דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


באיזה מייק אפ מומלץ להשתמש 

מאת    [ 05/02/2015 ]

מילים במאמר: 605   [ נצפה 3576 פעמים ]

מייק אפ, כשמו כן הוא. הוא נועד לפצות על פגמי עור שונים ומראה לא אחיד של הפנים והצוואר. (אחת המשמעויות של הביטוי make-up באנגלית, היא "פיצוי"). למייק אפ תפקיד חשוב מאוד בהיררכיית מוצרי האיפור. אם נשווה את הפנים שלנו לבד קנבס ואת האיפור לציור, המייק אפ למעשה מעניק לנו משטח חלק ונאה לעבוד עליו. מה יעזור איפור זוהר ומושקע, עם "הבד" עליו אנחנו עובדים - הפנים שלנו, לא נראה טוב?

לכן בחירת המייק אפ הנכון לנו היא בחירה חשובה שאין לפסוח עליה כשזה מגיע למלאכת האיפור.  יש לנו נטייה "להתקבע" על מייק אפ שעובד טוב בשבילנו, ולא בכדי. כשעור הפנים נראה טוב האיפור כולו יראה טוב יותר. מצד שני, הנטייה להתקבע על סוג מסוים של מייק אפ לא תמיד מומלצת, שכן העור שלנו משתנה עם הגיל, עם חילופי העונות ושינויי האקלים ובהשפעת גורמים רבים אחרים.

כשבוחרים מייק אפ מומלץ לקחת בחשבון את הגורמים הבאים:

  • טיפוח עור הפניםקודם כל חשוב להבין שהאחריות למצב עור הפנים אמנם לא תמיד תלויה בנו, אך בהחלט יש לפעולות שאנו נוקטים ולשמירה על טיפוח עור הפנים השפעה ישירה ומשמעותית על מראה העור. ככל שנקפיד לנהל אורח חיים בריא, נשמור על תזונה תקינה, שתייה מספקת של מים, שעות שינה נכונות ונמנע מגורמים הרסניים כגון לחץ, מתח נפשי, אכילה קלוקלת ושיבושי שעות שינה - כך ייטב מראה העור.
  • מייק אפ שאינו נראה לעין: קודם כל ולפי הכול מייק אפ חייב להשתלב באופן מלא עם הצבע הטבעי של העור. מייק אפ שאינו תואם עשוי להיראות כמו "מסכה" על העור. תפקידו של המייק אפ להעניק לעור גוון אחיד ולהעניק כיסוי לאזורים לא-אחידים בפנים. הוא לא אמור להיראות לעין המתבוננת, אלא להעניק את הכיסוי שהוא נועד להעניק, תוך כדי השתלבות טבעית במראה הפנים.

    • לא לבחור לפי מה שנראה לנו שאנחנו רוצים – לבחור לפי מה שהעור באמת צריך!
    היתרון שברכישת מוצר של חברה מוכרת הוא שאין חשש שלמוצר אין "אבא ואמא". כמו כן, חברות ידועות בדרך כלל מקפידות על הנהלים הנדרשים מהן כיצרנים של מוצרים קוסמטיים, ולכן תהא תווית שמציינת את הרכיבים שבמוצר, דבר חשוב ביותר שמבטיח לנו בקרה ויכולת לבדוק מה בעצם המוצר מכיל. אך בנוגע לבחירת מייק אפ מומלץ שלא לבחור את המייק אפ שלנו רק בהשפעת פרסומת שהלהיבה אותנו, ולא כי "ראינו אצל חברה". מה שעובד בשביל עור אחד, לאו דווקא יעבוד בשביל עור אחר. גם אם אנחנו רוצים את מה שמציעים לנו בפרסומת למייק אפ מסוים, אין זה אומר שזה באמת מה שהעור שלנו צריך. מה שמוביל אותנו היישר אל הנקודה הבאה:
    • חשוב לדעת איזה סוג עור יש לנו: אי אפשר לנחש, ולא רצוי לאבחן לבד אם אין הכשרה מתאימה. הרבה פעמים אנחנו עשויים לחשוב שהעור שלנו שומני, כשהוא למעשה מעורב. בחירה של מייק אפ לא נכון בעקבות אבחון עור לא נכון, לא תיתן לעור כיסוי שמתאים לו. חשוב לפנות לגורם בעל ידע דרמטולוגי, רופאי עור יכולים לעזור לכם כמו גם קוסמטיקאים. 
    • איזה מייק אפ מתאים לאיזה סוג עור? לעור מעורב מומלץ מייק אפ נוזלי, ואת האזורים השומניים בעור אפשר פשוט לפדר. לעור שמן מייק אפ מומלץ הוא מייק אפ מינראלי על בסיס אבקה אשר מרקמו קליל והוא לא גורם להיווצרות שומניות נוספת. לעור יבש מומלץ מייק אפ נוזלי בעל תכונה מלחלחת שתטיב עם יובש העור.

כיצד בודקים את המייק אפ?

- מומלץ לבצע את הבדיקה באור יום, ואם אפשר לצאת מהחנות אל תאורת יום טבעית שבחוץ מה טוב, מאחר והתאורה המלאכותית עלולה לתת אינדיקציה מוטעית.

- יש למרוח על החלק התחתון של הלחי ועד תחילת הצוואר מעט מן המייק אפ, ולהביא לספיגה מלאה (לא למרוח שכבה עבה, שלא יתקבל מראה כתמי או בוצי).

- במידה והתקבל מראה עור אחיד, ואם המייק אפ נבחר ועונה על כל הקריטריונים שציינו לעיל– המייק אפ שבחרת מתאים לעורך.  

נטאלי אלוף




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב