דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדפסת תמונות על קנבס - ההבדל בין קנבס לקאפה 

מאת    [ 09/02/2017 ]

מילים במאמר: 420   [ נצפה 2006 פעמים ]

מרבית האנשים, כשהם חושבים על תמונות קיר או תמונות שולחן, הם נוטים לחשוב על תמונות קנבס, הרי זה הדבר המוכר והידוע שלרוב מוכרים בחנויות וכן מודפסים בבתי דפוס. אך לצד תמונות על קנבס, ישנו חומר נוסף שנהוג להשתמש בו לצורך ציור והדפסת תמונות, קאפה.

במאמר זה אנחנו נבחן את ההבדלים בין השניים ומה יותר משתלם, הן לאמן והן ללקוח. חשוב להבהיר, שני החומרים נמכרים בחנויות יצירה רבות ונעשה בהם שימוש גם בבתי דפוס לצורך הדפסת תמונות.

קנבס, זה חומר שכול אחד מכיר, אתם בוודאי נתקלתם בו עם לא בבית או במשרד או במוזיאונים, חנויות יצירה ומקומות אחרים. מדובר על בד קשיח, ארוג סיבים צפופים שניתן למתוח על גבי מסגרת עץ. מדובר בבד לבן חלק, שנהוג להשתמש בו הן לציורים ויצירות אומנותיות וכן  להדפסת תמונות מסוגים שונים. הוא מגיע בגדלים שונים.

קאפה, לעומת זאת, הוא משטח קשיח, חלק, עשוי משני קרטונים שביניהם יש חומר ספוגי. להבדיל מהקנבס הוא מוצר כימי תעשייתי ולא טבעי. מדובר על חומר פשוט ונוח לשימוש. גם במקרה שלו אפשר למצוא מגוון יצירות אומנות, כולל הדפסות של תמונות אשר מתבצעות על חומר זה ונמכרות לתלייה בבית או במשרד.

 

ההבדלים בין קנבס לקאפה ומה עדיף ביניהם

לא במקרה הדפסת תמונות על בד קנבס נפוץ יותר והרבה יותר מקובל, הן בקרב אמנים והן בקרב סטודנטים. מדובר בחומר הרבה יותר איכותי, הרבה יותר יעיל ונוח לשימוש. זהו חומר שמחזיק מעמד שנים רבות, ניתן להשתמש בו בצבעים שונים, כולל שמן ואקריל. הקאפה אומנם הוא חומר טוב, אך הוא נחשב הרבה פחות ייחודי והרבה פחות עמיד מהקנבס. עם זאת, הוא מומלץ מאוד למי שמעוניים לבצע עבודות אומנות פשוטות.

נקודה אחרת שעומדת דווקא לזכותו של הקאפה היא, מדובר בחומר הרבה יותר זול, ולכן אנחנו יכולים לראות הרבה יותר סטודנטים או אמנים אשר אין להם אפשרויות כלכליות רחבות, בוחרים להשתמש בחומר זה על פני קנבס. עם זאת, בתור לקוחות אנחנו נעדיף לרכוש או להדפיס תמונות על קנבס ולא קאפה, למרות המחיר גבוה, מאחר ומדובר בחומר שמחזיק מעמד הרבה יותר זמן.

נקודה אחרונה היא מגוון האפשרויות שקיימות בשימוש בחומר. כאמור, שימוש בקנבס הוא הרבה יותר פשוט וניתן לנצל אותו הרבה יותר טוב מאשר שימוש בקאפה, לכן אנחנו יכולים לראות הרבה יותר בתי דפוס ומקומות אחרים שבוחרים להשתמש בחומר זה על פני חומר כמו קאפה. בוודאי כשמדובר בעבודות אומנות, גרפיקה ועוד. בזכות המכשירים והתוכנות השונות איתן עובדים בבתי דפוס, אנחנו יכולים ליהנות מאפשרות רחבות של הדפסת תמונות על קנבס, דבר שלא תמיד ניתן אפשרי כשמדובר בחומרים אחרים, כולל קאפה או חומרים מסוגים דומים. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב