דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חברת ניהול פרויקטים בבניה 

מאת    [ 26/12/2016 ]

מילים במאמר: 472   [ נצפה 2057 פעמים ]

ניהול פרויקט בניה הוא משימה מורכבת החל מהשלב התכנוני, דרך תהליכים בירוקרטיים דוגמת השגת רישוי בניה, חתימה מול ספקים וקבלנים, פיקוח על עבודות הבניה ועד סיום הפרויקט. ישנם יתרונות רבים לשירותי חברת ניהול פרויקטים מקצועית. ניהול מקצועי של הפרויקט יכול להביא לתוצאות טובות יותר, תוך זמן קצר יותר, ובעלויות נמוכות יותר. ניהול מקצועי ויעיל יביא את הפרויקט לסיום מוצלח תוך שמירה על האינטרסים של בעל הבית/הדירה, כך שהוא יקבל את המקסימום האפשרי בעלות המשתלמת ביותר.

החשיבות של ניהול פרויקטים בבניה על ידי חברה מקצועית עולה עוד יותר כאשר מדובר על פרויקטים גדולים כגון תמ"א 38 ופינוי בינוי, בהם מדובר על מספר בעלי דירות. בפרויקט בניה של בית פרטי יש צורך להתחשב בצרכים וברצונות של בעל בית אחד, בעוד שבפרויקטים של תמ"א 38 או פינוי בינוי צריך להביא ראשית כל כלל בעלי הדירות בבניין להסכמה, ורק אז ניתן לצאת לדרך. גם במהלך הפרויקט, יש לדאוג לאינטרסים של כלל בעלי הדירות בכדי שבסיום הפרויקט כולם ייהנו מנכס משודרג בשווי גבוה יותר, בהתאם להסכם שנחתם.

ניהול פרויקטים של תמ"א 38 או פינוי בינוי כרוך במספר שלבים. השלב הראשון הוא שלב הייזום והמשא ומתן בו נבחנות העדפות בעלי הדירות וזכויות הבניה שלהם. בשלב זה מגובשת תכנית ראשונית לפרויקט ומפרט טכני שמוצגים בפני הדיירים, וכלל הדיירים מוחתמים על ההסכם מול חברת הניהול. יש לציין שבמקרים רבים בשלב זה הפרויקט נתקע ואינו יוצא כלל לדרך. מכאן החשיבות בחברה מקצועית שתדע כיצד להכין תכנית מיטבית עבור כלל הדיירים ותדע כיצד לגשר ביניהם. השלב השני הוא שלב התכנון האדריכלי בו מכינים תכנית אדריכלית ומקדמים תהליך קבלת היתר בניה. ניהול מקצועי של הפרויקט יבוא לידי ביטוי בקידום מהיר של שלבי וועדות התכנון וקבלת היתרים. השלב השלישי הוא שלב הבניה בפועל עד לסיום העבודות, בו חברת הניהול מפקחת ומוודאת כי העבודות מתבצעות בסטנדרטים הגבוהים ביותר בענף הבניה, בהתאם לתוכנית שהותוותה, תוך עמידה בזמנים ובתקציב שהוגדרו. שירותי חברה מקצועית יבטיחו קידום יעיל של תהליך הבניה הן מבחינת זמנים והן מבחינת עלויות, וכך ימקסמו את הרווחיות של בעלי הדירות.

כפי שניתן לראות ניהול פרויקטים של בניה הינם מורכבים ויש צורך בידע וניסיון רב במגוון תחומי פעילות, החל מהיבטים משפטיים ופיננסיים, דרך היבטים תכנוניים ובירוקרטיים ועד היבטים הנדסיים וביצועיים. בפרויקטים דוגמת תמ"א 38 ופינוי בינוי ישנם גם היבטים שיווקיים שכן הפרויקט צריך להיות כדאי ליזם המבצע.

חברת ניהול פרויקטים מקצועית נדרשת לנהל תהליכים שונים מול בעלי הדירות, הרשויות הרלוונטיות וכן גורמים מקצועיים שונים. לשם כך היא מעסיקה אנשי מקצוע מנוסים במגוון תחומי עיסוק כגון אדריכלים, מהנדסים, שמאים, עורכי דין, משפטנים, מלווים פיננסים ועוד.

אחד הדברים החשובים שיש לקחת בחשבון, ולעיתים פחות מושם עליו דגש, הוא הפן האנושי. תהליך בניה לרוב הינו תהליך ארוך ומורכב, ובעל בית או דירה ירצה לצאת לדרך עם חברה המעסיקה צוות קשוב שיעניק ליווי ומענה בכל שלב, ויהיה נעים לעבוד מולו.

קבוצת מנוס הינה חברת ניהול פרויקטים בבניה, בעלת ניסיון רב בקידום פרויקטים מסוגים שונים, ביניהם פרויקטים מורכבים דוגמת תמ"א 38, פינוי בינוי וקבוצות רכישה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב