דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טופס W9 

מאת    [ 28/11/2014 ]

מילים במאמר: 378   [ נצפה 57363 פעמים ]

 

רבים מאזרחי ארה"ב שמתגוררים בישראל נדרשים בימים אלו לחתום על טופס W9 בבנק בו מתנהל חשבונם, ובחלק מהמקרים הם גם נדרשים לחתום על כתב ויתור בנוגע לחובות הדיווח שלהם בארה"ב.
טופס W9 הוא דוח מידע שמטרתו להעביר מידע ל-IRS. הטופס מכיל רשימה של פרטים מזהים, מידע אישי ובעיקר את ה - TIN - Tax Identification Number של לקוח הבנק.

תשלומים או סכומים שמועברים על ידי אזרח ארה"ב לאדם או גוף אחר בדרך כלל מדווחים על גבי טפסי 1099. לדוגמה דיבדינד ששולם ידווח על גבי טופס 1099-DIV ותשלומים מסוגים שונים ידווחו על גבי טופס 1099-MISC.

כך עובדת השיטה מבחינת ה-IRS: המשלם יעביר דיווח אודות הסכום ששילם, לדוגמה הבנק, והמקבל יעביר דיווח אודות הסכום שהתקבל, נניח 1,000$ ריבית שקיבל הלקוח.
אם הלקוח לא ידווח על גבי טופס 1040 השנתי שקיבל 1,000$ הכנסות מריבית, ה-IRS יראה את הסכום בטופס 1099 שקיבל מהבנק לגבי אותו הלקוח, וידרוש תשלום מס בגין ההכנסה. על מנת להנפיק טפסי 1099 ללקוחות והעברת דיווחים ל-IRS על הבנק לזהות את הלקוחות אזרחי ארה"ב ובעיקר לקבל מהם מספר מזהה לצורך מס בארה"ב – TIN. כדי לקבל ולוודא מידע זה הבנק דורש מלקוחותיו לחתום על טופס W9.

טופס W9 יכול לשמש את הבנק לצורך קבלת מידע באשר לניכוי מס במקור מתקבולים, או לצורך אישור פרטי הלקוח בכלל ופרטי ה - TIN - Tax Identification Number בפרט. בדרך כלל המספר המזהה לצורך מס יהיה ה-Social Security Number של הלקוח, כאשר גם אם אין ברשות הלקוח מספר SSN ניתן לדווח על גבי טופס W9 כי הלקוח פועל להשיג TIN.

מעבר לבקשה לחתום על טופס W9 הבנק יכול לקבל אינדיקציה לגבי אזרחותו האמריקאית של לקוח באמצעות מקום הלידה שמופיע בתעודת הזהות, העברות כספים לארה"ב ותקבולים שמגיעים מארה"ב.
הבנק עשוי גם לדרוש פרטים נוספים ואסמכתאות מהלקוח על מנת לוודא כי הוא אינו אזרח ארה"ב.

החתמת לקוחות הבנק על טופס W9 היא עוד צעד שעושים הבנקים בישראל לכיוון מס הכנסה בארה"ב, שדורש במסגרת FACTA להעביר מידע על חשבונות והכנסות של אזרחי ארה"ב החיים בישראל.
החשש מחתימה על טופס W9 מתעורר בדרך כלל אצל אזרחי ארה"ב ששמעו כי עליהם לדווח אך מסיבות שונות בחרו שלא לעשות זאת עד כה, ממולץ לאותם אזרחי ארה"ב שמחזיקים בחשבונות בנק בישראל לדווח על החשבונות ל-IRS בטרם יספגו פגיעה בנכסיהם המוניטריים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב