דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חושבים שהילד שלכם זקוק לפסיכולוג ילדים? כך תגרמו לו לדבר 

מאת    [ 21/08/2017 ]

מילים במאמר: 371   [ נצפה 2688 פעמים ]

חושבים שהילד שלכם זקוק לפסיכולוג ילדים?כך תגרמו לו לדבר 

לעתים קרובות, ילדים שחוו טראומה, כגון גירושין או מוות של אדם קרוב, או ילדים בעלי קשיים רגשיים, נטיות אלימות או בעיות חברתיות, נוטים להיות שתקנים, ולא לדבר על הבעיות שלהם באופן ספונטני. כהורים לילדים כאלו, אתם עשויים לרצות לגרום להם לדבר, לשמוע על החוויות שלהם ולהחליט האם יש צורך בסיוע מקצועי של פסיכולוג ילדים. אלו כמה טיפים שיסייעו לכם לדובב את הילדים שלכם:


    • נסו שלא להרצות להם. הילדים שלכם לא מעוניינים בעצות שהם לא ביקשו, בהרצאה ארוכה על נושא שלא מעניין אותם, או בשיחה חד-צדדית על החוויות שלכם בגילם או בהווה. נסו להתעניין במה שיש להם לומר, במקום לכוון לעצות ולנושאים שאתם רוצים לדבר עליהם.

    • אל תפחדו לשתוק. שתיקה היא מביכה, אבל לפעמים היא נחוצה. גם אם הילד שלכם אמר משפט קצר ונראה שהוא סיים לדבר, אם תמשיכו לשתוק, לעתים קרובות הוא יוסיף לדבריו. כאשר הילד שלכם מזהה שאתם מקשיבים לו ולא מדברים בעצמכם, הוא עשוי לרצות להמשיך לדבר.

    • אתם יכולים להכיר ברגשות שלהם – אבל אל תתנו עצות מעשיות. תוכלו לומר משפטים כמו "אני מבינה שזה קשה" או "מה אתה חושב שתעשה עכשיו?" באופן זה, הילדים ישתפו אתכם יותר, ולא תרחיקו אותם באמצעות עצות שלא נראות להם רלוונטיות. תוכלו לנסות לסייע להם בסיעור מוחין בנוגע לפתרון, אך הפכו את השיחה לדיאלוג שיתופי, ולא למדריך הפעלה.

    • נסו לנסח את המשפטים שלכם בצורה שונה. במקום טון מאשים או שיפוטי, נסו להכיר ברגשות שלהם ולבקש מהם להרחיב עוד בנוגע לבעיה או לסיפור שהם מספרים. כיוון שכל ילד הוא שונה, אתם יכולים להסתמך על ניסוי וטעיה, אך אל תתייאשו – המשיכו לנסות, ודעו שבסופו של דבר תקלעו לניסוח הנכון. 

בסופו של דבר, אם אתם לא מצליחים לדובב אותם ולהבין מהם מהי הבעיה, יתכן שאתם זקוקים לסיוע מקצועי של פסיכולוג ילדים. הפסיכולוגים של מכון חיבורים משתמשים בשיטות טיפוליות שונות על מנת לדובב את המטופלים שלהם, ליצור מערכת יחסים כנה, ולעודד אמון ודו-שיח במסגרת המפגשים הטיפוליים. הם משתמשים במשחקי קופסה, משחקי תפקידים ופעילויות שונות כדי ליצור אמון ולהבין מהי הבעיה המכבידה על המטופלים שלהם. בפגישת ההיכרות שנערוך אתכם ועם ילדכם, נשמח לצוות לו את המטפל/ת המתאים ביותר עבורו, ולהכין תכנית טיפולית שתתאים לכם בצורה הטובה ביותר.

מכון חיבורים הינו המכון המוביל בטיפול בחרדות בקרב ילדים ומבוגרים ופועל ב4 סניפים במרכז הארץ לפרטים נוספים, בקרו באתר : www.hiburimnamal.co.il  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב