דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירה נכונה של מטבחים 

מאת    [ 01/02/2016 ]

מילים במאמר: 673   [ נצפה 3266 פעמים ]

אין צל של ספק שמטבח נחשב לאחד החדרים החשובים בבית, כשרבים יטענו בפה מלא שהוא גם החשוב מכולם. לכן, כאשר באים לרכוש מטבח, חשוב לוודא שהוא משלב בצורה מושלמת בין ההיבט האסתטי לפרקטי שלו, מיוצר מחומרים עמידים שיחזיקו מעמד שנים ומתאים כמו כפפה ליד למאפייני הדירה ולרצון של אלה המתגוררים בה. המאמר הנוכחי מציג מספר סוגיות שחייבות להילקח בחשבון כאשר בוחרים מטבח.

סוג המטבח

כשמדברים על מטבחים, נכנסים לתחום רחב מאד. בין מטבחים שונים ניתן להבחין בלא מעט דרכים, כאשר כל הגדרה של מטבח כוללת בתוכה פרמטרים שונים מבחינת חומרי הגלם, הסגנון העיצובי ואפילו ההיבט הפונקציונלי. מטבח כפרי נחשב לאחת הבחירות המקובלות ביותר כיום, כאשר מטבח זה מבוסס באופן כמעט מובהק על עץ כחומר גלם עיקרי. מטבח זה מאופיין בגוונים בהירים יחסית, היוצרים תחושת חמימות, או אפילו פסטורליות.

סוג נפוץ אחר של מטבחים הוא המטבח המודרני. מטבח שכזה עשוי מחומרי גלם "הייטקיסטיים", לרבות סוגים שונים של מתכות (מקום מרכזי מקבלת הנירוסטה, הלא היא פלדת אל חלד), כשמבחינה עיצובית הוא מינימליסטי וכולל קווים ישרים ונקיים. מטבח מודרני מתאים כמו כפפה ליד לצרכים של אנשים המעוניינים במראה צעיר של המטבח, המתיישב היטב עם העת הנוכחית.

בין המטבחים השונים ניתן להבדיל גם על פי המקור של הסגנון העיצובי המאפיין אותם. המטבח האנגלי, למשל, מבוסס אף הוא על קווים ישרים ואלגנטיים, כשחומר גלם מרכזי הוא עץ. מבחינת גוון, בחירה מקובלת במטבחים מהסוג הזה היא בחום כהה. מטבחים אנגליים מסורתיים יכללו בתוכם גם אי, הממוקם במרכזם ומשמש על תקן משטח עבודה ומקור אחסון. דוגמא נוספת היא מטבח איטלקי, שהעיצוב שלו מוקפד אפילו יותר ומבוסס על יצירת תחושת מחזוריות. כיאה למאפיינים של ארץ המגף כמכלול, מטבח איטלקי יעמיד במרכזו את העיצוב, תוך רצון ליצור מטבח שלא יכול שלא למשוך אליו תשומת לב חיובית.

התאמה למאפייני השטח

לכל בית יש מאפיינים משלו, ואלו משפיעים על האפשרויות שעומדות עבור בני הבית לעיצוב המטבח שלהם. גודל החלל העומד לרשותם הוא אחד המשתנים החשובים, כאשר הוא משפיע ביותר על בחירת סגנון העיצוב הספציפי, מיקום חלקי המטבח השונים ועוד.

אם לוקחים דוגמא נפוצה, במטבח המאופיין בשטח פנים מצומצם יחסית יהיה לרוב קשה עד בלתי אפשרי להוסיף את אותו "אי".

רצון בני הבית

מטבח הוא חדר בו עתידות להתבצע לא מעט פעולות, הנוגעות להכנת האוכל, כאשר גם כמקום אירוח וישיבה יש לו חשיבות מכרעת. כדי לבחור מטבח מושלם, צריך להתאים אותו לדפוסי השימוש הצפויים בו. משפחות של בשלנים כבדים, למשל, מעדיפות מטבחים מאובזרים היטב במוצרי חשמל ובתשתיות המאפשרות הכנת אוכל מגוון.

בכל מקרה, לפני שניגשים למלאכת ההקמה בפועל של המטבח חשוב לבצע לא מעט מדידות, שעשויות להבטיח כי ההתאמה של המטבח, הן למאפייני הבית והן לצרכי הרוכשים, תהיה מלאה. יש חברות אשר מקלות על התמונה ומציעות שירותי הדמיה תלת מימדית, שמאפשרת לראות כיצד בדיוק ייראה מטבח מסוים בבית הספציפי.

התקציב וחשיבותו

מטבחים מאופיינים בפערי מחירים משמעותיים, שעשויים גם להגיע לעשרות אלפי שקלים. מכאן, שבעת בחירת מטבח חייבים להתבונן על סכום הכסף שיכולים או מעוניינים להקדיש למשימה. בהתאם לתקציב הנבחר, ניתן לדעת מהן האפשרויות העומדות מבחינת חומרי הגלם, משטחי העבודה (שיש מול קרמיקה, למשל), מוצרי החשמל, מערכות האינסטלציה ועוד. צריך לקחת בחשבון שבחלק מהמקרים, המחירים שמציגות החברות הפועלות בתחום לא כוללים בתוכם את עלות העבודה הנדרשת להתקנת המטבח.

היות ומטבח צריך להיות רכישה לשנים ארוכות, חשוב לבחור במטבח שניתן להיות בטוחים בכל מאת האחוזים לגבי האיכות שלו. חומרי הגלם, למשל, הם קריטיים מהבחינה הזו - בחירה נפוצה היא במטבחים העשויים מעץ מלא, הנחשב לעמיד ביותר מבין סוגי העצים. תרחיש בו חורגים מהתקציב הראשוני שהוגדר למטבח, עקב התעלמות מפרמטרים המייקרים את המחיר או התארכות העבודות, הוא בהחלט בגדר אפשרות. זו הסיבה בגינה מומלץ להגדיר תקציב הגיוני, בו סבורים שיכולים לעמוד, עם מרווח ביטחון מסוים.

הגורם המבצע

בעת בחירת מטבח, חשוב לסקור בזכוכית מגדרת את הגורם העומד מאחוריו. השאיפה צריכה להיות לחברה בעלת ניסיון רב שנים בתכנון ובעיצוב מטבחים, אשר ניתן להיות בטוחים בכל מאת האחוזים לגבי טיב העבודות שלה. מומלץ לסקור מהן ההתמחויות של החברה, איזה ניסיון יש לה בתחום או אפילו לבקש הפנייה למטבחים קודמים שהיא הייתה אחראית להקמתם. בדיקות אלה עשויות להגדיל בצורה ניכרת את הסיכויים שהמטבח הנבחר, בסופו של יום, יהיה האיכותי ביותר שיש.

מקווה שנהנתם מהמאמר :) המשך יום נפלא! www.stgltd.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב