דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לעבור בהצלחה את מבחני כניסה לתכנית אופקים - לימודי תואר ראשון בחינם למורים למורשת באוניברסיטת תל אביב: 

מאת    [ 12/04/2016 ]

מילים במאמר: 477   [ נצפה 2143 פעמים ]

באוניברסיטת תל אביב מתקיים מסלול להכשרת מורים, המכשיר לתואר ראשון בחינוך בנושא מורשת ישראל ופילוסופיה יהודית, בשילוב של חוג נוסף לבחירה. יתרון התכנית שהיא לא רק פוטרת את הלומדים מתשלום שכר לימוד, אלא אף משלמת מדי חודש כ-4000 שקלים מלגת קיום למשך שלוש שנים, ומאפשרת התנסות מעשית בהוראה באחד מבתי הספר בארץ במהלך ההכשרה. הסטודנטים מתחייבים ללמד בסיום הכשרתם לפחות עוד 3 שנים את המקצוע "מורשת ישראל" בבתי הספר הממלכתיים החילוניים.

מטרת התכנית היא להכשיר ולטפח מורים מצטיינים למקצועות היהדות, תוך חיזוק הפוטנציאל המנהיגותי של הלומדים. הלימודים מתקיימים בקבוצות קטנות ואיכותיות, על ידי מיטב המרצים מבית הספר לחינוך ומהחוג לתרבות עברית של הפקולטה למדעי הרוח של אוניברסיטת תל אביב, ומתנסים תוך כדי תהליך ההכשרה - בהוראה בכיתה בבית ספר תיכון. כך שבסיום הלימודים, הם יוצאים לשטח כשמאחוריהם כבר ניסיון של עשרות שעות בתחום ההוראה, וקל להם להשתלב בעולם העבודה בבתי הספר- כמורים.

המסלול מאפשר כניסה לעולם ההוראה לסטודנטים שמתקשים במימון הכשרתם המקצועית, ומציע קידום מקצועי למי שנטייתם האישיותית מתאימה לעיסוק בחינוך.

על מנת לעמוד בהצלחה במבחני הכניסה חשוב מאוד להכיר את הקריטריונים החשובים לאנשי החינוך הבוחנים את מידת התאמתכם לעסוק בתחום החינוך וספציפית בנושא מורשת ישראל ומנהיגות חינוכית. חשוב להכיר את הטרמינולוגיה הנדרשת, את שפת הגוף, את טון הדיבור, ההופעה החיצונית וההתנהגותי ועוד.

ככול שתתאמנו ותשפרו את ביצועיכם לקראת בחינת הכניסה כך תגדילו את סיכוייכם לעבור כל שלב ושלב בהצלחה:

- שלב הראיון האישי: שלב בו בודקים את יכולת הבעתך בעל פה, יכולתך לתאר את הרקע הלימודי, החברתי והתעסוקתי שלך, את מצבך האישי, מידת המוטיבציה שלך ללמוד, לעסוק בחינוך, להיות עובד הוראה ולעסוק בנושאי מורשת ולאומיות. יתכן ותישאל על מצבים בהם נדרשת לקבל החלטות, לפתור בעיות. על פעולות שיזמת, חלומות לעתיד ועוד. חשוב מאוד לדעת לרכוש את לב מי שמראיין אותך וליצור רושם חיובי

- שלב השאלון הביוגראפי -שלב בו תישאל על סיטואציות מחיי היומיום מהן ניתן יהיה להסיק על יכולתך ליצור אינטראקציות חיוביות ואפקטיביות עם הסובבים. תיבחן יכולת הביטוי שלך בכתב, רמת השפה השגורה בפיך, יכולתך להבחין בין עיקר לתפל, לנתח מצבים, לקבל החלטות, להסיק מסקנות, להיות קשוב לנעשה בשטח, לתקן את עצמך תוך כדי תנועה, וכד'.

 

- שלב ההתנסות בהעברת שיעור- אין אחד שלא חווה את הסיטואציה של מורה שעומד מול כיתה מן הצד של שולחן התלמיד. אבל לעמוד מול כיתה, מה גם שבמבחני המיון מי שיושבים מולך כתלמידים אלו הבוחנים שלך- זו לא סיטואציה פשוטה למרבית המועמדים. בין שהנך חש "פחד קהל" ובין שיש לך ביטחון- השתתפות בסימולציה של שיעור אצל מאמן איש חינוך בהחלט עשויה לתרום לך רבות.

שפרו את ביצועיכם לקראת כל אחד משלבי הבחינה. קחו מאמן מוסמך, איש חינוך, שייתן לכם טיפים אפקטיביים להצלחה במעמד הבחינה, ישפר את ביטחונכם, ויתרגל איתכם את השימוש בטרמינולוגיה ובשפת הגוף הנדרשת מעובדי הוראה.

ככול שתשקיעו מאמצים רבים יותר בהופעתכם, ככול שתתרגלו שוב ושוב את המצבים בהם תשתתפו ביום הבחינה-כך תשפרו את סיכוייכם להתקבל לתכנית אפיקים להכשרת מורי מורשת ומנהיגים חינוכיים.

בהצלחה

 

דר' ניצן ברוקס, מנכ"ל ובעלים של המכון למימוש זכויות מורים.  מאמנת מוסמכת, מורה ויועצת חינוכית מורשית. בעלת מומחיות בהכנת מועמדים למבחני כניסה לתכנית אפיקים, לקורס מנהלים של אבני ראשה ומכון מנדייל, ולמכרזי ניהול ופיקוח.


אתר:    www.dr-nitzan.co.il   טלפון: 050-9005452   מייל: nitbar@walla.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב