דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מוזיאונים כללי המשחק משתנים 

מאת    [ 19/04/2018 ]

מילים במאמר: 950   [ נצפה 2256 פעמים ]

 

 

זה לקח זמן, אך בסוף זה הגיע ? גל השינויים הטכנולוגיים התחיל. מוזיאונים שיגלו גמישות ונכונות לשינויים ישרדו ויוותרו תחרותיים, השאר עלולים למצוא עצמם עם קהל הולך ופוחת.

המוזיאונים הציבוריים הם תופעה שהחלה החל מן המאה ה-18. תופעה זו לוותה בנטייה להתמקצעות דיסציפלינארית סביב בניית אוסף,והצגתו. מיון אוסף המוזאון לאמנות נעשה לפי סדר כרונולוגי ובהתאם לחלוקה גאוגרפית של המוצגים. כמו כן קיימות מחלקות לסוגי מדיה שונות בהתאם לשיטת השימור שלהם.                                               האוצרת ותיאורטיקנית  האמנות האמריקנית לוסי ליפארד    (Lucy Lippard) ניבאה את סילוקו של האובייקט האמנותי, כבר בסוף שנות ה -60. האמנות המושגית הותירה סימן בל יימחה על תהליכי האמנות. כיום מוזיאונים לאמנות ואוצרים עומדים בפני אתגרים חדשים במציאת דרכים לא רק לאצור אמנות דיגיטלית, אלא גם כיצד "מגיעים" אליה.                                                                                          

כיום ציורים דיגיטליים מוצגים ברוב המוזיאונים הרגילים המובילים בעולם ביניהם:NY New Museum, המוזיאון לאמנות מודרנית (MoMA), מוזיאון ויקטוריה ואלברט בלונדון (V&A), מוזיאון טייט בלונדון -Tate)  intermediaart ), מוזיאון סאן חוזה ואחרים.

לקראת כתיבת המאמר עשיתי סיור עבודה במוזיאונים לאמנות עכשווית בסנט פטרבורג, הלסינקי ובאזל, וקיימתי שם פגישות אישיות עם האוצרים לאמנות דיגיטלית.

 

מוזיאונים מובילים בעידן הדיגיטלי

 

המוזיאון החדש לאומנות עכשווית -New Museum of Contemporary Art, NY

 מוזיאון המוקדש לאמנות עכשווית, מארצות הברית ומרחבי העולם. נוסד בשנת 1977. הבניין ניחן בארכיטקטורה ייחודית ויוצאת דופן, ונראה כאילו מורכב משש קוביות, שמונחות זו על גבי זו בצורה מרושלת. בדצמבר 2007 נחנך מבנה המוזיאון החדש.

המוזיאון לאמנות מודרנית (MoMA)

המוזיאון ממוקם במרכז מנהטן, ה-MoMA נחשב לפנינה ארכיטקטונית, והוא אחד ממוזיאוני האמנות המודרנית הטובים בעולם. במוזיאון יש מעל 200,000 יצירות, ביניהן של אמנים האמריקאים. 77,000 יצירות ניתנות לצפייה ברשת, כאשר יותר ממחצית הצופים הינם צעירים מתחת לגיל 34.מוזיאון ויקטוריה ואלברט בלונדון (הידוע גם בשם V&A)

המוזיאון נפתח בשנת 1852 על שם המלכה ויקטוריה והנסיך אלברט, ונחשב למוזיאון הלאומי הבריטי לאמנות, הגדול מסוגו בעולם. מטרתו הינה לתת השראה ליוצרים של התקופה. בתערוכה הדיגיטלית שבו"Decode: Digital Design Sensations"   (סנסציות - גם במובן של תחושות - בעיצוב דיגיטלי), מוצגות התפתחויות בעיצוב דיגיטלי-אינטראקטיבי מגרפיקה המבוססת על צגים קטנים ועד מייצבים בקנה מידה גדול. בפתח התערוכה מוצגת יצירה של דניאל בראון מתוך הסדרה "על צמיחה וצורה". באמצעות מתמטיקה מתקדמת יוצר בראון תמונות אורגניות של צמחים דמיוניים, שגדלים ומעלים ניצנים, פרחים וגבעולים. הפרחים, מעין תמונות דיגיטליות רכות, ממשיכים לגדול במשך התערוכה.

   (The Austin Museum of Digital Art (AMODA      

מוזיאון אוסטין של אמנות דיגיטלית (AMODA), ממוקם באוסטין, טקסס, הוא המוזיאון הראשון המוקדש בלעדית לתצוגה של אמנות דיגיטלית. AMODA הוקם כתגובה לשפע הרב של אמנות דיגיטלית שהתפתחה ונוצרה בעיר, והיעדר מקומות להצגת אמנות כזאת. AMODA הציגו יצירות אמנות מקומיות, ואמנים דיגיטליים מכל רחבי העולם.  AMODA זכתה להכרה כמוזיאון חשוב בעיצוב ההגדרות של אמנות דיגיטלית בעולם.                 

מוזיאון ויטני ומוזיאון ויטני לאמנות ברשת-artport, ניו יורק

מוזיאון ויטני לאמנות אמריקאית (Whitney Museum of American Art) או בקיצור "הוויטני" (the Whitney) הוא מוזיאון  לואמנות עכשווית . האוסף הקבוע של המוזיאון מכיל למעלה מ-12,000 יצירות אמנות מודרנית במדיות שונות. מידי שנתיים נערכת במוזיאון ביאנלה המציגה אמנות מודרנית של אמנים אמריקאים. ב-2001, השיק מוזיאון ויטני את -  artport.whitney.org, אתר שנועד כמשאב לאמנות באינטרנט, וכן כגלריה מקוונת לאמנות מקורית, והנותן גישה ברשת לתערוכות אומנות דיגיטלית המוצגות כיום, או שהוצגו בעבר. באוסף הארכיון קיימת היצירה של דגלאס דייוויס, שהיא העבודה הראשונה של אמנות באינטרנט.

Pinakothek, מינכן

המוזיאון מתחלק למספר מוזיאונים שונים, הממוקמים בבניינים שונים בסמיכות מקום. המוזיאונים הינם: גלריית התמונות הקלסית (Pinakothek Alte). גלריית התמונות המודרנית (Pinakothek Moderne) ? אחד הגדולים בעולם לאמנות ויזואלית של המאה העשרים, הוא מכיל עבודות של כל האמנים החשובים בעולם ובגרמניה. הגלריה לציור דיגיטלי ומדיה חדשה (Pinakothek Ultra Moderne) ? מכילה עבודות שנוצרו במדיומים ובטכניקות החדשות, כולל ציור בעזרת מחשב ווידאו ארט.                

מוזיאון סן חוזה לאמנות  (San Jose Museum of Art) 

במוזיאון סן חוזה לאמנות קיים אוסף קבוע של כ -2,000 יצירות אמנות מהמאה ה-20 וה-21, כולל ציור דיגיטלי, פיסול, מיצג, מדיה חדשה, צילום, רישומים והדפסים. האוסף גדל ומייצג את האמנות המודרנית והאולטרא מודרנית.  אתר המוזיאון מציג את התערוכות וניתן להתרשם מהיצירות.

מרכז ICC, יפן

NTT InterCommunication - מרכז ICC הינו מרכז תרבותי חדשני בבניין האופרה בטוקיו, אשר הוקם ב-1997, לציון יום השנה ה 100 של שירות הטלפון ביפן - NTT.
המרכז מבקש לעודד את הדיאלוג בין הטכנולוגיה והאמנות ובמיוחד בהקשר נושא הליבה של "תקשורת", ובכך בונה חברה רב ממדית עתידית. דרך דיאלוג זה, המרכז שואף להיות הרשת המקשרת אמנים ומדענים ברחבי העולם, ומרכז לחילופי מידע. ICC מציג יצירות אמנות ותערוכות דיגיטליות מיוחדות, הכוללות ציור דיגיטלי, מציאות מדומה וטכנולוגיה אינטראקטיבית. ICC ממשיך לחפש ולהציג צורות חדשות של ביטוי, ובוחן אפשרויות חדשות של תקשורת.
מוזיאון Chianciano Terme  , איטליה

המוזיאון לאמנות של Chianciano בטוסקנה הכיל בעבר סדרה של אוספים, החל מהתקופה הניאוליתית והאסייתית עד לאמנות עכשווית. היו כאלף יצירות בתצוגה, ביניהן ציורים ופסלים של אמנים ידועים ותחריטים מקוריים שנעשו על ידי מאסטרים  כמו דירר ורמברנדט.

בספטמבר 2010, מוזיאון האמנות החליף את עבודות המאסטרים,  בעבודות עכשוויות של הדור הבא של האמנים והיוצרים, ומציג כיום עבודות אמנות דיגיטלית וצילום.

 

המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית בחולון                                             המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית נוסד ב-2001, ומהווה פלטפורמה דינאמית למחקר, חשיבה, הפקה והצגה של אמנות עכשווית.  המרכז משקף את ההשפעות הטכנולוגיות על התרבות והאמנות, מקדם ומפיץ את אמנות המדיה והווידאו בישראל ומהווה חוליה מקשרת בין שדה האמנות העכשווית והקהילה. במרכז מוצגות תערוכות נושא מתחלפות של אמנים מקומיים ובינלאומיים. ובינלאומיים, אייל דנון מכהן  כמנהל ואוצר ראשי.

MuDa  בציריך, שוויץ

המוזיאון לאמנות דיגיטלית מוקדש לאמנות הקוד והשאלות המועלות על ידי אינטראקציות בין נתונים, אלגוריתמים והחברה. זה כולל נוכחות וירטואלית, של כמעט כל מסך מחובר לאינטרנט. ונוכחות פיזית בקומת הקרקע של הבניין הגבוה הראשון של ציריך, שוויץ. Muda נוסדה על ידי עמותת אומנויות דיגיטליות ונפתחה בינואר 2016.

 

ישראל הרצל הרצל 73, כ"ס   טלפון: 050-9258355  ----------------------------------------------- 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב