דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כף שמן זית 

מאת    [ 12/10/2015 ]

מילים במאמר: 416   [ נצפה 2655 פעמים ]

אולי מדובר בעץ הכי ישראלי שיש. הוא קשוח, לא פרייר. גדל גם ללא מים כמעט. בעל הלך רוח חבוי, פריחתו אינה מושכת והפרי הקטן אינו טעים למאכל. אך עם זאת עשיר בחומרים הנסתרים מן העין. ממש כמו הישראלי הממוצע, מחוספס מבחוץ אך מלא כל טוב, רוך וזכות מבפנים. השמן חשוב לבישול ובשל סגולותיו הרפואיות אך גם העלים חשובים באותה מידה ואולי אף יותר..

לשמן הזית סגולות בריאותיות רבות. כאחד מנכסי אזור הים התיכון, נחשב עץ הזית כבעל נוגדי חמצון רבים ואף עשיר בוויטמינים. על כל אלו מיחסות לו הסגולות כמצעיר את עור הגוף והפנים, מאזן את רמת לחץ הדם והכולסטרול ואף מונע התקפי לב.

אומגה 9

שמן הזית מכיל חומצות שומן בלתי רוויות (מסוג אומגה 9). צריכת שמן זית עשויה להוביל לירידה בכולסטרול ובלחץ דם ובכך להפחית הסיכון למחלות לב, שבץ וסוכרת. זאת על ידי הפחתת רמת הLDL ("הכולסטרול הרע") מבלי לפגוע בערכי ה-HDL ("כולסטרול הטוב"). זאת בניגוד לחומצות שומן בלתי רוויות אחרות כמו אומגה 3 ו6.

שימוש קוסמטי

ממעטים בשימוש בשמן זית בגלל צבעו הירקרק וריחו החזק, אבל מומלץ ליהנות מסגולותיו בתחום. השמן עשיר בנוגדי חמצון וויטמינים A ו-E. דבר המקנה לו יכולות ריפוי ושיקום של העור. יתר על כן, ישנן שורת מרקחות מרפא תוצרת בית לשלל בעיות טיפוח אשר מבוססות על שמן הזית. מומלץ ואף רצוי למצוא אותן ברחבי האינטרנט וליישם אותן.

 

"... על גבעולו, על עלעליו..."

לעלי עץ הזית מיוחסות סגולות רבות. הנפוצות יותר הינן הורדת ערכי כולסטרול והשומן בדם, איזון לחץ הדם ושיפור תהליכי עיכול וספיגה. אך על כל אלו סגולות נוספות ומפתיעות. לעלי הזית מיוחסת היכולת לא רק לאזן את רמות השומנים אלא אף להסדיר את מאזן הסוכר. העלים מעודדים ייצור והפרשה של מיצי מרה ובכך מסייעים לשמירה וטיפול בבעיות כבד רבות. יתר על כן, בית יכולות המרפא המרובות נוספות יכולות אנטי ויראליות, אנטי פטרייתי ואנטי בקטריאלי.

יתרה מזאת, עלעליו, ניתן לומר בהחלט, מתאימים ביותר לתושבי האזור. בשל יכולות איזון הסוכר, השומן והלב, ניחן הצמח כבעל יכולת הרגע ואף טיפול בחרדה. יש האומרים כי אף מתאים לכעסים עם התפרצויות להשוות השלווה והלך הרוח.  על כן, ניתן להפרעות בשינה, כאבי ראש ומגרנות ואף תסמונת המעי הרגיז (או איך שאני קורה לו "מעי מרגיז").

אכן, עץ הזית על כל פניו ועלעליו, מתאים ביותר לנו הישראלים. הוא מתאפיין בהזנה וריכוך על ידי שחרור מנוקשות פיזית ומחשבתית כאחד. השימוש בנפלאותיו של עץ הזית מומלצים לשימוש בתקופה זו של השנה, בה הסתיו מכניס יובש וקרירות לגוף, לעור ואף משפיע על מצב הרוח אשר מתכנס לקראת החורף.




עידן מרגולין רפואה סינית מסורתית


דיקור - צמחי מרפא - תזונה - טווינא


ערבה בית לרפואה משלימה 


052.3721939 arava.mashlima@gmail.com


facebook


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב