דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה באמת ההבדל בין סרט תדמית לבין סרט מוצר? 

מאת    [ 01/08/2018 ]

מילים במאמר: 473   [ נצפה 1948 פעמים ]

כמעט כל חיפושי המידע נעשים דרך האינרנט

לא כל העסקים נעשים כיום און-ליין (דרך האינטרנט), אבל כמעט כל חיפושי המידע מבוצעים באינטרנט. וחיפוש מידע הכגם לגביי מידע על שירותים ומוצרים הנדרשים ללקוחות. ברגע שהם מצאו את המידע שהם מחפשים, והמידע עונה על הצורך שלהם, הם בעצם באותו רגע מקבלים החלטת קנייה. אם זה קורה כאשר הם באתר של עסק ספציפי- רוב הסיכויים שהרכישה בפועל תהיה מאותו עסק. לכן, מאוד כדאי שהאתר של העסק יכלול את המידע שלקוחות מחפשים.

מה הדרך הטובה ביותר להעביר מידע?

מסתבר שלקוחות כיום נעשו 'מפונקים'. הם כמעט ולא קוראים מידעהם מחפשים את המידע בסרטונים קצרים. אם הסרטון מספק להם את המידע- במקרה הטוב הם בודקים מעט את המידע הכתוב, לראות אם יש מידע נוסף חיוני לצורך קבלת החלטות, ובדרך כלל אז נקבעת החלטת קנייה. יש הרבה מחקרים שמראים שזמן שהיהי ממוצע בדף אינטרנט הוא שניות ספורות, אבל אם בדף אינטנרט קיים סרטון, זמן הצפייה הממומצע הוא כ- 30 שניות. מאוד מהותי בקבלת החלטות של לקוחות. זה הזמן הנדרש, לא יותר. לכן גם, כמעט כל עסק מבין שעל מנת לקדם את העסק כדאי שבאתר האינטרנט של העסק יהיה סרט, ובדרך כלל פונים אליינו בבקשה להפקת 'סרט תדמית'. כשאנחנו משוחחים על בעל העסק, מבינים שהמטרה בהפקת הסרט היא קידום המכירות של המוצרים והשירותים של העסק, מה שאומר שהם לא צריכים 'סרט תדמית' אלא 'סרט מוצר'

מה אם כך ההבדלים בין 'סרט תדמית' לבין 'סרט מוצר'?

על מנת שתהיה שפה משותפת בין בעלי עסקים המעוניינים בסרט עבור העסק, לבין חברות הפקה, כדאי להכיר את המושגים השימושיים בתחום ההפקות, ולא מדובר על הבדלים סמנטיים. מדובר על הבדלים מהותיים. בסעיף זה ננסה להבין את ההבדלים שבין 'סרט תדמית' לבין 'סרט מוצר', שהם הפקו העיקריות של סרטים לעסקים.

סרט תדמית-  נועד לחזק את המותג של העסק, לגרום ללקוחות להסתכל בצורה חיובית על העסק, ולהציג את החברה כמובילה בתחומה. סרטים כאלה הם באורך של 1-2 דקות, שבדרך כלל מציגים את הייחוד של העסק, טכנולוגיה ראשית, שירותים ומוצרים מובילים, ואיזה ערך החברה יכולה לספק ללקוחות שלה. עלות סרט תדמית יכולה לנוע מאלפים בודדים ועד עשרות אלפי שקלים, בהתאם לעסק.

סרט מוצר- נועד לקדם מכירות של מוצר מסויים. בכדי לעשות זאת חייבים להתמקד במוצר ספציפי, ולהציג את הערך שהמוצר מספ ללקוחות. איזה בעיה הוא פותר להם, או מה הם ירוויחו אם ישתמשו בו. לא לדבר על טכנולוגיה מורכבת, ולא על מפרטים חשמליים, שרק מרתיעים את הלקוח הממוצע, ולא תורמים להבנה של היתרון של המוצר ללקוח. חשוב גם להתדגיש במה המוצר יותר טוב מהתחרות, לא בצורה ישירה, אלא להדגיש את היתרונות בצורה בולטת, כך שלקוח יקבל החלטה לא רק לבצע רכישה, אלא לרכוש דווקא מהעסק. גם עלות סרט מוצר יכולה לנוע בין אלפים בודדים, ועד עשרות אלפי שקלים בתלות במוצר.

לסיכום, בעלי עסקים רוצים לחזק את המיתוג של העסק צריכים להזמין סרט תדמית. אבל, אם רוצים לקדם מכירות של מוצרים, צריך להזמין סרט מוצר. 

 

עוזי יהב, מייסד  יהב הפקות ,  ההתמחות העיקרית של החברה היא בהפקת סרטי תדמית וסרטי מוצר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב