דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיתות מצטיינים בחטיבות הביינים 

מאת    [ 05/10/2016 ]

מילים במאמר: 401   [ נצפה 2386 פעמים ]

המעבר מבית הספר היסודי לחטיבת הביניים אינו פשוט: רמת הלימודים גבוהה יותר, המשמעת נוקשה יותר, הרכב החברים לכיתה שונה, השעות ארוכות יותר ועוד. עם זאת לילדים מוכשרים שלא מצאו את מקומם מבחינת עיניין וחומר לימודי ביסודי, החטיבה מהווה הזדמנות לשינוי. חטיבות רבות מציעות כיתות יחודיות מדעיות-טכנולוגיות ברמה גבוהה. המורים בעלי השכלה רחבה ורלוונטית יותר. הסביבה לימודית עשירה יותר. כמעט בכל עיר יש חטיבות שמציעות כיתות עתודה מדעית, כיתות מופת, כיתות מצטיינים וכיתות מחוננים. הקבלה לכיתות אלו מותנת לרוב מעבר בחינות מיון מקיפות וראיונות אישיים שכוללים סקירה של ההישגים וההתנהגות בבית הספר היסודי. מאמר זה סוקר את בחינות המיון והדרך בה ניתן להגיע אליהן מוכנים ככל הניתן.

בחלק מבתי הספר מכונים חיצוניים כמו מכון קרני, אדם- מילוא ומכון תיל אחריים לביצוע את בחינות המיון, בתי ספר אחרים משתמשים בבחינות שנכתבו בבית הספר עצמו וחלק מבתי הספר משלבים בין השיטות. למרות השוני בגוף שמבצע את הבחינה רב הדימיון על השוני, גם בידע הנדרש וגם בהכנה שמומלץ לעבור.

חשוב להבין שגם ילדים שהצטיינו בבית הספר היסודי ועברו בעבר מבחנים חשובים אחרים בהצלחה, ילשים שברור לכל שהם שייכים לקבוצת הילדים החכמים יותר ויש להם את מה שנדרש על מנת להצליח, צריכים להתכונן לבחינות המיון. יש לכך שתי סיבות עיקריות:


    • מספר המקומות לרוב מוגבל, לכן לא מספיק לעבור בציון סביר את הבחינה: חייבים להצטיין יותר מאחרים.
    • ילד שמגיע מוכן מצליח להביא לידי ביטוי את יכולותיו בצורה טובה יותרץ הוא או היא מגיעים בטוחים לבחינה, לא נילחצים תוך כדי ולא מבזבזים את זמנם תוך כדי הבחינה בניסיונות להזכר בחומר שלמדו ותרגלו לפני שנים.

 יתכן שבאמת אין צורך להתכונן הרבה. יתכן שחזרה על החומר, הכרות עם סוגים חדשים של שאלות ופתרון של מספר מועט של מבחני דוגמא יספיקו לגמרי. גם עצם הפיתרון של מבחנים במתכונת הבחינה הצפויה יעזור להגברת הבטחון של הילד ויבטיח שהילד אן הילדה יגיעו לבחינה מוכנים. אם הילד מתמודד בקלות עם מבחני הדוגמא, לא טועה ומוציא את הציונים המקסימליים אין צורך ללחוץ ולהלחיץ ואין צורך לעשות דבר מעבר לקצת תרגול ומעבר על החומר ממש לפני הבחינה.

לפעמים עדיף להשקיע קצת יותר בהכנה. חזרה על חומר, דרכי פתרון, נוסחאות, תהליכי עבודה והכרות עם סוגים חדשים של שאלות: כל אלו מגדילים את הסיכוי להצליח ומקטינים את אי הודאות והלחץ: ילד שמגיע מוכן יהיה רגוע וממוקד ויוכל למקסם את יכולותיו והדרך שבה הן באות לידי ביטוי הרגע האמת. יש רק ניסיון אחד, רק הזדמנות אחת, וילדים שהתנסו והודרכו איך להתנהל בבחינה מצליחים יותר וזוכים להתקבל לכיתה שרצו.

הכנה ודוגמאות למבחני איתור מחוננים ומצטיינים: www.mehunan.com 


לפרטים נוספים, הנחות לאנשי חינוך וקניה מרוכזת, כתבו לנו: contact@mehunan.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב