דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גינה חסכונית במים 

מאת    [ 15/04/2015 ]

מילים במאמר: 525   [ נצפה 3248 פעמים ]

הגורמים העיקריים לבזבוז:

גינה פרטית היא כמו שטח פרטי גדול, אותו יש לתחזק באופן שוטף וכמעט יומיומי. יש לדאוג להשקייה, יש לנקש עשבים, יש לכסח את הדשא, יש לדאוג להדברה ירוקה ובתמורה, הגינה שלנו תספק לנו מספר ימים בחודש בהם היא ראויה לשימוש. ההשקעה של הזמן הפנוי שלנו והמאמץ הפיזי הוא אינו ההשקעה היחידה. ההשקעה הכספית שנגזרת, היא השקעה לא מבוטלת. די עם בזבוז מים ודי עם הוצאות כספים לאנשי מקצוע על תקן חודשי. גוזל המים וקנאי התחזוקה העיקרי הוא הדשא. מרבד הדשא שבעבר כיסה כל גינה וכל פארק, הולך ונעלם, ובמקומו אנו רואים את הדשא הסינטטי שמכסה כל חלקה טובה. הסיבה לכך ברורה. הדשא החי דורש כמויות גדולות של מים שמא ידהה או חלילה יתייבש. ואם זה לא מספיק, עלינו להקפיד להשקות באופן שווה את כל המרבד ובשעות המתאימות שהרי השקייה בשעות מאוחרות של היום לא יועילו. בנוסף לשטח המכוסה דשא חי, קיימים אזורים שלמים החשופים לקרני השמש ונהנים גם הם מההשקייה של הדשא מה שמעודד עוד יותר צמיחת עשבים שוטים. והרי לכם עוד שטח הדורש טיפול מקיף.. ומה בנוגע לצמחייה שלכם? הרי אין גינה בלי שיחים או לפחות פרחים עונתיים או רב עונתיים הדורשים מים.. אי אפשר לקפח אותם. השקייה נוספת ובזבוז מים נוסף גם לאגף הצמחים. מה שמשאיר אותנו עם גינה שלמה הדורשת השקייה ותחזוקה אינסופית. עכשיו תסתכלו לעצמכם בעיניים בכנות. אתם יכולים לעמוד בזה? ככל הנראה תצליחו לעמוד בזה בגבורה שבועיים-שלושה, אולי אפילו חודש חודשיים אם אתם ממש סבלניים.. אבל די בחודש של חורף וימים קרים כדי שהגינה שהשקעתם בה כח כך הרבה תהפוך ל ג'ונגל מוזנח ולא מזמין. 

שילוב אלמנטים לחיסכון:

כמו שכבר אמרנו, בראשיתו של תהליך, יש לטפל בשטח הגדול ביותר שגוזל מאיתנו את המשאבים הגדולים ביותר. כמובן שמדובר במרבד הדשא שלנו. להחלפת מרבד הדשא החי שלנו יש כמה אפשרויות והבחירה תלויה בהעדפה האישית שלכם. אם כל מה שחשוב לכם הוא קרקע שעליה ניתן להציב פינת ישיבה נעימה ונוחה או שטח עליו הילדים יכולים לשחק או אפילו למקום את הבריכה הביתית שלכם, הרי תוכלו להחליף את מרבד הדשא שלכם למשטח המחופה באבני מדרך מאבנים טבעיות יפייפיות ואפילו לשלב בינהם חלוקי נחל מרשימים בגוונים שונים, כמובן שאם לא חשוב לכם לשמר את המראה הטבעי של הגינה, תוכלו ליצוק שכבת בטון או אפילו לרצף. אך אם אתם מעוניינים לחסוך אך לשמור על המראה הטבעי ולהינות ממרבד דשא יפה ומרענן, הרי שעליכם לבחור דווקא באפשרות לשלב דשא סינטטי. חשוב מאוד להקפיד על התקנה מקצועית של מרבד דשא סינטטי איכותי וזאת על מנת להבטיח תוצאות שישמרו לאורך שנים.. בנושא הצמחייה אותה שילבנו בגינה שלנו, שהרי גם היא דורשת השקייה מתמדת, עליה כמובן שלא נרצה לוותר ופה פרחים מפלסטיק לא יעשו את העבודה. לכן, אנו נשתמש בחיפוי קרקע כמו חלוקי נחל או אבני טוף, אותם אנו נפזר סביב שורשי הצמח ובכך נמנע את חדירת קרני השמש לאדמה ונאט את אידוי המים מה שישמור על הקרקע לחה ופורייה לאורך ימים ארוכים. 

מומלץ לשלב מערכת השקייה סמויה אשר תחסוך משמעותית בכמות המים המשמשת להשקייה. חיסכון זה משתלב עם החיסכון שבשימוש בחיפויי קרקע ואנו מקבלים גינה חסכונית, יפה וקלה מאוד לתחזוקה. מומלץ לשלב תאורה סולארית הנטענת מהשמש וכדאי אף להקים הצללה מעל פינת הישיבה או מעל מקורות מים המשמשים לנוי כמו בריכות נוי או בריכת דגים, מפלי מים או מזרקות וכד'. 

דפנה ראם




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב