דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד הפכו הקמיעות את הרב כדורי ממקובל צנוע לממליך ראשי ממשלה 

מאת    [ 16/05/2018 ]

מילים במאמר: 1058   [ נצפה 2205 פעמים ]

 

אני תושב כפר סבא, ולא יכולתי שלא להבחין בהתרגשות של חלק מתושבי כפר סבא והמקומונים, מביקורם של שניים מחשובי הרבנים בעיר. לא כל יום מגיעים זקן המקובלים, הרב יצחק כדורי, והראשון לציון, הרב עובדיה יוסף, לעיר. לא כל יום , גם לא כל שנה, אולי אחת לארבע שנים.

אלפים הצטופפו בכיכר העיר בעצרת ש"ס, כולם באו לראות, לחוש, לגעת. ההתרשמות הייתה כנה. תושבי כפר סבא, ספרדים שומרי תורה, לא ידעו את נפשם מרב שמחה וסיפוק.

תושבת כפר סבא, אמרה: "עצם בואם, זוהי חוויה אלוהית. אלוהים ישמור על כפר סבא בזכותם, אין לכם מושג איזו זכות יש לעיר הזאת, אם חששתי קודם לפיגוע בכפר סבא, עכשיו אני יכולה לישון בשקט"

על הרב עובדיה יוסף שמעתי מזמן, הוא היה בעבר הרב הספרדי הראשי בישראל, הרבה נכתב עליו ועל גדולתו בתורה, הוא ידוע ומפורסם, ואף המחזה "תיקון חצות", שראיתי, נכתב  לפי דמותו.

על הרב כדורי בקושי שמעתי. לפני בחירות 1996, הוזכר בקשר לקמיעות שחילק באלפים. ולפתע פרץ למרקע, כולל כתבות נרחבות בטלוויזיה בהם הוא מצולם מדלג במסוק מעיר לעיר, וקהל רבבות מחכה לבואו שעות ארוכות. חקרתי ודרשתי, ולדעתי זהו הסיפור המעניין של הבחירות בשנת 1996.

צדיקים ועושי נפלאות למיניהם יש כמעט לכל המפלגות הדתיות. גם בני צדיקים ונכדי אדמו"רים המושכים מאחורי הקלעים בחוטים עסקניים לא חסרים.

אבל לא היה בהיסטוריה הפוליטית של מדינת ישראל מקרה שבו הפך מיסטיקן סגפן, שהתנזר מפוליטיקה במשך עשרות בשנים, לכלי פוליטי רב עוצמה בידיו של נכד שאפתן וחסר מעצורים.

גם במערכות בחירות קודמות גילו פוליטיקאים דתיים חדי עין את הכוח האלקטורלי הטמון במקובל הצנוע, הפצרותיהם , מדי ערב בחירות, של כמה מראשי המפלגות הדתיות לצרפו לקמפיין שלהן.

כדי לנער מעליו לחצים הסתפק כדורי, בשנות ה- 70 ובראשית שנות ה- 80 במתן מכתב תמיכה לדתיים כמו רוב גדולי התורה. הוא עצמו הקפיד שלא ללכת לבחור. מה גרם לו לדלג מעצרת לעצרת, בשעות לילה מאוחרות במסוק? מה הביא אותו להעניק מאתיים אלף קמיעות עם ברכתו? מה הניע אותו להעניק ברכה, יומיים לפני הבחירות, למועמד חילוני לראש הממשלה כביבי נתניהו, למרות השערוריות בנושאים אישיים שנכרכו בשמו? כיצד נקט צעד המנוגד לקו שהכתיב מנהיגה הרוחני של ש"ס, וידידו האישי הרב עובדיה?

מהן הקמיעות בהן מדובר בסיפורי? אני מאמין שאצל אומות אחרות ישנן אמונות דומות, מאחר שמאז ומעולם חיפש האדם אמצעים שמעבר לנודע כדי  להתגונן בפני מחלות וצרות.

 אצל העם היהודי אחד האמצעים הקדומים הייתה האמונה בקמיעות שהתבססה על אמונה מאגית בסגולות נסתרות, בכוחות קדושים, ומסורות עתיקות.

בתנ"ך מופיע סיפור המעשה שרחל גנבה את האורים והתומים מאביה לבן.

וחזרה לסיפורנו, אחרי יותר מ- 30 שנה שבהן יצא לו שם של צדיק רב סגולות היכול לשנות במוצא פיו סדרי בראשית, הפך לפני שנים אחדות הרב כדורי, כשהוא זקן ובא בימים, למפעל פיננסי המכניס מיליוני שקלים בשנה.

לפנים התפרנס מעבודתו ככורך ספרים, ובזמנו הפנוי, בין תפילה ללימוד, העניק חינם אין כסף לציבור המסורתי ודל האמצעים שפקד את ביתו מברכותיו המופלאות, ששמען יצא מקצה העולם ועד קצהו.

דוד בנו היחיד, ככל הנראה לא העריך היטב את הפוטנציאל הכלכלי הטמון באביו. הוא עבד למחייתו כקצב בירושלים.

את הישיש שחצה זה מכבר את גיל 100, סעדו בתורנות בחורי ישיבה ואברכי משי רווקים, שהאמינו כי הלינה בביתו היא סגולה למציאת שידוך טוב. הם דאגו לניקיון ביתו הצנוע, להכנת ארוחותיו הדלות, ובעיקר לוויסות תור המאמינים הארוך שצבא על דלתו. בתחילת שנות ה- 80 עם תחילת גל התשובה שעבר על המדינה, התקרבה אל הישיש קבוצת אברכים חוזרים בתשובה שחצצה בינו לבין הציבור, ודרשה סכום כסף נאה כדי לזכות בברכתו של הצדיק.

הם טפטפו לעיתונות סיפורים על מופתים שחולל. הפרסום האדיר את שמו עוד יותר, קהל מאמיניו גדל לאין שיעור, ואתו גם גובה הסכום שנדרשו להפקיד המעוניינים בכניסה לחדרו של הרב כדורי. בשנים האחרונות כשהבחין בנו דוד כדורי, בתזרים המזומנים ובעוצמה שמספק אביו לנאמניו, זנח את חנות הבשר לטובת ניהול חצר הרב ביחד עם יוסי בנו בכורו.

אחר מאבקים ביצר יוסי את כוחו, ובסיוע אחיו ישראל הפך את סבו למכונת שיווק משומנת, שאיש לא מפסיד ממנה, המכניסה לקופה המשפחתית מאות אלפי שקלים בחודש. אנשיו בנו מבנה ענק ומפואר המשרת ישיבה בה לומדים 25 תלמידים בלבד.

שיטות גיוס הכספים שפתחו אנשיו של יוסי כדורי, מזכירות הנפקת מניות בבורסה. כשביקר יחד עם סבו לפני שנים בצרפת, הדפיסו נאמניו של הנכד 500 כרטיסי הגרלה, במחיר 1000$ לאחד.

הזוכה בהגרלה אמור היה לקבל את הזכות לרכוש, בכסף מלא כמובן, את ביתו הישן של הרב בירושלים.

ככל הידוע ההגרלה המובטחת לא בוצעה עד היום.

כרית אותה ברך הרב כדורי נמכרה במכירה פומבית במחיר גבוה. על פי אומדן, נכסי משפחת כדורי שווים יותר מ-10 מיליון שקל. רוב הכספים מנוהלים בחשבונות בחו"ל ומיועדים לפרנסת האברכים הלומדים בישיבה.

יוסי כדורי מתגורר בוילה הדורה ששוויה מוערך ב 600,000  דולר, ונוהג במכונית וולוו מפוארת.

 אריה דרעי ראש תנועת ש"ס מאמין בסגולותיו הרוחניות של הסב, וביקש מהמקובל ברכה שתסייע לו במשפט. דרעי הפך לבן בית אצל הרב וכך פגש את קהל המאמינים הגדול שיש בו נציגים מכל שכבות האוכלוסיה.

דרעי הגיע למסקנה כי קמעותיו של כדורי הישיש יביאו להצלחה של ש"ס בבחירות, בגלל רבבות מאמיניו של הרב המייחלים כבר שנים להחזיק בביתם קמע שלו. הוא עשה עסקה עם יוסי כדורי וסידר לו חברות בהנהלת ההסתדרות. היום כבר ברור כי קמעותיו וברכתו של כדורי היו אחת מהסיבות לניצחונו של נתניהו בבחירות.

בביקור בכפר-סבא הגיעו שני הרבנים, קרוב לשעה עשר וחצי בערב, וקיבלו אותם 4000 איש בשאגות שמחה. הייתה התנפלות, כולם רצו לחוש ולנגוע ברב כדורי.

אחד הסיפורים היותר מתוקשרים אודות הרב היה כיסא הברכות.               

בעל סופרמרקט אשדודי ביקש מהרב כדורי לשמש סנדק של בנו. לאחר הברית הוא ברך את הכיסא והפטיר כי כל אישה שתשב עליו תבורך בבנים. הכיסא הוחבא במרתף הסופרמרקט. קופאית עקרה מזה כ-10 שנים התיישבה עליו במקרה בגלל עייפותה, לאחר 9 חודשים ילדה בן. עד מהרה התפשט הסיפור בארץ. רבות ישבו על הכיסא ולטענתן התברכו בילדים. בכפר סבא לקחו את הכורסא שעליה התיישב הרב כדורי ואלפים באו לשבת עליה. בתוך ימים באו גם בשעות הקטנות של הלילה. כל מי שיש לו בעיה מתיישב על הכורסא וקורא 5 מזמורי תהילים. עדיין לא ראיתי דבר כזה לא האמנתי שבכפר סבא תהיה היענות לכך.

הכול לשם שמים ללא תשלום. מספיקה האמונה בעזרת הצדיק כדי שימולאו כל הבקשות.

האם אני עצמי מאמין בקמיעות? לא, אך בלי שום קשר לדת, בכל אדם יש משהו קמאי. גם האדם המתקדם ביותר, כשהוא נקלע למצוקה, מחפש דבר מה להיאחז בו. ואם אדם מאמין שקמיע יעניק לו בטחון וזה מה שיעזור לו, אז אני מאמין שרק מכוח האמונה זה יעזור לו, ללא שום קשר לדת.

 

ישראל הרצל הרצל 73, כ"ס   טלפון: 050-9258355  ----------------------------------------herzli99@gmail.com------- 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב