דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא רוצים לתת לילדים ריטלין? הכירו את דרכי הטיפול האחרות 

מאת    [ 27/04/2015 ]

מילים במאמר: 628   [ נצפה 2642 פעמים ]

בשנים האחרונות הולכים ומתרבים המקטרגים על הריטלין. בעידן ניו אייג'י, שבו המודעות לחסרונותיהן של התרופות הכימיות נמצאת בשיאה, הורים רבים נרתעים מהמחשבה לטפל בילדיהם הסובלים מבעיות קשב וריכוז באמצעות ריטלין. היות שהריטלין נתפס בציבור כפתרון המרכזי והיחיד להפרעות קשב וריכוז, הורים שהם מתנגדי ריטלין נמנעים מלהעניק לילדיהם טיפול הולם, ולעיתים אף מסרבים לשלוח אותם לאבחון, ובלבד שהילד לא יצטרך לקחת את התרופה. כדי לסבר את האוזן ולטובת הילדים, חשוב לנו לספר לכם, שיש פתרונות נוספים, שאינם כרוכים בנטילת ריטלין:

טיפול תזונתי

הקשר בין תזונה לבין תפקוד קוגניטיבי הולך ומתחדד בעת האחרונה. סוכרים למשל, קמח לבן, קופאין, מזונות מעובדים ונטולי ערכים תזונתיים ואף חלב וחיטה ידועים ככאלה שאינם מיטיבים עם ילדים בעלי הפרעות קשב. הטיפול התזונתי בהפרעות קשב מבוסס על שינוי התפריט התזונתי, כך שיוצאו ממנו בהדרגה כל המרכיבים שהוזכרו לעיל. אנשי מקצוע העוסקים בטיפול בילדים עם הפרעות קשב וריכוז באמצעות תזונה שהיא "ידידותית" יותר להפרעות הקשב מעידים על תוצאות מרשימות. יש לזכור, שגם בתחום התזונה לבעלי הפרעות קשב וריכוז ניתן למצוא אסכולות מגוונות בנוגע למזונות האידיאליים. רצוי לבצע מחקר קצר של האפשרויות הקיימות, כדי לבחור מתוכן את זו שנראית לכם המתאימה ביותר לילד.

שיפור אסטרטגיות למידה

אחת מההשלכות של הפרעות הקשב על תפקודו של הילד באה לידי ביטוי בתחום הלימודי אקדמי.
ילדים רבים הסובלים מהפרעות קשב לא מצליחים לממש את הפוטנציאל שלהם, הציונים שלהם נמוכים יותר, והם חווים אכזבות וחוסר הצלחה לימודית. כדי לסייע לילדים כאלה לחוות חוויות לימודיות חיוביות יותר, יש לצייד אותם בכלים וטכניקות המותאמות להם באופן אישי, שיעזרו להפיק את המירב מתהליך הלמידה ולהתמודד טוב יותר עם האתגרים שהוא מזמן. במסגרת טיפול כזה רוכש הילד אסטרטגיות בתחומי תפקוד שונים, כמו קריאה, כתיבה, לימוד לקראת מבחן ועוד, על מנת שתהליך הלמידה יהיה יעיל ונינוח יותר וכדי להתמודד טוב יותר עם המטלות הבית ספריות.

הדרכת הורים

הורים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז גם הם נתקלים בלא מעט אתגרים. הם מוצאים את עצמם יושבים לא מעט זמן עם הילדים על שיעורי הבית, הם לא תמיד יודעים מה לעשות כשהילד נהיה עצבני, והם עלולים לחוש חסרי אונים כאשר הם מוצאים את עצמם אומרים לילד 5 פעמים את אותו הדבר, והוא בשלו, לא מקשיב. הדרכת הורים אמורה לסייע לילד באופן עקיף, דרך שיפור כישורי ההתמודדות של הוריו. הורים שיידעו, ברגע האמת, איך להגיב להתנהגותו של הילד, כיצד להיות מקבלים ואוהבים מצד אחד ובאותה הנשימה גם להקפיד להציב גבולות ולא לחוס על הילד יתר על המידה מצד שני- יספקו לו משענת בטוחה ומכילה שהיא תנאי הכרחי להתמודדות חיובית של הילד עם ההפרעות. 

 

טיפול רגשי

טיפול פסיכותרפי הוא אחד מהדרכים המרכזיות לטפל בילדים עם הפרעות קשב, וכאשר הטיפול מתקדם כמצופה והקשר בין המטפל למטופל הוא חיובי- התוצאות יכולות להיות מדהימות. טיפול פסיכולוגי נועד לתת מענה לכל הקשיים הרגשיים בהם נתקלים ילדים עם הפרעות קשב וריכוז, קשיים שבדרך כלל קשורים לסוגיות של ביטחון עצמי וחוסר הערכה עצמית. הפער שקיים בין יכולותיו הממשיות של הילד לבין האופן בו הוא מפגין אותן יכול ליצור תסכול רב, והאכזבות והכישלונות עלולים לפגוע בתחושת המסוגלות שלו.
פעמים רבות ילדים כאלה גם מתוייגים כ"עצלנים", הציפיות של המורים מהם הן נמוכות, ולעיתים גם החברים לכיתה מלגלגים ושופטים אותם לחומרה. טיפול רגשי נועד לסייע לילד להשיב לעצמו את ביטחונו העצמי שאבד ולתת לו כלים להתמודד עם החברה המקיפה אותו, שעשויה לפעמים להיות לא מאוד מכילה ומקבלת. 

אנחנו מאמינים שריטלין יכול אומנם לסייע לילדים בעלי הפרעות קשב, אך רק כאשר נטילת הריטלין נעשית בשילוב עם דרכי טיפול אחרות מעמיקות יותר, ולא כאשר היא עומדת בפני עצמה. הריטלין לבדו יכול לטשטש ולהקל על הסימפטומים המלווים את הפרעת הקשב לכמה שעות בלבד, ודרוש טיפול מעמיק יותר, שיסייע לילד להתמודד עם מצבו, גם כאשר השפעת הריטלין מתפוגגת.
אנחנו במרכז מציעים מגוון רחב של טיפולים לילדים הסובלים מבעיות קשב וריכוז, ונשמח לייעץ לכם לגבי סוג הטיפול המתאים ביותר לצרכים. 

נאוה סלור, מייסדת ומנהלת את מרכז אמירים.


פרטים ליצירת קשר: מרכז "רננים" מכבים טלפון: 08-9265086.


נשמח לעזור ולסייע בכל שאלה- צרו איתנו קשר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב