסות להוכיח את הטענה שלך, אבל לפעמים צריך!

אתן לכם דוגמה קטנה:

יום שני אמצע שבוע המתכנת פיתח משהו חדש למערכת בחברה, אבל… הוא לא עשה את זה כפי שמוגדר בהגדרה! (פה מגיעה החוצפה) איש הבדיקות ניגש בשקט למפתח (המתכנתים צריכים שקט על מנת להתרכז למרות שרוב היום הם עם אוזניות ותאמינו לי והם לא מקשיבים למוצרט או בטהובן) הבודק תוכנה שואל האם הפיצ'ר צריך להיראות כך? המתכנת עונה לו "כן כמו בהגדרה..."

אז לא!

איש הבדיקות מסביר למתכנת שזה לא כך והוא עשה טעות, כמובן בצורה יפה והוכחות עם צילומים של ההגדרה

(לפעמים גם צריך לגשת למאפיין של המוצר ולשאול אותו "למה התכוון המשורר" אבל הרוב זה מובן just in case)

רוב הפעמים המתכנת יסכים עם איש בדיקות ויתקן את הפיצ'ר, אבל קורה שצריך קצת להביא את הטענה שלך :)  ופה צריך סבלנות ולחייך כי סה"כ כולם רוצים שהעבודה תמשיך והלקוחות יהנו מהמוצר.

 

 

 

QA - Israel

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב