דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הצבת מצלמות בבתי הספר כאמצעי למיגור אלימות 

מאת    [ 30/03/2017 ]

מילים במאמר: 422   [ נצפה 8086 פעמים ]

בשנת 2010 בוצע ניסוי שמטרתו היתה בחינת אמצעים למיגור אלימות בבתי הספר, בו הוצבו מצלמות ברוב שטחיהם של כמה בתי ספר. עלתה הטענה כי יש להרחיב ניסוי זה ולפרוס מצלמות בבתי ספר בכל רחבי הארץ. התומכים בהצבת מצלמות בשטחי בית הספר טוענים כי דבר זה יפחית את רמת האלימות בבתי הספר. לפי דעתי אין להציב מצלמות בבתי הספר כי בעוד שהאלימות בבתי הספר עשויה לפחות, התלמידים יפגעו קשות.

ראשית, הצבת מצלמות בבתי הספר תפגע בזכותם של התלמידים לפרטיות. לכל תלמיד יש את הזכות לעשות לפרטיות ולכולם, לפי דעתי יש דברים שאינם רוצים שאנשים אחרים יראו או ידעו. כאשר מוצבות מצלמות ברחבי בית הספר, דברים אלו, שתלמידים לא רוצים שאחרים יראו, נחשפים. לכן בעקבות הצבת המצלמות בבתי הספר, רבים מן הדברים שתלמידים לא רוצים שייחשפו - ייחשפו. ומלבד זאת, תלמידים רבים עלולים להתמלא פחד מכך שכל תנועה שלהם מוקלטת ולא להתנהג כרגיל, כפי שהיו מתנהלים במידה ולא היו מוצבות מצלמות אבטחה.

שנית, יש לשאול מי יפקח על תוכן המצלמות, כפי שנאמר בעקבות הצבת המצלמות בבתי הספר תוכן רגיש עלול להיחשף (לא רק דברים פרטיים של התלמידים אלא גם של סגל המורים, אנשי האחזקה וכו'). במידה ויחשף תוכן זה, האנשים שייחשפו אליו - האחראים על הפיקוח, עלולים להשתמש בתוכן זה למטרות לא הגונות כגון סחיטה. מלבד זאת, גם אם האחראיים על תוכן המצלמות הינם אנשים הגונים, תוכן המצלמות תמיד עלול להיאבד/ להישכח בכותלי בית הספר ולהגיע לידיים הלא נכונות אשר יוכלו להשתמש בתוכן זה לרעה ולפגוע באחרים באמצעותו.

התומכים בהצבת המצלמות סבורים כי בעקבות הצבת המצלמות מעשי האלימות והעבריינות בבתי הספר יפחתו משמעותית, ואכן רמת האלימות בין כותלי בתי הספר עשויה לרדת, אך נקיטה באמצעי זה אינה ממגרת לגמרי את האלימות, שכן היא אינה מטפלת בעבריינים אלא מרתיעה אותם לא לפגוע בתלמידים אחרים בין כותלי בית הספר ובכך לא משיגה את המטרה אותה מבקשים להשיג בהצבת מצלמות בבתי הספר - הגנה על התלמידים (שעלולים להיפגע על ידי אותם בריונים מחוץ לכותלי בית הספר). אמצעי יעיל יותר טוב, לפי דעתי, למיגור האלימות בין תלמידים, יכול להיות חינוך נכון נגד אלימות ע"י המורים בשיעורים בבית הספר מצד אחד, ופגישה עם הורי תלמידי בית הספר והרצאות לחינוך נכון לילד נגד אלימות - דרך זו גם תהיה משתלמת יותר כלכלית (לא יתבזבז כסף על מצלמות) וגם תהיה יעילה יותר, שכן היא עשויה להפחית את כמות העבריינים וכך תעקור את הבעיה מהשורש. נ

לסיכום, אני מאמין כי אין להציב מצלמות בשטחי בית הספר וכי יש בכך פגיעה חמורה בזכות הפרטיות של כלל האנשים הנמצאים בבית הספר ביום-יום, וכי אין זו דרך יעילה להפחתת האלימות והגנה על התלמידים. 

 

@Tsitut




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב