דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השפעת מומחים יוצאי אתיופיה על המשק הישראלי 

מאת    [ 03/12/2018 ]

מילים במאמר: 355   [ נצפה 1960 פעמים ]

אחת האינדיקציות הטובות ביותר לביסוס ולהשפעה של הקהילה האתיופית בארץ היא כמות ואיכות האישים והנשים השונים והשונות אשר תפסו (ותופסים) עמדות מפתח ותפקידים בכירים במשק הישראלי בתחומים שונים – ממקצועות תקשורת כמו שיווק ופרסום דרך משרות ניהוליות ועד משרות חינוכיות ותפקידי הוראה שונים. מדובר לא רק על מספרים הולכים וגדלים של גברים ונשים מוכשרים אשר מאיישים כיום תפקידים חשובים במשק הישראלי ובשירות הציבורי, עוד קודם לכן מדובר בגברים ונשים יוצאי אתיופיה אשר התמחו והתמקצעו בנושאי מפתח בארץ וכעת הם המומחים אשר יכולים לנהל, לייעץ ולחנך את הדור הבא במגוון נושאים.

כל אחד ואחד מהמומחים האלה משפיע בשני אופנים: ראשית, עצם כניסתו למשק הישראלי, על אחד כמה וכמה לעמדות בכירות ומעורכות, מקרין על הקהילה האתיופית בארץ ועל התחום שבו אותו מומחה משפיע. בהמשך לכך, אותה הקרנה תעזור לכך שגם בעתיד אותו ביסוס ואותה השפעה של הקהיל האתיופית בישראל והתמקמות של גברים ונשים יוצאי אתיופיה בתפקידים שונים וחשובים, ציבוריים ופרטיים ובעיקר בכירים, תמשיך ותגדל גם בשנים הבאות. החשיבות של אותו ביסוס דרך למידה והתמחות של מומחים יוצאי אתיופיה היא גדולה ביותר.

בין המומחים המובילים בארץ כיום ניתן למצוא את ד"ר הדס מלדה-מצרי, מתמחה ברפואת משפחה, בקופת חולים כללית מחוז דרום, ובמקביל לעבודתה בתחום הרפואה מקדישה זמן לפעילות התנדבותית במסגרות רבות ושונות. היא מרצה במסגרת תוכנית "ממני" בבתי ספר בעלי אחוז גבוה של תלמידים בני העדה האתיופית ובתוכנית "עתידים", מתנדבת בחדר המשחקים של מחלקת הילדים בבית חולים סורוקה, והתנדבה בעבר בבית היתומים "אמא תרזה" לילדים חולי איידס באתיופיה. הדס מלדה-מצרי חברה בוועדת מעקב שהוקמה בהחלטת הממשלה לקידום בריאות יוצאי אתיופיה, ושותפה בוועדה לתרומות הדם, מטעם משרד הבריאות.

דוגמה מעולה נוספת היא אליאסט מגניסטו, יזם ואיש עסקים, בעל ידע וניסיון רב של למעלה מעשור בתחום הסחר הבינלאומי. הניסיון והידע שלו נותנים לחברה ערך מוסף ומומחיות שקשה למצוא בחברות אחרות, בעיקר עבור יבואנים ויצואנים מתחילים. כמו כן עבור  חברות, יזמים ואנשי עסקים העושים את צעדיהם הראשונים בתחום בכלל ובמדינות הנ"ל בפרט.

יש גם דוגמאות מתחום העשייה החברתית - איציק דסה הוא עו"ד ופעיל יזם חברתי.  את מיטב זמנו הוא מקדיש בקידום שוויונן של קבוצות מוחלשות. בין 2014-2015 איציק שימש כנציג ציבור בתוכנית הממשלתית לשילוב מיטיבי של יוצאי אתיופיה בישראל, ובשנתיים האחרונות משמש כחבר בוועדות מייעצות ליישום אותה מדיניות שממשלתית שהתקבלה. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב