דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משחק השחמט בין הסטן לישראל 

מאת    [ 10/11/2015 ]

מילים במאמר: 459   [ נצפה 2106 פעמים ]

משחק השחמט הוא משחק הודי, והלוח המקורי היה עשוי משיני אדם. הפרש הוא הכלי הגברי האוליטמטיבי, שיכול לצייר ריבוע על גבי הלוח. חייל שמגיע לסוף הלוח, לא תמיד יבחר להפוך למלכה, יהיו כאלה שיעדיפו להפוך לפרש. זה סיפור על חייל של הסטן, שהפך לפרש ועשה מט למלך, במהלך אחד משני משחקים אגדיים שהעולם שיחק עם אנשים אמיתיים, משחקים בין הסטן לישראל.

לאחר ההפסד, ישראל קם וזרק את לוח השחמט על סבו - הסטן, והמשיך המאבק האידיאולוגי בין האנשים שרוצים חוקים ברורים בעולם ולאלו שרוצים שהכוח ישלוט. סבו של ישראל, הסטן, מאמין בקביעת כללי משחק ברורים, וישראל רוצה דיקטטורה של החזק. לכל כוח יש כוח חזק יותר, זה מה שהגרמנים הוכיחו לישראל בשואה, ומה שהוכח להם עצמם ע"י בעלות הברית. לבסוף ברור יותר, שנכון לקבוע חוקים ולשחק הוגן. מי שזורק את הלוח - יוצא פראייר. הפרש מורכב מארבעה אנשים, שבאופן טלפאטי מצומדים בניהם. חייל הוא אדם אחד. הוא יכול לנוע רק קדימה, ולאכול באלכסונים. כך, החייל שלנו אכל ארבע חיילים אחרים, בטרם הגיעו לסוף הלוח. הוא בחר את ההחלטה הגורלית: להפוך לפרש. שלושה אנשים צעירים הצטרפו אליו לכל החיים. הוא ממשיך הלאה איתם בקשר טלפאטי תמידי.

הוא זוכר את המשחק השחמט הקודם בו הוא השתתף כחייל. הוא נאכל ע"י המלך - אלוהים עצמו. לא קל לחיות אחרי מכה בעוצמה שש, שבאה משישה אנשים מצומדים תקשורתית. הצד של הסטן לא מצמד כוחות. הרעיון שלו שהכוח הבסיסי של כל החיילים בלוח הוא אחד, אבל כל צורה שמעל החייל הפשוט מקבלת בני אדם נוספים, שמקבילים בפעילותם. זה אומר שהם יכולים יותר מפעולה אחת בזמן מסויים, אבל הכוח של פעולה בודדת - לא עולה על כוח של חייל פשוט. היתרון של זה הוא - פחות נזק. אין צורות על הלוח שחזקות מאד והכוח המקסימלי שיש - לא יכול מאד להזיק. בצד של ישראל, לעומת זאת, יש צימוד כוחות, ומספר האנשים השייכים לצורה מסויימת - עובדים יחד וכוחם מתחבר. אומנם, הם לא יכולים יותר מפעולה אחת בזמן אחד. השיטה הזאת גורמת לנזק כבד יותר. במשחק הקודם ניצח ישראל, והחייל שכח את כל מה שהיה. הוא הפך לגמרי לנטול זכרון ונלקח כעוזר לאדם אחד שריחם עליו. הוא לימד אותו תפקיד פשוט, שתהיה לו עבודה מסויימת. הזכרון חזר אליו כפלאשבקים. פתאום היו לו תובנות שלא אופייניות לחייל רגיל. הוא החל להיתקדם מאד והפך ליועץ של הסטן עצמו, שעזר לו לגבור על אלוהים. בקרב הבא הוא כבר יהיה המנצח. החייל, שהפך לפרש, ששם מט לישראל עצמו.

האנגלים מאמינים במלכה. אפשר לראות את זה לפי הצורה של הדגל שלהם. אחרי המט של הפרש, המלכה של הסטן הרגישה נעלבת. היא לא רצתה שהחייל ינצח, אבל הסטן העדיף את החייל. היא ניסתה לפגוע בפרש, שלא לפי החוקים של המשחק (כי הם באותו הצד), אבל הפרש החל לרוץ מסביבה בצורת ריבוע. ככה היא לעולם לא תוכל לפגוע. זה קורה לפעמים שכשהגבר מנצח, אישתו הופכת נגדו. היא רוצה שהוא ינצח בזכותה ולא לבד.

לאוניד אסיפוב


פילוסופיה: מבט מודרני




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב