דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניכיון שיקים - לא מה שחשבתם 

מאת    [ 19/02/2015 ]

מילים במאמר: 465   [ נצפה 3104 פעמים ]

עבור חלק גדול מהציבור, ניכיון שיקים מעורר מיידית אסוסיאציות של שוק אפור ופעילות שמהלכת על חבל דק מאוד שמפריד בין הלגיטימי לבין האסור, או, אם תרצו, בבחינת כשר אבל מסריח ומסוכן, כך ששומר נפשו ירחק.

אבל המציאות, כדאי לדעת, שונה: אמנם ישנם גם גורמים מפוקפקים בשוק האשראי החוץ בנקאי, שהשירות של ניכיון צ'קים הוא חלק ממנו (לצד הלוואות חוץ בנקאיות, פקטורינג וכלים פיננסיים מתקדמים נוספים), אבל אין פירוש הדבר כי כל מי שמאפשר לבעל עסק (או לאדם פרטי) לנכות אצלו צ'קים הוא עבריין או מלבין כספים או אדם בעל מוניטין מפוקפקים.

להיפך: רוב הגורמים המציעים את שירות ניכיון השיקים הינן חברות מסודרות הנמצאות בבעלות כלכלנים, רואי חשבון, עורכי דין ואנשי עסקים מובילים. בנוסף גם הבנקים המסחריים מציעים את השירות, כך שבסופו של דבר רוב הפעילות בתחום ניכיון הצ'קים הינה חוקית לחלוטין.

ניכיון שיקים - לא אצל כל אחד

יחד עם זאת חשוב כמובן להקפיד ולבצע עסקאות אך ורק עם חברות מסודרות.

גם אם מצוקת המזומנים קשה והלחץ רב (למשל אם עקב תזרים מזומנים בעייתי עלול להיווצר מצב של השבתת פס ייצור משום שאין כסף לשלם עבור חומרי גלם, או שאין מספיק מזומנים בקופת העסק ובחשבון הבנק שלו כדי לשלם משכורות לעובדים) עדיין אסור להתפתות לכל מי שמציע ניכיון צ'קים - אלא לברור בקפידה את מי שעושים איתו עסקים.

בפרט חובה לוודא כי לחברה המציעה את השירות ישנו היתר ממשרד האוצר לעשות זאת, ובכל מקרה אין להסתנוור ממשרדים מפוארים או אנשים בעלי כושר שכנוע - אלא לוודא מי עומד מאחורי אותה חברה לפתרונות אשראי המאפשרת ניכיון שיקים, איך הם הגיעו לתחום וכו'.

ניכיון צ'קים אינו הלוואה - כך שאי אפשר להסתבך

הרתיעה מהסתבכות עם השוק האפור מובנת בהחלט, שהרי כמעט כולנו נתקלנו בסיפורים מסמרי שיער אודות מי שלקחו הלוואה צנועה שתפחה למימדי ענק והחריבה את חייהם - אולם חשוב לזכור שניכיון צ'קים אינו הלוואה, ולמעשה ההיפך הוא הנכון, שכן בזכות ניכיון שיק כזה או אחר אין צורך לקחת הלוואה (שהרי תמורת הצ'ק הדחוי ניתנים מזומנים).

כתוצאה מכך, אין סיכון כי פעולה פשוטה של ניכיון צ'ק תוביל להסתבכות כלכלית, וגם עובדה זו יש בה כדי לתרום לשקט הנפשי של בעלי העסקים הנזקקים למזומנים באופן מיידי.

השוו מחירים

לאחר הסינון הראשוני של הגורמים שנראים לכם לא אמינים דיים, כדאי להשקיע זמן ומשאבים נדרשים אחרים כדי להגיע למספר אופציות - ולהשוות ביניהן.

הפרמטר העיקרי להשוואה הוא הסכום אותו יש לשלם לחברה לפתרונות אשראי תמורת ניכיונם של השיקים. הסכום הוא אחוז מסוים מגובה הצ'ק, בהתאם למועד פירעון הצ'ק (ופרמטרים נוספים), כשככל שמועד הפירעון רחוק יותר כך גדל ברוב המקרים הסכום אותו יש להפריש תמורת השירות.

כדאי לבצע סקר שוק על מנת לשלם סכום מינימלי תמורת הניכיון, אולם במקביל להתייחס לאספקטים נוספים בהתנהלות החברות השונות לניכיון צ'קים העומדות על הפרק - וכך להגיע לחברה המציעה את השירות הטוב ביותר עם המחיר התחרותי ביותר.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב