דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השקעה קבוצתית- שיטה חכמה ליצירת השקעה רווחית 

מאת    [ 01/02/2015 ]

מילים במאמר: 1615   [ נצפה 3141 פעמים ]

השקעה קבוצתית- שיטה חכמה ליצירת השקעה רווחית

מי לא רוצה להרוויח כסף? שיקום וירים את ידו...
כל אחד מאתנו חולם לו בסתר ליבו כיצד הוא מצליח לייצר לעצמו עוד כסף. איך הוא מצליח למצוא את עסקת חייו, לגעת במשהו שאיש לא ניסה קודם ולהצליח ולהרוויח בגדול או כפי שאומרים היום "לעשות אקזיט". אין זה סוד כי שפע כלכלי מקל מאוד על יצירתה רווחה, שלווה ומרגוע ומאפשר בכך לאנשים להתפנות לעיסוקים  שמעניינים אותם ונותנים להם גם מרגוע נפשי ורוחני.

להיות משקיע- להיות יזם

פתאום קם אדם ומחליט שהוא רוצה לצמוח ולהצליח בדרכו שלו. הוא רוצה להצליח, הוא רוצה לקחת את הרעיונות שלו ולמנף אותם למקומות מופלאים. הוא מאמין בעצמו ויודע כי יש דרך לגמוע ושהדרך לא קצרה.

להיות יזם משמעו ליזום, להניע תהליכים, להיות באנרגיות גבוהות וחדור אמונה בדרך.
יזם הוא אדם שמוביל תהליכים, סוחף איתו אחרים ומושך קדימה אל עבר היעד הבא והשלמתו של הפרויקט עליו הוא עובד. הרבה פעמים ניתן לראות את ה"רעל בעיניים", שהיא אותה מוטיבציה מדהימה נטולת המעצורים בדרך להשגת המטרה.

הדרך בה פוסע יזם מלאה בהרפתקאות. הוא יכול מצד אחד לרוץ קדימה לגבש רעיון, לגייס משקיעים וכספים, להתחיל בהליכי פיתוח של מוצר ולבסוף להגיע להצלחה אדירה שמייצרת לו הרבה רווחים ונחת- "לעשות קופה ולנוח".
הבעיה היא שברוב המקרים זהו אינו המקרה.  התהליך הוא ארוך והדרך להצלחה כלכלית ורווחה אינה מובטחת. יזם חווה על בשרו הרבה מאוד פעמים עליות ומורדות, לעיתים הם מתונות ולעיתים הן תלולות, כמו נסיעה על רכבת הרים מהירה שעוד רגע יורדת מהפסים.

מהמורות בדרך- מיומנו של משקיע

ישנן כמה מהמורות רציניות שיכולות לעצור או להכשיל כל יזם או משקיע מתחיל. חלקן מתייחסות לנושאים כספיים אחרות לניהול זמן ואנרגיות אחרות ונוספות קשורות להתבוננות ופרספקטיבה.


    • משאבים כלכליים- אם מדברים על עסק קטן של יזם מתחיל, הרי שהוא זקוק מאוד לבסיס כלכלי איתן. זאת לאור העובדה שהוא יודע כיצד הוא נכנס למיזם אך קשה לחזות כיצד הוא ייצא ממנו. יזמים צעירים ומשקיעים בתחילת דרכם, נוטים לקחת כסף מהבית כלומר חסכונות, קרנות גמל והשתלמות ועוד, ולהשתמש בהם לצורך קידום הפרויקט.  עובדה זו שמה אותם במקום מאוד רגיש ופגיע מבחינה כלכלית מכיוון שאי הצלחה של הפרויקט עלולה לגרום לנפילה כלכלית של כל המשפחה.

לכן, ניתן לומר כי משאבים כלכליים הם הבטן הרכה של כל יזם מתחיל ושל כל מיזם.


    • 2.       ניהול זמן ואנרגיות- אחת הבעיות הקשות ביותר בקרב יזמים או משקיעים  צעירים ומתחילים היא העובדה שהם יותר מידי מתפזרים. קל להבין זאת במיוחד אם אינך יודע לאיזה כיוון לפנות, אם מעולם לא זכית להכוונה בתחום היזמות ואם אין לך ניסיון. מה שקורה ברוב המקרים הוא שאותו יזם שרוצה מאוד להרים מיזם שאפתני, מוצא את עצמו מבזבז המון אנרגיות לכל מיני כיוונים כאשר לא בטוח בכלל אם תהיינה תוצאות לפעולות שהוא מבצע. זהו ניהול זמן ואנרגיות המושקעים בצורה שהיא לא נכונה או בריאה. טיפה ייעוץ והכוונה יכולים ללא צל של ספק לשנות את התמונה.


    • התבוננות (קבלת רעיונות והקשבה לאחרים)- אדם שרוצה לפתוח עסק חדש, נמצא הרבה מאוד פעמים בריכוז פנימי לגבי מה שהוא מתכנן, מה העסק שלו יכיל, מה הוא יכול לתת. יש פה מיקוד פנימי המתייחס אך ורק לחשיבה אחת- לעיתים חד ממדית.

    הבעיה היא שלא תמיד בעל העסק מסוגל להבין את הצרכים האמיתיים של מי שהוא מעוניין לתת לו שירותמוצר. מי שיכול לעשות זאת בצורה טובה הם אנשים מבחוץ, אלה שמכירים את התחום, לפעמים גם אנשים שאינם בקיאים בתחום יכולים לתרום ברמה המקצועית מהידע והניסיון שלהם- בין אם ברמה השיווקית ובין אם ברמה הפיננסית. חשוב להתייעץ עם כמה אנשים בטרם יוצאים אל ה"עולם הגדול".
    • 4.      להיות לבד- זוהי אחת המהמורות הקשות ביותר שיש לכל יזם או משקיע, במיוחד בתחילת הדרך. קשה מאוד להתנהל בעולם לבד. קשה מאוד להרבה מאוד אנשים לקבל החלטות בין אם ברמה העסקית ובין אם ברמה השיווקית. כאשר אתה מקים עסק או נותן שירות או מקים יזמות חדשה אם אתה לא עובד עם שותפים לדרך, אתה לגמרי לבדך וזה קשה מאוד. לא סתם נכתב בשיר "לא טוב היות האדם לבדו".
    בני האדם הם יצורים חברותיים וזקוקים כל הזמן לחברה, לאנשים סביבם שניתן להתייעץ, לשאול, לדבר ולהיעזר בהם על מנת לקבל החלטה מושכלת.

ואולי יש דרך להתגבר על המהמורות?

האם יש דרך שבה ניתן להשקיע סכום כסף לא גדול ובצורה חכמה ובכל זאת לא להיות לבד, שיהיה שם תמיד מישהו שאפשר לדבר איתו, שניתן לקבל ייעוץ.
האם קימת דרך שבה לא צריך לרוץ אחרי הזנב שלנו ולבצע פעולות שלא תמיד הן הכרחיות עבור המיזם או ההשקעה שלנו?
האם קיימת דרך שבה ניתן להשקיע סכום כסף ידוע מראש מבלי לחרוג ממנו וליהנות מתשואה נאה לאחר פרק זמן קצר עד בינוני (בין שנה ל3 שנים מקסימום) מבלי לסכן את כספנו על קרן הצבי?  האם יש דבר כזה?

רכישה קבוצתית- כוחה של קבוצה

כאשר באים לבצע פעולה של רכישה לדוגמה כיזם אחד בודד, כוח המיקוח מול הספק הנו מוגבל ביותר. כוח הקניה של אדם אחד הוא קטן ואינו מאפשר לו את יכולת המיקוח שיש לגופים גדולים או לחברות גדולות. המשמעות היא שכדי להצליח להוזיל מחירים, התאגדות קבוצתית במיוחד אם מדובר במיזם בינוני או גדול, היא תנאי כמעט הכרחי.
אתם יכולים להתבונן על שיטות המכרזים הקבוצתיים באינטרנט ולהתבונן על המחירים בהם נמכרים מוצרים במחירים זולים. זה לא אומר לכם משהו?
למה בעצם שמישהו ימכור במחיר מוזל לקבוצה בשעה שהוא יכול לקצור רווחים גדולים יותר על אותו המוצר ממש?

הסיבה לכך היא כוח הקניה של הקבוצה. רכישה קבוצתית חוסכת בפערי תיווך, היא מקטינה את הצורך בתקציבי פרסום ושיווק, היא מייצרת תנועה של רוכשים פוטנציאליים במהירות ובכמות כזו שגם המוכר יכול להוזיל את מחיר המוצר ועדיין ליהנות מרווחים מהמוצר אותו הוא מוכר.

עכשיו, נסו לדמיין שלא מדובר במוצר אחד קטן, אלא במשהו הרבה יותר גדול ומשמעותי.
כמובן שגובה ההשקעה יהיה בהתאם. דמיינו לכם מה קורה אם קמה חבורה של אנשים שמוכנים להשקיע סכום לא גבוה במיוחד של כסף, לטובת רכישה של:
מבנה מגורים, חברת הייטק, פרויקט מגורים בחו"ל, מניות של חברת טכנולוגיה ועוד...
האם לא ניתן לייצר השקעה רווחית בצורה של רכישה קבוצתית?
זה אכן אפשרי ונרחיב על כך מיד.

קרן השקעות- הדרך ליצירת תשואה  נאה בפשטות ובקלות

לא כולם יודעים או מכירים את המושג קרן השקעות. מדובר למעשה בקרן אשר מגייסת כספים ממשקיעים, לטובת פרויקטים שמנהלי הקרן בחנו ומצאו כמתאימות ושיש בהן סיכויי הצלחה גבוהים עם תשואה נאה על הרווחים לכל משקיע.
הקרן מגייסת ממספר רב של משקיעים סכום שנקבע כסכום התחלתי להשקעה, ואשר אינו נחשב גבוה במונחים של השקעה בפרויקטים הגדולים הנבחרים.
כל פרויקט מטופל ונבחן על ידי הקרן מתחילתו ועד סופו, כאשר המטרה הסופית היא השגת התשואה הגבוהה ביותר עבור המשקיעים (וכמובן גם שהקרן מרוויחה מכך) של קרן ההשקעות. פרטים נוספים על קרן השקעות תוכלו למצוא בקישור הזה.

כל משקיע, יכול לבחור את ההשקעה המתאימה לו ביותר והתפורה למידותיו. הסכום לרוב אינו משתנה, אך מה שמשתנה הוא אורך תקופת ההשקעה.
יש כאלה שמוכנים לשים סכום כסף נכבד על השקעה לטווח קצר בלבד, בעוד אחרים מוכנים לשים הון גם על השקעות עם תאריך יעד בינוני (שנע בין שנה וחצי עד ל3 שנים).
זהו מודל ייחודי, שבו המשקיע בוחר את ההשקעה תוך שקיפות מלאה של כל תהליך ההשקעה עם ליווי של נציגי הקרן והצגת הנתונים  מתחילתו ועד לסופו.

למה שווה להשקיע בקרן השקעות ולא להשקיע לבד?


    • כל השקעה נבחנת בקפידה על ידי מומחי הקרן: לעמים עלות בדיקת הכדאיות של השקעה יכול להגיע לגובה הסכום אותו משקיעים משקיעי הקרן.
    לכן, בחינת הכדאיות של המומחים חוסכת הרבה כסף.
    • כי המשקיע בוחר כמה כסף הוא מוכן להשקיע בכל מיזם:
    אם יש מיזמים שמצריכים השקעה של כמה מיליוני שקלים למשקיע בודד יהיה קשה מאוד לגייס סכום שכזה. בקרן השקעות המשקיע מקבל סכום פתיחה (הנע סביב K100 ש"ח) והוא יכול להשקיע בכפולות שלו כמה שיש לו וכמה שהוא רוצה. התשואה תהיה באופן יחסי לגובה ההשקעה. לא צריך מיליונים כדי להשקיע בהשקעה של הגדולים.
    • כל ההשקעות מגודרות על ידי הקרן: לכן הסיכון מתחלק על פני מספר גדול של משקיעים. המשמעות: הסיכון על ההשקעה הנו נמוך ביותר גם משום שההשקעה נבחנה בקפידה וגם משום שיש עליה גידור המגן עליה, וגם מכיוון שלא כל סכום ההשקעה נופל על משקיע אחד, אלא מתחלק על כמה משקיעים בו זמנית.
    • הכסף מועבר רק לאחר שמתחיל התהליך ולא רגע קודם: גם אם חלים עיכובים כלשהם בתהליך ההשקעה שיכולים להיות בירוקרטיים באופיים (אישורים, היתרי בניה, הסכמי רכישה, חתימה על חוזים וכו...) הכסף נותר אצל המשקיע. רק כאשר כל התהליך הושלם- יועבר הכסף לקרן ההשקעות לתקופת הזמן כפי שנקבעה מראש.
    • תשואה נאה על כל השקעה: התשואות שתוכלו לקבל על השקעה של K100 הן סולידיות יחסית , אך בשום דרך אחרת, אפילו לא בהשקעה אישית בנדל"ן הנחשבת סולידית ביותר ולעיתים רווחית, לא תוכלו להגיע לתשואה הנעה מעל 10% לשנה.
    ברוב המקרים התשואה תהיה גבוהה יותר, אך יש לבחון כל מקרה לגופו.
    • ליווי צמוד של נציגי הקרן לאורך כל התהליך: קרן ההשקעות דואגת שלא תישאר לבד. בכל שאלה או בעיה, תמיד ניתן לפנות לנציג האישי שלך, ולקבל תשובות ומענה. יש ליווי מתחילת תהליך ההשקעה ועד לסיומו. לקרן ההשקעות יש אינטרס ברור שתצאו מרוצים, ואולי אפילו תחזרו להשקיע אצלם אחרי השקעה מוצלחת.

השקעה חכמה מחוץ לכותלי הבנק

אז אם אתה שוקל לבצע השקעה חכמה, אשר תניב לך פירות בפרק זמן לא ארוך במיוחד, והכוונה היא לרווח של כמה אלפי שקלים (תלוי בגובה ההשקעה), הבנק לא יכול להיות המענה עבורכם. כיום הבנקים מעניקים ריבית אפסית גם על סכומים מאוד גבוהים, מה שהופך את ההשקעה דרך הבנק ללא כדאית.

לעומת זאת, אם החלטת לצאת אל מחוץ לקופסה ולבצע השקעה כשהתשואה כבר ידועה כמעט מראש וברור לך שהיא גבוהה או קרובה ל10% תשואה בשנה, הרי ששווה לך לשקול ברצינות השקעה באמצעות קרן השקעות.

עכשיו תגיד לי אתה- לא שווה לך לבדוק את הנושא לעומק?
כעת ההחלטה היא בידיך.

בהצלחה

 

 

 

 

 

שלכם בברכה


אדי סטון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב