דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המדריך המלא לבחירת חברת אחזקת מעליות 

מאת    [ 17/11/2015 ]

מילים במאמר: 504   [ נצפה 2470 פעמים ]

לכאורה, ניתן לומר שהחברה שהתקינה לכם את המעליות היא גם חברת האחזקות שלכם, הלא כן? אם זה היה כזה פשוט, לא היה צורך במדריך מלא. במציאות – לא כל חברה שמתקינה מעליות בבניינים יכולה לשמש כחברת אחזקות יעילה. אחזקת מעליות נאותה דורשת מגוון רחב של תכונות מהחברה המפעילה, אשר עליהן לא ניתן להתפשר בשום מצב: זמינות החברה לוועדי הבתים ולעוברי אורח שנתקעו במעלית, ביצועי החברה בזמן אמת, כשמתרחשת תקלה, ופעולותיה בשגרה לצמצום ומיגור תקלות במעלית. למעשה, אחזקת המעליות מתחלקת ל- 2 נדבכים:


    • בדיקות תקינות של המעלית.
    • פעולות שוטפות לשמירה על כשירות המעלית.

בדיקת תקינות המעלית

בדיקה בה מחויבים הדיירים על פי חוק, במימון מיסי וועד הבית שלהם. הבודק הוא מהנדס מומחה מטעם משרד הכלכלה, ותדירות הבדיקה היא אחת ל- 6 חודשים על פי חוק. וועד בית שמזמין בדיקה בתדירות נמוכה יותר או כלל לא דואג להזמנת בדיקה – עובר על החוק וכמובן מסכן את משתמשי המעלית. רשימת הבודקים מתעדכנת בזמן אמת על ידי משרד הכלכלה באתר משרד הכלכלה בפרק "מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית".

פעולות שוטפות לתחזוקת המעלית

זו עיקר העלות של אחזקת מעליות, וזה לגמרי בידיים של חברת האחזקות שלכם. בשונה מבדיקה תקופתית, שנעשית פעם אחת בחצי שנה, כאן מדובר בפעולות שוטפות – שנעשות בזמן אמת, חלקן על מנת למנוע סכנות וחלקן על מנת לתקן תקלות שעלולות לגרום להן – בזמן אמת. לכן, חשוב לבחור בחברה אמינה ואיכותית, כפי שנלמד כעת לעשות.

אפיינו את סוג פתח המעלית

ישנן מעליות המיועדות לנכים ואנשים קשיי תנועה, עם דלת נפתחת אוטומטית וישנן מעליות עם אור בלבד, שמצריכות דחיפת דלת. אופן תחזוקת המעליות שונה, שכן הדלת היא בדרך כלל לא ההבדל היחיד במעלית. מעלית עם דלת אוטומטית היא מעלית מתוכנתת, עם מכלות פקודות סדורות שמנחות אותה להיפתח תחת תנאים מסוימים (למשל "כשמגיעים לקומה כלשהי") ולהיסגר תחת תנאים אחרים ("כעבור פרק זמן קצוב"). בנוסף, דלת כזו מכילה גם חיישן זיהוי נפחים שחייב להיות מתוחזק כהלכה על מנת שאיש לא יסתכן בסגירת הדלת כשהוא עומד בפתח. מאידך, מעלית עם דלת שנפתחת ידנית דורשת בדיקה לצירים שלה ושימונם, כולל תיקון לדלת במידה והיא אינה נסגרת כנדרש. חברת אחזקת מעליות צריכה להיות מנוסה ובעלת ידע אודות המעלית שיש לכם.

דלו פרטים טכניים אודות המעלית: משקל הנשיאה שלה וגודל הקבינה

גם כאן יש הבדל מהותי בין אחזקת מעלית קטנה המיועדת לשאת משקל קטן ובין מעלית גדולה אשר בדרך כלל מיועדת למשקלים גדולים יותר. העבודה – שונה, סוג כלי ההנעה והגלגלות מאחורי הקלעים שונה. נדרשת חברה שמתמחה במעלית שלרשותכם.

גבשו את בחירתכם בהתאם לתקציב

עלות חודשית ממוצעת לחברת אחזקת מעליות בישראל נעה בטווח 250-750 ש"ח בממוצע. השירות כולל החלפת חלפים גלויים כסמויים, גדולים כקטנים – מברגים שנמצאים מאחורי הקלעים ועד החלפת דלתות ומשטחים גלויים בשלמותם. כשבוחרים את החברה – מומלץ מאד לבדוק מהי רמת הבקיאות שלה בסוג המעלית שיש לכם, ולברר היטב מה השירות כולל. למשל, אם המחיר הוא 250 ש"ח והחברה למעשה עושה את המוטל עליה כשצריך, וללא זמינות נרחבת, מומלץ לשקול לשכור חברה יקרה יותר, אם היא בודקת לכם את המעלית בתדירות גבוהה, בנוסף לבדיקות של משרד הכלכלה, ונמצאת לידכם בזמן אמת לפתור בעיות שעלולות להתרחש במעלית.

יועץ תפעולי,


Top Tec מעליות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב