דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים הכרחיים לשמירה על מנוע הרכב - טיפים שחוסכים כסף ועל הרכב שלך 

מאת    [ 25/04/2015 ]

מילים במאמר: 641   [ נצפה 2130 פעמים ]

טיפים הכרחיים לשמירה על מנוע הרכב – טיפים שחוסכים כסף ועל הרכב שלך

אנחנו לא חושבים יותר מדי על המנוע של הרכב שלנו לאורך הזמן שאנחנו מחזיקים את המכונית. אנחנו מתניעים את הרכב מסובבים את המפתח ונוסעים לנו. אנחנו מתחילים להתייחס למנוע ברגע שמתחילים לשמוע רעשים שלא שמענו קודם ומתי שהאוטו מגיב בצורה שונה ממה שהתרגלנו

מנוע כמו כל רכיב באוטו צריך להיות מנוטר או מטופל, צריך לבדוק את המנוע כל זמן קצוב ולבצע את הטיפולים בזמן על מנת להשאיר אותו במצב תקין. על מנת לעזור לך לשמור על המנוע ולמנוע ממנו נזק מתמשך שיעלה לך הרבה כסף בהמשך הנה 3 טיפים שיוכלו לעזור לך לשמור על המנוע שלך. אם תשתמש בטיפים האלו אנו מבטיחים לך שהמנוע יעבוד טוב יותר, יחזיק מעמד זמן רב יותר ויחסוך לך לא מעט כסף.

החלפת שמנים

החלפת שמן בזמן קבוע הוא אחד מהדברים החשובים ביותר על מנת לשמור על המנוע בזמן טוב. השמן שומר על החלקים החשובים במנוע ומונע חימום יתר. המנוע שלך לא יכול לתפקד ללא שמן ואם תחכה זמן רב מדי בין החלפת שמנים וביקור אצל מוסך יש סיכוי רב שתגרום נזק קבוע למנוע.

ההמלצה על תדירות החלפת שמנים משתנה בהתאם לסוג הרכב אבל הסטנדרט כיום הוא החלפת שמנים כל 8000 ק"מ. יש מנועים מסוימים שיכולים למשוך את החלפת השמנים יותר ויש מנועים ישנים שצריכים להחליף שמן בתדירות קצרה יותר.

הכי חשוב זה לבדוק בספר הרכב על מה היצרן ממליץ. אי אפשר לדבר על החלפת שמן בלי לציין החלפת מסנן השמן, מסנן השמן מסנן את כל הלכלוך והחלקים הקטנים שצפים בתוך המנוע ומונע מהזבל לחדור לתוך המנוע לגרום לו נזק. עם פילטר חדש ושמן חדש המנוע שלך ירוץ חלק והכי חשוב זה ישמור על החלקים הפנימים של המנוע ברמת הקירור הטובה ביותר וכמו כן מסוככים בצורה הטובה ביותר.

שמור על מערכת הקירור של המנוע

מערכת הקירור של המנוע היא חלק בלתי נפרד מהמערכת וחייבים לתחזק אותה יחד עם החלפת השמנים. מערכת הקירור כוללת את הרדיאטור, התרמוסטט, משאבת המים ונוזל הקירור. הדרך הקלה ביותר להגן על המנוע מחימום יתר היא לוודא שיש לך את הכמות המדויקת של נוזל הקירור.

נוזל הקירור מחלחל לתוך המנוע שלך ברגע שהמנוע מתחמם. לאחר מכן משאבת המים מושכת את נוזל הקירור מהרדיאטור, שולחת אותו לבלוק המנוע ואז חזרה לרדיאטור לקירור מחדש. על מנת לבדוק את דרגת הקירור הרם את מכסה המנוע והסתכל על מיכל העיבוי ודא שהנוזל נמצא מעל רך המינימום אבל מתחת למקסימום.

אם המנוע שלך מתחמם למרות שיש מספיק נוזל קירור אתה חייב לקחת את האוטו שלך למוסך ורצוי מוסך מורשה . העלות של פתרון הבעיה שזיהית בזמן הנכון היא עלות מזערית לעומת הנזק שיכול להיגרם למנוע וכמות הכסף אותה תצטרך להוציא לאחר מכן.

שמור על המנוע נושם...

תחשוב שאתה מתאמן למרתון. אתה רץ כל יום, אוכל נכון ונותן לגוף של את המנוחה שהוא זקוק לה אבל ביום של המרתון אתה שוכח לעשות דבר אחד לנשום ואתה מבין איך המרתון יסתיים בשבילך.

מכוניות צריכות מעבר עקבי של אוויר ממש כמוך, חוץ מדלק האוויר הוא הדבר השני הכי הכרחי על מנת שהמנוע ירוץ כמו שצריך. האוויר צריך לזרום למנוע בצורה עקבית בלי הגבלות ובלי לכלוכים.

מסנני אוויר מונעים את כל הזבל והלכלוך מהמנוע, לאורך זמן המסננים האלו יכולים להיסתם עם חול וצריך להחליף אותם. בהתאם לסגנון הנהיגה שלך ומצב הכביש מסנן אוויר בדרך כלל יכול להחזיק זמן רב אבל עם הפילטר יותר מדי מלוכלך ולא עושה את העבודה בצורה יעילה הוא יכול למנוע את זרימת האוויר למנוע או להכניס יותר מדי לכלוך או שני הדברים ביחד.

שאתה מחליף שמן תעיף מבט על אם מסנן האוויר נראה נקי אם לא החלף אותן על מנת שהמנוע ירוץ בצורה חלקה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב