דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה תפקידו של יועץ עסקי? 

מאת    [ 02/08/2016 ]

מילים במאמר: 500   [ נצפה 2798 פעמים ]

"מה ייצא לי מזה"?, זו השאלה הנפוצה ביותר אצל אנשים שעומדים בפני הקמת עסק, או אנשים שכבר יש להם עסק אבל חושבים על פיתוח עסקי, השוקלים אפשרות לשכור את שירותיו של יועץ עסקי. זו כמובן שאלה לגיטימית, והייתי אומר, אפילו הכרחית, ואחד הדברים החשובים שיש לעשות במצב זה הוא תיאום ציפיות. לפני הכל, עליכם לשאול את עצמכם מה אתם מצפים שיקרה בעקבות העבודה שלכם עם יועץ עסקי. לאחר שגיבשתם דעה, אני ממליץ להעלות הכל על הכתב בראשי פרקים לקראת המפגש עם היועץ. ישנם מקרים לא מעטים בהם, אלה המבקשים לעצמם יועץ עסקי, לא יודעים למה הם יכולים לצפות. גם במקרים אלה, אני ממליץ להעלות על הכתב את עיקרי המחשבות שלכם. זכרו: ככל שתתאמו ציפיות עם היועץ, כך תגיעו לתוצאות טובות יותר, ובעיקר, תמנעו מתחושות תסכול ואכזבה. בפגישה עם היועץ, אני ממליץ לדבר בפתיחות וללא פילטרים וכן, לא להתבייש לשאול שאלות נוקבות לגבי יכולתו של היועץ למלא את משאלותיכם. השיחה הזו תבהיר לשני הצדדים שני דברים עיקריים: מהן המטרות שיש להשיג והאם הם מתקשרים בצורה נאותה.

לאחר שהבהרתי את הצורך בתיאום ציפיות, ובהנחה שהחלטתם לשכור את שירותיו של יועץ עסקי, אסקור עכשיו מהי דרך הפעולה הרצויה של היועץ מולכם, הלקוחות. לאחר פגישת ההיכרות ותיאום הציפיות, יקיים היועץ מפגש היכרות עמכם, ובעיקר עם העסק שלכם. יועץ עסקי בעל ניסיון יכין רשימה ארוכה של שאלות שמטרתן להבין את היתרונות של העסק שלכם, את נקודות החולשה שלו, את המתחרים העיקריים שלכם, את יתרונותיהם על פניכם, את הסביבה הפיזית בה אתם פועלים וכן, את דרך הניהול שלכם. לאחר מכן, היועץ יכין לכם תכנית עבודה מסודרת שתכלול:  מטרות, חלוקת תפקידים ולוחות זמנים. תכנית עבודה זו תהיה מונחת לפניכם ולפני היועץ ותהווה את הדרך העיקרית לתיאום ולבקרה במהלך העבודה המשותפת.

על היועץ למצוא את הדרכים היעילות ביותר ליצור בידול של העסק שלכם מהמתחרים. לפעמים, הבידול קיים וצריך רק להדגיש אותו. אולם, כאשר הבידול אינו בהישג יד, על היועץ ליצור אותו תוך כדי שיתוף פעולה שלכם. לצד הבידול, יהיה על היועץ למתג את העסק שלכם כך שיהיה מוכר ומפורסם בזכות עצמו. שלא יהיה לכם ספק, זוהי עבודה ארוכה, ממושכת ורבת אכזבות ותסכולים, אולם, אם אתם בוטחים ביעוץ העסקי שלכם, יש חהניח שהמטרות יושגו.

יועץ עסקי מנוסה נוהג להטיל מטלות על הלקוחות, מעין "שיעורי בית", שדרכן תלמדו להכיר טוב יותר את המלאכה של ניהול עסק, פיתוח עסק, אסטרטגיה, שימור לקוחות ועוד. היועץ, במהלך כל תקופת עבודתו עמכם, יהיה עם עיניים פקוחות ועם "היד על הדופק" על מנת לוודא שאתם ממלאים נכון את ההנחיות שלו ועל מנת לתקן בזמן אמת את הטעון תיקון והכוונה. חשוב מאוד לזכור: היועץ לא נועד להחליף אתכם בניהול העסק ולא בקבלת ההחלטות. כל אלה יהיו אך ורק בידיכם. היועץ הוא רק יועץ עסקי ולא שותף שלכם בעסק.

לטעמי, יועץ עסקי צריך להיות זמין ללקוחותיו ברוב זמן העבודה המשותפת על מנת לתת עצה, לענות לשאלה או להדריך בפתרון בעיה. בעידן של היום, כאשר ישנם כל כך הרבה אמצעי תקשורת, אין סיבה שהיועץ לא יעמיד לרשותכם את הדרכים האלה לתקשורת שוטפת עד אשר תרגישו, אתם והיועץ, שאתם יכולים לעמוד על הרגליים שלכם באופן עצמי.

בהצלחה !

 

סמי טוויג,  בעל ניסיון רב בניהול עסקים, בליווי עסקים ואנשי עסקים, בפיתוח עסקי ובניהול משברים. כיהן כעוזר שר האוצר, ניהל חברה ממשלתית גדולה והקים את משרד הפרסום טוויג מדיה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב