דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צמיחת ה-IT בסיכון, עקב מחסור בכא מיומן 

מאת    [ 23/03/2008 ]

מילים במאמר: 495   [ נצפה 3165 פעמים ]

תגיות: pCon, צמיחה, סכנה, IT, גרטנר, מקצועיות

מבוקשים - אנשי אשכולות

"ההגדרה של מי שנחשב לבעל כישורים ומיומנויות עתידה להשתנות. בצומת שבו נפגשים המודלים העסקיים וה-IT יידרשו אנשים בעלי כישורים שונים, רבגוניות מקצועית, ידע רב-תחומי והבנה טכנולוגית - מעין אנשי-אשכולות", אומרת דיאן מורלו, סגנית נשיא למחקר בגרטנר. לדברי אנדי קייט, סגן נשיא בכיר בגרטנר העולמית, אין די אנשים כאלה בשוק היום. "יש מחסור חמור בכישרונות, ודווקא בתקופה שבה יש זינוק במספר הפרויקטים המצריכים אנשי IT מיומנים".

המחסור שבאופק

היצע האנשים שמוכנים ומסוגלים להבין את האתגרים העסקיים ולהגיב אליהם לא יספיק כדי לענות על הדרישה הגואה להאיץ צמיחה ושינויים עסקיים, אומרים בגרטנר. מחסור זה בכישרונות שונה מאד מהמחסור הזכור לנו מתקופת "בועת ההי-טק" של סוף המאה העשרים ותחילת המאה ה-21. באותה תקופה היה מחסור במיומנויות טכניות ספציפיות ובמומחיות ספציפית בתחום האינטרנט. היום, לעומת זאת, יש מחסור באנשים בעלי כישורים כלליים יותר, אנשים עתירי ניסיון בעלי תובנות עסקיות. ההתמקדות היא בהבנה ובניהול של טכנולוגיה ושל תהליכים עסקיים - כישורים שהפיתוח שלהם לוקח זמן רב.

מקורות הצורך

ישנם כמה גורמים המניעים את הביקוש לאנשים שהכישורים שלהם כוללים הן את הידע בתחום ה-IT והן את הידע בעסקים. ראשית, מרבית החברות הגדולות נמצאות בעיצומן של תוכניות שינוי כאלה ואחרות, וכולן רואות ב-IT מפתח לשינוי. שנית, החברות זקוקות לרמות חסרות תקדים של שיתוף פעולה בין ה-IT לבין התחום העסקי כדי לעמוד באתגרים של גלובליזציה, התמקדות בלקוחות, חדשנות, הרחבת שרשרות הערך ומומחיות במיתוג.

לבסוף, החברות חשות צורך לבצע מודרניזציה ומיזוג של יישומי ה-IT, המערכות והפלטפורמות - ולו רק כיוון שאינן מוצאות את האנשים עם הכישורים הנחוצים כדי לתחזק ולשמר את אותם יישומים, מערכות ופלטפורמות מסורתיות.

התמונה הדמוגרפית

הנתונים הדמוגרפיים מחמירים את המצב עוד יותר. אנשים שנולדו לפני 1964 - דור ה"בייבי בומרס" - מתקרבים לגיל הפרישה ומחכים בקוצר רוח לעבוד במשרות חלקיות ובפעילויות יזמות. בוגרי המכללות וצעירים בשנות העשרים לחייהם פונים לעבודות הקשורות ל-IT בחברות האינטרנט והתקשורת. פחות ופחות סטודנטים צעירים בארה"ב נרשמים לקורסים בתחומי
ה-STEM (מדעים, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה).

המצב בארץ

על פי ברוך גינדין, מנכ"ל גרטנר מזה"ת, בארץ המצב שונה במעט לטובה. אמנם רבים מה "בייבי בומרס" אכן מעדיפים לעבור לעסקים ותפקידי ניהול אחרים, אך עדיין קיים זרם סביר של דור ההמשך. בישראל, תעשיית ההייטק עדיין נחשבת לתחום "קולי", אך לא כמו לפני עשור.

המחסור בארץ נוצר מכוון שונה, הנובע מהשכר היותר גבוה שמשלמות חברות ההייטק לעובדים חדשים, מול מה שמשלמות חברות לא טכנולוגיות או חברות של משתמשי הקצה.

למה הידיעה חשובה?

מודעות למגמות בכח האדם לאיוש משרות מחשוב בארגון, חשובה ביותר. זאת, מאחר והתועלת שמופקת מפעילות המחשוב בארגונים, תלויה במידה רבה ביותר, במקצועיותו של צוות זה ("משרד המנמ"ר" או OCIO).

רקע על עובדי גף המחשוב

גילית מידע חדש? מעניין?... רוצה עוד? ראה 100+ תחקירי מפתח: http://www.pcon.co.il/v5/105Debriefs.asp או עוד הרחבות על עובדי גף המחשוב, הכוללות בין היתר התייחסות לחידושים ולמגמות העיקריות בתחום זה, יישומים ופתרונות, היבטים כלכלים, דגשים חשובים והאתגרים בתחום, ניתן למצוא בתקציר: ה-OCIO - צוות מנצח ל-IT: http://www.pcon.co.il/v5/Debrief.asp?debrief=843#d1


למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב