דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קנבס בשימוש האומנות 

מאת    [ 09/10/2015 ]

מילים במאמר: 480   [ נצפה 2932 פעמים ]

הקנבס הוא בד ארוג עמיד ביותר המשמש להכנת מפרשים, אוהלים, סוככים, תרמילים, ופריטים אחרים שנדרש עבורן חוזק. כמו כן הוא משמש שימושים עממיים של אמנים כמשטח ציור,והוא נמתח על פני בדרך כלל מסגרת עץ. הוא משמש גם באובייקטי אופנה כגון תיקים, מקרי מכשיר אלקטרוני ונעליים. 

 הקנבס הפך את פן התמיכה הנפוץ ביותר לציור שמן, החלפת לוחות עץ. אחד השמנים ששרדו מהימים הקדומים היותר על קנבס היא מדונה צרפתית עם מלאכים מרחבי 1,410 , ברלין. עם זאת, ציור פנל נשאר נפוץ יותר עד המאה ה -16 באיטליה והמאה ה -17 בצפון אירופה. מנטניה ואמנים ונציאניים היו בין אלה שמובילים את השינוי. בד מפרש ונציאני היה זמין ונחשב באיכות הטובה ביותר. הקנבס בתקופה ההיא היה נחשב בעיני ההמונים כאחד מה - מתנות מקוריות הטובות ביותר נכון לאותה התקופה.


אחד מציורי הבד בגודלה בפולין, הקרב של גרינוולד על ידי יאן מטייקו, המוצג במוזיאון הלאומי בוורשה.
בד נמתח על פני בדרך כלל מסגרת עץ נקרא קנבס, ועלול להיות מצופה בגבס לפני שהוא נהיה בר שימוש. המטרה היא למנוע מצבע שמן מגיע מגע ישיר עם סיבי הבד, שסופו של דבר עלול לגרום לבד להירקב. גבס גיר מסורתי וגמיש מורכב במטרה להוביל ושמן פשתן, יוצר על בסיס דבק עור ארנב.

הקנבס בקדום היה עשוי פשתן, בד חום יציב בעל כוח רב. הפשתן מתאים במיוחד לשימוש בצבע שמן. בתחילת המאה ה -20, בד כותנה, המכונה לעתים קרובות "ברווז כותנה" נכנס לשימוש. פשתן מורכב מחומר באיכות גבוהה יותר, ונשאר פופולרי עם הרבה אמנים מקצועיים, במיוחד אלה שעובדים עם צבע שמן. בד הכותנה, המשתרע באופן מלא יותר ויש אפילו מכנים זאת מארג מכאני, מציע אלטרנטיבה חסכונית יותר. כניסתו של צבע אקרילי הגדילה את הפופולריות ואת השימוש בבד הכותנה . פשתן וכותנה נובעים משני צמחים שונים לחלוטין, צמח הפשתן וצמח הכותנה.

אחד ההבדלים הבולטים ביותר בין טכניקות ציור המודרניות ואלה של המאסטרים פלמית וההולנדים הוא בהכנה של הבד. טכניקות "מודרניות" מנצלות את שני מרקם הבד, כמו גם אלה של הצבע עצמו. אמני רנסנס נקטו צעדים קיצוניים כדי להבטיח שאף אחד מהמרקם של הבד לא ישפיע על הציור. זה דרש הליך קפדני, חודשים ארוכים של שכבות בד הגלם בצבע עופרת לבנה (בדרך כלל), ואז ליטוש פני השטח, ולאחר מכן חוזר חלילה. המוצר הסופי היה דומה אך במידה מועטה לקנבס המודרני, אך במקום זאת הוא היה מבריק. משטח שטוח זה היה מכריע בהשגת ריאליזם הצילומי, שאפיין מאוד את אותה התקופה, לעומת הדפסה על קנבס שאופיינית לתקופה הנוכחית.

עם בד מוכן וראוי, הצייר ימצא כי כל שכבה של צבע נמרחת כמו "חמאה", וכי עם העקביות הנכונה של הפרקטיקה , ניתן להשיג ציור לגמרי נטול משיכות מכחול. בנוסף נעשה שימוש גם בברזל חם על פיסת צמר גפן רטוב לשיטוח הקמטים.

יכול להיות גם מודפס בד על שימוש במדפסות דיגיטליות קיזוז או מומחה כדי ליצור הדפסי בד. תהליך זה של דיו להדפסה דיגיטלית מכונה הדפס עממי. לאחר הדפסה, הבד יכול להיות עטוף סביב קנבס ומוצג לראווה. אמנים רבים גם אימצו את בד הכותנה עבור הדפסה על חולצות , דבר שמאפיין את ההתקופה העכשווית.

כותב תוכן מקצועי קופיקו




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב