דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרסום בפייסבוק עובד? 

מאת    [ 10/05/2015 ]

מילים במאמר: 602   [ נצפה 3691 פעמים ]

אתה מקדם אתר או בעל עסק חדש והודיעו לך שבקשתך לתקציב פרסום אושרה. כרגיל, התקציב שאושר לך הוא לא בהכרח התקציב שביקשת מהלקוח לאשר. הלקוח מצידו, מצפה לתוצאות מיידיות ואפקטיביות- היכן להשקיע את הכסף?

מקדמי אתרים ועסקים רבים מוצאים את עצמם בין הפטיש לסדן ככל שמדובר בפיזור והשקעה של תקציבי פרסום נמוכים ובינוניים ברשת. אם בעבר הלא רחוק נדמה שלשאלה הזו הייתה תשובה אחת ברורה: להשקיע את כל תקציב הפרסום במודעות adwords של גוגל, הרי שכיום, עם התחזקות מערכת הפרסום של פייסבוק, נדמה שהתשובה הופכת למורכבת יותר.

אם הפרסום בפייסבוק היה מוגבל לפרסום תדמיתי הרי שכיום גם פייסבוק מציע מערכת המרות, מעקב ומתיימר לפלח קהלי יעד מדוייקים יותר ויותר תוך כדי שהוא מציע מודעות מותאמות למובייל ותחושה שהיכולת שלו להגיע לקהלים ממוקדים יותר ויותר הולכת ועולה

בעולם מושלם, ניתן לפזר תקציבי פרסום בין מדיות שונות ומגוונת- בתקציב מוגבל שווה לעשות את הבחירה הזו לאחר בחינה מדוקדקת של כמה פרמטרים:


    • סוג העסק/אתר

אתרי תוכן נהנים היום מיתרון בולט בפרסום דווקא בפייסבוק, היכולת של פייסבוק להפיץ תכנים בצורה יעילה ולקדם ישירות כתבות נדמית נכון לרגע כתיבת שורות אלו, כיכולת מנצחת. שימו לב לכל מערכות העיתונים האינטרנטיים ושלוחות הפרינט. הארץ, YNEת THE MARKER, ורבים אחרים משתמשים היום במודעות הפיד לקידום ישיר של תכנים. למדו מהם! אם גם עליכם לקדם תוכן, המלצתי לכם לעשות זאת באמצעות פייסבוק. אין הדבר אומר שאין אפשרות להגיע לקוראים באמצעות מודעות adwords אלא רק שהשילוב של תכנים בפיד הפייסבוק מייצר תחושה של קריאה אורגנית וטנטטיבית לתחומי העניין של הקורא.


    • הסרת שיער?יחידות נופש בקאריביים או סתם קומקומים חשמליים

לסוג המוצר שאתם מקדמים חשיבות גדולה בהחלטה על הפרסום. ישנם מוצרים אשר באופן מסורתי יותר יזכו לחשיפה ולהמרות מכירה טובות יותר דווקא במודעות adwords. ביחנו היטב את המתחרים שלכם בגזרת המוצר אותו התבקשתם לחשוף. פעמים רבות תמצאו את התשובה על ידי שלילת גישה קיימת או אימוץ שלה. הפייסבוק מציע זירה קהילתית יותר הנשענת גם על עמודים עסקיים שעמלתם על פיתוחם, אלו בתורם יכולים לתמוך במסעות הפרסום שלכם. מודעות adwords תצענה לכם לעולם[ככל הנראה] אלגוריתמים הקשורים לחיפוש ולמילות מפתח שיהיו מדוייקים יותר.


    • תקציב הפרסום שלי מוגבל, אבל ממש מוגבל

זו היא בעיה נפוצה, נכון לעכשיו פרסום בפייסבוק זול יותר באופן משמעותי יותר מפרסום על ידי רשת הפרסום של גוגל שעלויות השימוש בה התייקרו בצורה דרמטית בשנים האחרונות. זירה זולה יותר לא בהכרח מציעה תוצאות טובות יותר אבל בהחלט מציעה אפשרויות לחשיפה גבוהה שגם היא חשובה ללקוחות לא פחות מהמרות. מקצועני פרסום בעלי תקציבים גבוהים יותר יעדיפו לעבוד דווקא ברשת הפרסום של גוגל, תוצאותיה מוכחות יותר ותקציבים גדולים יותר מספקים מרחב פעולה גדול בה. תקציב מצומצם כדאי להפנות דווקא לפייסבוק.


    • תמיכה בפרסום חשובה לי

אין כאן שאלה של ממש. אם אתם לא מסתדרים לבד וצריכים שיחזיקו לכם את היד, רשת הפרסום של גוגל מציע היום תמיכה מעולה ומשובחת בעברית. אחרי שנים של התעלמות מן השוק הישראלי, מספרי האחד שמונה מאות עובדים מעולה, יעזרו לכם, ימשבו אתכם ויתנו לכם מידע חיוני ובעל ערך. פייסבוק ישראל עוד לא מדגדגים את איכותיות המענה ומותירים אתכם פעמים רבות לשיטות של ניסוי ותהייה שיבזבזו לכם זמן וגם כסף. זול עולה לעיתים כבר ביוקר. [אמירה פולנית ידועה].

סופו של דבר ועניין, החלטה על כל קמפיין פרסומי צריכה להיעשות בהקשרים של דימוי עסקי, בניית מותג, תוצאות, גודל תקציב ואיכות המדיה. אין חדש תחת השמש, יכולת החלטה אינטואטיבית וגישה פרגמטית ישרתו את הלקוח שלכם ואתכם כמקדמים בצורה הטובה ביותר למיקסום התוצאות. שימרו על יכולת ניוד גבוהה של הקמפיין שלכם ואל תשימו את כל הביצים בסל אחד במידת האפשר. אם אתם בוחרים באסטרגטיה שיווקית פרסומית מסויימת, עשו הכל על מנת לדבוק בה תוך כדי שאתם שומרים על אפשרויות מוביליות לניוד תקציב הקמפיין שלכם ממדיה אחת לשנייה במידת הצורך- גמישות היא כורח בשיווק אינטרנטי כבר אמרנו? בהצלחה! 

 

elikoknows-שיווק אינטרנטי לעסקים: 0585556620 elikoknows@gmail.com 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב