דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השעון הביולוגי על פי הרפואה הסינית 

מאת    [ 13/11/2016 ]

מילים במאמר: 524   [ נצפה 2161 פעמים ]

הרפואה הסינית גורסת כי לכל איבר ואיבר בגוף שלנו קיימת משבצת שעתית שהיא המשבצת הייחודית לו. למעשה, הכוונה היא לשעתיים שבמהלכן הצ'י, שנחשב הרי לאנרגיית החיים, נכנס אל אותו איבר. במהלך השעתיים הללו הוא נמצא בשיאו.

סממן רפואי המופיע באופן קבוע או תדיר באותה שעה עשוי לרמוז לנו על הפרעה באנרגיה הקשורה לאותו איבר הנמצא בשיאו באותה השעה. כך לעשה יסייע תזמון התופעה לאבחנתה ולטיפול בה.

חלוקת שעות היום לאיברים בגוף:

 

03:00-05:00 - השעות של הריאות שעל-פי הרפואה הסינית הן האיבר הראשון אשר ממנו מתחילה זרימת האנרגיה לגוף כולו. בעיות רפואיות הקשורות לריאות יבואו לידי ביטוי בשעות אלה באמצעות סימפטומים כמו למשל: שיעול, צפצופי נשימה בעיות הקשורות לנשימה בזמן השינה. 

 

05:00-07:00 - השעות של המעי הגס. אלו הן השעות הטובות ביותר לריקון הגוף מפסולת. כשהגוף מתפקד באופן תקין, הביטוי העיקרי שיהיה קשור לשעה יהיה הצורך בהתרוקנות צואתית.

 

07:00-09:00 - השעות של הקיבה, שכאמור, אחראית על תהליך העיכול. הקיבה נמצאת בשיא הכוח שלה בשעות אלו. מכאן ניתן להסיק מדוע גם תורת הרפואה הסינית עומדת על כך כי ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום. קצב זרימת האנרגיה לקיבה בשעה זו יבטיח שהארוחה שאכלנו תתעכל לה בצורה היעילה ביותר.

 

09:00-11:00 - השעות של הטחול שעל פי הרפואה הסינית נחשב לאחראי להפצת הצ'י בגוף שמקורו במזון. אם ולא אכלנו ארוחת בוקר, הטחול לא יכול לעשות את עבודתו כמו שצריך, ומה שיגרום להפחתה בייצור האנרגיה.

 

11:00-13:00 - שהעות של הלב אשר נחשב על פי הרפואה הסינית ל"קיסר". הלב הוא האחראי לזרימת הדם, כמו בנוסף לשינה שלווה וטובה, כמו גם לשאר המצבים הריגשיים (נפשיים) שאנו חווים ביום יום. 

 

13:00-15:00 - השעות של המעי הדק שעל-פי הרפואה הסינית קשור אף הוא לתהליך העיכול של המזון. תפקיד המעי הגס הוא להפריד את הטהור מהתפל ובנוסף הוא עוסק בעיכול נוזלים. החלק הטהור ממשיך לו לתהליכים הפיזיולוגיים בגוף, ואילו, החלק  התפל מועבר אל הכליות ואל שלפוחית השתן ומשם מסולק מהגוף.

 

15:00-17:00 - השעות שעל-פי הרפואה הסינית קשורות לשלפוחית השתן שתפקידה הוא לאחסן את הנוזלים העכורים בטרם הם מסולקים מהגוף.

 

17:00-19:00 - השעות שעל-פי הרפואה הסינית קשורות לכליות, אשר בשונה מתפקידן על פי הרפואה המערבית, טוענת הרפואה הסינית כי הן המקור הראשוני לאנרגיה של האדם כמו גם לאיכות הגנטית איתה הוא נולד. בשל כך (ובשל גורמים אחרים) נקשרות הכליות  גם לרבייה. האנרגיה בכליות הולכת ומתכלה לה ככל שהאדם מזדקן. במצב כזה  נחווה ירידה כללית ברמות האנרגיה של הגוף שלנו.

 

19:00-21:00 - השעות שעל-פי הרפואה הסינית משתייכות לאיבר מעטפת הלב. תפקידה של המעטפת הוא לשמור על הלב, ובנוסף, היא משמשת כקו הגנה ראשוני שלו. מעטפת הלב קשורה לתודעה שלנו ולמצבים ריגשיים. השעות האלה נחשבות לזמן הטוב ביותר לנוח ולהירגע תוך כדי הכנה לסוף היום ולשינה. שעה זו הינה שעה מצויינת לעשייץ פעולות המשרות תחושת עייפות ורוגע כמו לדוגמא פעילות גופנית מתונה, מדיטציה או קריאה.

 

21:00-23:00- השעות שעל-פי הרפואה הסינית משתייכות לאיבר המחמם המשולש. איבר זה הינו האיבר היחיד שאינו משוייך לאיבר פיזי כלשהו בגוף שלנן. המחמם המשולש הוא האחראי לאיזון בין שאר האיברים בגוף. הוא מחולק על-פי התפיסה של הרפואה הסינית לשלושה חלקים (מחמם עליון, מחמם אמצעי ומחמם תחתון). בכל מחמם ממוקמים איברים הספציפיים לו. האיזון בין המחממים חשוב מאוד לאיזון בין האיברים. בנוסף הוא קשור לאיזון הנוזלים וחילוף החומרים בגופנו. 

 

23:00-01:00 - השעות שעל-פי הרפואה הסינית  משתייכות לכיס המרה שהינו "בן הזוג" של איבר הכבד ותלוי בו. שני האיברים קשורים לזרימתה של האנרגיה בגופנו. תפקידו העיקרי של כיס המרה הוא אגירה ואיחסונם של מיצי מרה עד לתחילתו של תהליך העיכול. בנוסף, קשור כיס המרה על פי הרפואה הסינית לתהליכי קבלת החלטות בחיי היום יום שלנו.

 

01:00-03:00 - השעות שעל פי הרפואה הסינית משוייכות לאיבר הכבד. בזמן זה מומלץ באופן גורף לישון, מה שמסייע לכבד עצמו בתפקודו. הכבד הוא זה האחראי על זרימתה של אנרגית החיים בגוף - הצ'י. בשעת השיא שלו, עומל הכבד קשות לפירוק הרעלים בגופנו. ועל כן, על מנת שנוכל לסייע לו, עלינו, כפי שהזכרתי קודם, להיות בטוחים שגופנו נמצא במצב שינה בשעה הזו.

 

נושא מרתק, לא? באמצעות המאמר הזה איפשרתי לכם טעום מעט מאותה תפיסה של הרפואה הסינית ולהבין קצת יותר איך הכי טוב לפעול לשיטתה בכל שעה של היום וזאת כמובן במטרה לתמוך ולחזק את הגוף ותהליכיו.

רונן רוזנבלט-ניר - מומחה לרפואה סינית


מטפל בדיקור סיני ודיקור קוסמטי


כתובת הקליניקה: רחוב ארלוזורוב 62 תל אביב


אתר: www.acufamilyclinic.com 


טלפון: 052-2730115 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב