דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לבנות נכון ולמנוע דליפות מים בבית 

מאת    [ 03/08/2017 ]

מילים במאמר: 564   [ נצפה 2150 פעמים ]

איך לבנות נכון ולמנוע דליפות מים בבית?

"אויי, יש כתם לחות בתקרה".. דליפות מים בבית הן עניין מעיק ומטריד. דליפת מים עלולה להוביל לחשבון מים גבוה, רטיבות ובמקרים רציניים יותר להצפה, פירוק ופגיעה בבית והרס של רכוש ורהיטים. דליפת מים יכולה להתרחש מהצנרת, מהגג ולהופיע במקומות שונים. בנייה נכונה ומחושבת של הבית תוך שימוש בחומרים נכונים ומותאמים היא חשובה במיוחד והיא שיכולה למנוע דליפות ובנוסף להקטין את נזקי הדליפות האפשריים.

תכנון נכון של גגות מרוצפים ומרפסות פתוחות

מרפסות וגגות הם אזורים החשופים לנזקי החורף ולגשמים. אזורים אלו בבית רגישים ובפעמים רבות נפגעים וניזוקים מחוסר טיפול ותכנון נכון. קבלו מספר נקודות מרכזיות המשפיעות על מידת האיטום מגשמים:

·         איטום גגות ומרפסות איטום נכון של הגג מקטין משמעותית ואף מונע חדירת מים מתחת לרצפות. ישנן דרכים רבות לבצע איטום גגות ומרפסות, שיטה מובילה ויעילה ביותר היא איטום באמצעות יריעות העמידות בפני חדירת מים. בתהליך זה היריעות מולחמות זו לזו ומודבקות לשולי התחום עד שהן מכסות את כל המרפסת או הגג. אופציה נוספת לאיטום גגות ומרפסות היא באמצעות זפת, תהליך האיטום עם זפת הוא זול יותר אך דורש יותר תחזוקה. ישנן דרכים נוספות לאיטום, ביניהן שימוש בחומרים אקריליים גמישים, מרצפות עם חומר איטום ביניהן ועוד.

·         ניקוז כפול (דו מפלסי) – הניקוז הכפול מנקז את המים משני מקומות: את המים הנאגרים במפלס העליון, מעל לריצוף, ובנוסף את המים שהצליחו לחדור מתחת לריצוף. אלמנט הניקוז הכפול מטרתו לפתור את הבעית המים הלכודים במפלס הריצוף ומתחתיו ובכך למנוע נזק מתמשך. במידה ואין מה שינקז את המים שחלחלו מתחת לרצפות המים מצטברים מתחת לרצפות והחול הנמצא בין שכבת הבטון לריצוף נרטב. המים גורמים לנזק בשלד המבנה ולרטיבות כללית הגורמת לריח מעופש.

·         שיפוע נכון – בשביל שמי הגשם והמים המגיעים למרפסת או לגג יזרמו לפתחי הניקוז, יש לתכנן שיפוע בריצוף ומתחתיו שינתב את המים לזרום לעבר פתחי הניקוז. מידת השיפוע תלויה בסוג הקרקע ומחושבת באחוזים כאשר בדרך כלל היא נעה בין כאחוז וחצי לכשלושה אחוזים. השיפוע הכרחי וחשוב במיוחד, הוא שימנע מצב של הצטברות מים עומדים. בעזרתו, המים יזרמו במהרה לפתח הניקוז ולא יחלחלו מתחת לריצוף.

דליפות מים בצנרת

דליפות מים רבות מתרחשות מהצנרת. מרבית הדליפות בצנרת נובעות מתכנון לא נכון וביצוע לקוי של הרכבת הצנרת וחיבורה. נזילה בצנרת לעיתים מצריכה להרים את הריצוף, לפרק את הקרמיקה, לפתוח את דופן האמבטיה ועוד. תיקונים לצנרות במקרים רבים מגיעים לסכומים גבוהים ודורשים הרבה עבודה. לכן, חשוב מאוד להקפיד על לקיחת איש מקצוע מומחה ואמין, שישתמש בחומרים איכותיים ועמידים וירכיב את הצנרת בצורה נכונה.

·         חיבור נכון – בעת הרכבת צנרת, חשוב לשים דגש על חיבור כל הצינורות והאביזרים כראוי ולא "לחפף" בדברים הקטנים. נקודת התורפה של כל הצנרות היא באזור החיבורים - חיבור בין צינורות, בין צינור לברז, לחלק המפצל אותו ועוד. נקודה זו רגישה ובעייתית, מרבית הדליפות והבעיות בצנרת נובעות מליקוי באזור החיבורים. לכן, כשמתקינים צנרת יש לחבר את כל הצינורות והאביזרים בקפדנות ולנהוג במקצועיות.

·         שימוש באביזרים מקוריים – בשוק קיימים אביזרים לצנרת שאינם מקוריים. אביזרים אלו דומים לכל האביזרים המקוריים וניתן להבחין בהבדל ביניהם רק במעבדה. חלק מאנשי המקצוע מתפתים להשתמש באביזרים לא מקוריים ולחסוך כסף, הדבר מוביל למצבים של דליפות מים ולבעיות בצנרת.

הסוד לעמידות הוא מומחיות

דליפות בבית הן עניין רציני, בשביל למזער נזקים אפשריים ולמנוע דליפות, חשוב להתאים את הבית בצורה נכונה וחכמה נגד דליפות. בעזרת שימוש בחומרים ואביזרים טובים, והתקנה נכונה תוך התחשבות בכל המשתנים ומתן תשומת לב לפרטים הקטנים, מובטח לכם שקט בעניין דליפות מים לאורך זמן.

שאול בנימין  קבלן  רשום לבניה ושיפוצים www.building-95.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב