דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השקעות נדלן - מאיפה ואיך להתחיל? 

מאת    [ 01/12/2014 ]

מילים במאמר: 463   [ נצפה 2396 פעמים ]

כמעט כולנו מודעים ליתרונות הרבים של השקעה בנדל"ן ולכדאיות הרבה של אפיק זה, ובהתאם רבים מאיתנו, אלה שיש להם כסף פנוי ומחפשים דרך לנצל אותו בחוכמה, רוצים להשקיע בנדל"ן - רוצים, אבל לא תמיד יודעים איך.

ואכן, השקעות בנדל"ן, למרות שעל פניו מדובר בתחום שכל השקעה בו מניבה רווח נאה, הן קונספט שהביטוי "סוף מעשה במחשבה תחילה" כמו נולד בשבילו: ללא ידע מוקדם והבנה מינימלית בתחום אין טעם להשקיע סכום כזה או אחר בכל אחת מהדרכים בהן ניתן להשקיע בנדל"ן. בהתאם, השלב הראשון בדרך להשקעה חכמה הוא להחליט שקודם כל משקיעים קצת זמן כדי להבין איך מתחילים להשקיע בנדל"ן.

שלב 2 - קביעת גובה המשאבים שיושקעו

השלב השני הוא קביעת המסגרת התקציבית המוקצית לטובת ההשקעה בנדל"ן וכן החלטה דומה לגבי המשאבים האחרים הנדרשים (ובפרט זמן; ישנן השקעות נדל"ן המחייבות הקדשת זמן רב יחסית וישנם אפיקים בהם אין צורך בכך, ועל כן עליכם קודם כל להחליט כמה זמן אתם מוכנים להקצות לטובת ההשקעה).

כדי לקבוע את סכום הכסף אותו אתם רוצים להשקיע, עליכם כמובן לדעת מה הסכום העומד לרשותכם באופן כללי (בחשבון הבנק, בחסכונות ופיקדונות, בנכסים אחרים וכו') ובנוסף להבין מה גובה הסכום שצריך להישאר נזיל, מסיבה זו או אחרת.

בנוסף בדקו את אופציות המינוף - כלומר קבלת משכנתא שתאפשר לכם לרכוש נכס מניב (כשכמובן יש לבחון בקפידה את גובה הריבית ואת פרישת ההחזרים).

שלב 3 - איזה סוג משקיעים אתם?

כל מי שמחפש השקעות נדל"ן מעדיף מן הסתם השקעה שתניב תשואה גבוהה ותתאפיין ברמת סיכון נמוכה, אולם המציאות היא שבסופו של דבר ככל שאופציית ההשקעה סולידית יותר (כלומר פחות מסוכנת) כך סביר להניח שהיא תוביל לרווח נמוך יותר, ולהיפך: השקעות בעלות רמות סיכון גבוהות יותר עשויות להניב תשואות גבוהות יותר.

על מנת לבחור השקעה אופטימלית מבחינתכם עליכם קודם כל להגדיר לעצמכם איזה סוג משקיעים אתם, ובפרט איפה אתם ממוקמים על הסקאלה שבין זהירים/חששנים לבין אוהבי סיכון.

שלב 4 - בחירת סוג ההשקעה

השקעות נדל"ן מתאפשרות במספר אפיקים, כשהבולטים שבהם הם רכישת דירה לשם השכרתה, קניית משרד או נדל"ן מסחרי אחר והשכרתו והשקעה בקרן נדל"ן.

היתרונות העיקריים של השקעה בנדל"ן באמצעות קרן ייעודית הם שניתן להשקיע גם סכומים צנועים יחסית (כולל החל מ- 50,000 ש"ח) וכמות הזמן המינימלית שיש להקדיש להשקעה.

כשרוכשים משרד או נדל"ן מסחרי בדרך כלל נהנים משוכרים איכותיים ומתחלופה נמוכה (כך שגם נחסך זמן יקר וגם התשואה גבוהה יותר שכן הנכס לא עומד ריק לפרקי זמן שעלולים להתארך) אבל חשופים יותר לתנודתיות (עקב למשל מיתון במשק).

כשהופכים לבעלי דירה צריך לקחת בחשבון השקעה של זמן רב יחסית לשם תחזוקתו השוטפת של הנכס, איתור דיירים וכו' (וככל שהמרחק בין המשקיע לנכס שלו גדול יותר, כך יש להקצות זמן פנוי רב יותר לטובת טיפול בו). ניתן לחסוך חלק מהזמן על ידי רכישת דירה מעבר לים, באמצעות חברה המתמחה בכך שלוקחת על עצמה גם את הטיפול השוטף בו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב