דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ספורט אתגרי לילדים - למי זה טוב? 

מאת    [ 04/01/2017 ]

מילים במאמר: 416   [ נצפה 2232 פעמים ]

ספורט אתגרי לילדים


חוגי ספורט למיניהם נפוצים בעיקר לגילאי הגן, למה? הסיבה היא פשוטה, בגילאים המבוגרים יותר לקראת אמצע היסודי רוב הילדים מתמקדים בספורט מסוים, למשל, כדורסל, כדורגל, ריקוד, אמנויות לחימה או התעמלות קרקע /מכשירים. ילדי גן לא צריכים להתחיל ללמוד ספורט תחרותי לדעתי, זה הזמן שלהם לשפר מיומנויות ספורט יסודיות שיעזרו להם לאחר מכן להיות טובים לכל ספורט שיבחרו.

השם ספורט אתגרי הוא פשוט שם יפה לחוג ספורט/חינוך גופני/תנועה לילדי הגן, כשאני חושב על ספורט אתגרי אני חושב על מורה שמאתגר את הילדים עם משימות של קפיצות, זחילה, ריצה, עמידת ידיים, טיפוס על סולם ועוד ועוד.

מטרת החוג היא לשפר מיומנויות יסוד מוטוריות כמו למשל, ויסות כוח, תאום עין יד/רגל, תכנון תנועה, מוטוריקה גסה ועדינה, התמצאות במרחב לצד מיומנויות קוגניטיביות וחברתיות כגון, לימוד חוקים של משחק והישמעות לחוקים כתנאי להשתתפות במשחק, שיתוף פעולה בקבוצה או בזוגות, קבלת האחר, הבנת משימות מורכבות (משימות מורכבות יכולות להיות מורכבות מבחינה מתמטית כמו למנות, לחבר או לחסר, או מורכבים ברמת היצירתיות הנדרשת למשל)

בחוגי ספורט יש דגש חשוב מאוד על הפן הרגשי, הילד מתמודד עם קשיים, אתגרים שלא פשוטים לו, משימות שפוגשות אותו במקום של תסכול, פה בא מקום המורה להיות מעצים ולהכניס את הילד למעגל ההצלחה וכך להעלות את הביטחון העצמי שלו, את תחושת המסוגלות שלו ולהכניס אותו לכיוון הנכון של הסתכלות על קשיים בחיים כעל אתגרים שהוא יכול להתמודד איתם (לא רק אתגרים בספורט, גם לימודיים, חברתיים ועוד) החוגים יכולים גם להעצים ילדים עם חרדות, ילד עם פחד מגבהים ייחשף בהדרגה לגבהים, ילד עם פחד מהתגלגלות ילמד להתגלגל וכו' עבודה עם פחדים חייבת להיות הדרגתית ומתמשכת תוך מתן משובים חיוביים לילד על כל התקדמות.

למי מתאים ללכת לחוגי ספורט אתגרי? 

לכל הילדים!! בעיקר לילדים שלא ממש מצטיינים בתחום המוטורי או הרגשי, ילדים שלא ממש ששים לטפס על סולם בגן השעשועים, להתגלש מהמגלשה הגבוהה, לקפוץ על טרמפולינה ולבצע משימות שרוב הילדים עושים בשמחה ובהתלהבות.

בדוק את המורה של הילד, חשוב לבדוק האם עבר הכשרה מתאימה, סוג עבודה זה הוא ממש טיפולי מבחינת הגישה לילדים, הדגש הוא לא הישגי ואפילו לא ספורטיבי, אלא רגשי. אני ממליץ להישאר לפחות בשיעורים הראשונים לצפות בהתנהלות המורה, האם הוא מעצים את הילדים או רק דוחף לתחרות? האם הוא מכיל את הקשיים או מתעלם? האם הוא נותן משובים חיוביים? האם הילד שלך חווה חוויות הצלחה בחוג?

אם גילית שהמורה לא עונה על הקריטריונים האלו אתה רשאי לבדוק את ההתנהלות בחוגים אחרים, למשל בפרדס חנה כרכור ישנם 3 מרכזים לספורט אתגרי

גיל אינלנדר 


 לפרטים נוספים- 050-7675152


הקליניקה ומרכז החוגים בכרכור




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב