דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה ניו יורק 2? 

מאת    [ 19/01/2016 ]

מילים במאמר: 705   [ נצפה 10541 פעמים ]

למה ניו יורק? למה לצאת לחופשה בניו יורק? מה יש בעיר הזאת שגורם לנו לחזור אליה שוב ושוב? ולא יעזור מה יאמרו אנשים על ערים אחרות בארה"ב שהן מקסימות, מרתקות, עם אטרקציה כזו או אחרת, כמה שסן פרנסיסקו מדליקה וליברלית, עם גשר הזהב, אלקטרז, מזח 39 והחשמליות, כמה שלוס אנג'לס יוקרתית, משוגעת, עם חופים, בברלי הילס והוליווד, כמה שזה נכון, אין על ניו יורק.

אז למה ניו יורק?
כי ניו יורק זה מרכז העולם, כי הכל מתחיל בניו יורק, המסעדות הכי טובות נמצאות בניו יורק,המילה האחרונה בקולינריה. חנויות האופנה, חנויות בוטיק הכי מרשימות נמצאות בניו יורק בכל העיר לרבות שדרת פארק אבניו ומדיסון אבניו שם יפתחו לכם את הדלת כאשר תבקשו להיכנס לחנויות. כי ניו יורק היא המילה האחרונה באופנה. כי בניו יורק יש שדרות כמו פארק אבניו, מדיסון אבניו, השדרה השישית והשביעית והחמישית הידועה שבכולן, יש גורדי שחקים שמשקיפים ממעל המסודרים בצורה סימטרית והם עוצרי נשימה.

כי בשדרה החמישית יושב אמפייר סטייט בילדינג. מהמבנים הידועים בתבל, עם האריכטקטורה ארט דקו המדורגת, עם הגובה העצום שלו (היה לבניין הגבוה בעולם כ-30 שנה), להיות תחתיו זו חוויה בפני עצמה, הוא לא נגמר ואם תסתכלו טוב אולי תראו את קינג קונג על האנטנה, ולהיות עליו בתצפיות לשמוע את העיר מגובה שכזה ולראות את הנופים של מנהטן, ברוקלין, ניו ג'רזי, קוווינס וברונקס זו חוויה שאין שני לה. כי בנוסף לבניין זה ישנו בניין קרייזלר האגדי ברחוב 42 ושדרת לקיסנגטון עם פסליי הגריפינים האגדתיים שעליו.

כי ברחוב 42 וברודווי מתחיל טיים סקואר, Time Squaer, יש יכנוהו The Center of The Univers ששם מתחיל הכל-כל שנה בערב השנה האזרחית החדשה חוגגים עשרות אלפים ברחבי הכיכר (תודות לבניין עיתון טיים שנבנה ב-1904 ולכדור הנופל בעל אלפי האורות והמראות בחצות הליל, בעת מחליפים שנה). בטיים סקואר מזרח ומערב נפגשים-באופן גיאוגרפי יוצא כביש שנבנה ב-1913 שיוצא מ-42 וברודווי דרך 13 מדינות עד סן פרנסיסקו. המיקום של טיים סקואר לגבי מלונות בניו יורק הוא הנחשב ביותר במנהטן.

כי צפונה משם נמצא סנטרל פארק מהפארקים האגדתיים בעולם, הפארק מקסים עם הרבה אטרקצות ופינות רומנטיות, בנייני ניו יורק סובבים אותו, ממוקם מרחוב 59 עד רחוב 110, הפארק השתתף באין ספור סרטים לרבות "הארי פגש את סאלי", "שיער", "The Fisher King, Hollywood ending" ועוד רבים. בפארק יש את שדות התות (ג'ון לנון), פסלה של אליס בארץ הפלאות, גן חיות, אגמים,מסעדות, בקיץ הפארק מתמלא בהופעות חיות, והופעות יחיד לא רשמיות של נגני ג'אז ובכלל אמנים שונים במשך כל השנה, מקום קסום.

כי בניו יורק יש את האיסט ווילג' והווסט ווילג' היכן שהתחילה תנועת הביטניקים החתרנית, שמות כמו ג'ק קרוואק, וויליאם ס.בורוז, אלן גינזבורג ועוד, כי דרומה משם נמצא הסוהו מה שהתחיל בשנות ה-70 כאזור זול לאמנים הפך בשנות ה-90 ועד היום לאזור לופטים יוקרתי ואופנתי עם חנויות בוטיק ורחובות קסומים. הקסם האיטלקי לא רחוק משם באטליה הקטנה, פסטיבל הסרטים של שכונת טרייבקה בהפקתו של רוברט דה נירו, וכמובן גראונד זירו היכן שהיו מגדלי התאומים וכיום מגדל החירות, וול סטירט, ודרומה משם באטרי פארק, פסל החירות סטייטן איילנד.

כי על ניו יורק כתבו שירים אייקונים שבצעו אותם זמרים אייקונים, פרנק סנטרה שר את ניו יורק-ניו יורק ואומר:
If I can make it there, I'm gonna make it anywhere,
It's up to you, New York, New York.

אם זה בילי ג'ואל ששר ב New york State of Mind משפטים כמו:
I'm just taking a Greyhound on the Hudson River line
Cause I'm in a, I'm in a New York state of mind

או Jay-Z שמתאר לנו את ניו יורק בשיר Empire State of Mind עם אליסיה קיז ובמחווה ברורה לשניים הקודמים :
Yea, yea I'm out that Brooklyn, now I'm down in Tribeca
Right next to DeNiro, but I'll be hood forever
I'm the new Sinatra, and, since I made it here
I can make it anywhere

ניו יורק היא העיר להיות בה, כל מה שנכתב פה, זה קמצוץ דל מאוד ממה שניו יורק מציעה, ניו יורק מתאימה לחופשה קצרה של יום יומיים, או ארוכה של שבוע שבועיים, לא נגמר מה לעשות וגם אם לא עשיתם כלום ביום מסוים זה לא יהיה יום מבוזבז כי זאת ניו יורק.
תעשו חיים ואל תשכחו לקחת, כובע, נעלים נוחות ומים.









דניאל רייכר


http://www.cityofnewyork.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב