דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צבעים מדברים שיווק - פסיכולוגיה של צרכנים 

מאת    [ 14/11/2014 ]

מילים במאמר: 745   [ נצפה 4777 פעמים ]

ויזואלית מוכרת, זו עובדה חיה ובועטת. המוח – עיניים קולטים תכנים ויזואליים באחוזים ניכרים מתכנים טקסטואליים, וזו סיבה מעולה להכניס קצת גרפיקה לשיווק שלכם ברשתות החברתיות, אתרים, בלוגים ופלטפורמות נוספות, בהם אתם משווקים ובוחרים לקיים את פעילויות הקידום שלכם.  

רבות דובר על הכנסת תמונות, איורים, קטעי וידאו, אנימציות, דו ותלת מימד וכיו"ב, בכול הקשור לאסטרטגיית התוכן של עסקים
ברנדים ומותגים, קטנים כגדולים. אני בוחרת לעסוק במאמר זה בתחום הצבעים - תחום שמח, מרתק, מעניין, מאתגר, שופע פסיכולוגיה ומשובב לב.  

כמה עובדות מחקריות על כיצד צבעים משפיעים על יחסי המרה:

85% מהרוכשים מוצר מסוים, העידו כי הצבע היה גורם מכריע בקבלת ההחלטה

66% העידו שלא ירכשו מוצר מסוים, אם הוא אינו מגיע בצבע המועדף עליהם

מודעות צבעוניות במגזינים, נצפות ומושכות תשומת לב ב- 26% יותר ממודעות בשחור- לבן

שימוש בצבע עקבי מעלה ב- 80% את יכולת הזיהוי וההזדהות עם המוצר/ ברנד / מותג

90% מהחלטות הרכישה מתבצעות ע"ס גורמים ויזואליים!

צבעים, כחלק אינטגרלי ממיתוג, בידול והשרשה של עסק, הם גורם חשוב ומכריע. חשוב ומומלץ לשים לב אליהם בבחירתכם, לבחון את האלמנטים השונים לפני, להבין את משמעותם  להתחבר אליהם
ולבחור את אלו שמתאימים לכם, הן מבחינת הנראות והן מבחינת המסרים.  

מעט על פסיכולוגיית הצבעים בשיווק ויחס המרה:

צבע ירוק – מקושר לתחום הבריאות, רווחה ואיכות חיים. מחובר לטבע ולכול היפה שבו, מזוהה עם מזל טוב
נתינה (מוחשית וספיריטואלית) ופוריות. 
הוכח במחקרים שלעין האנושית קל מאוד לתפוס ולעבד אותו. בחנויות פיזיות משתמשים בו על מנת להשרות שלווה ורוגע.

צבע צהוב – משדר אופטימיות ורוח צעירה. מזוהה עם שמש, צחוק, שמחה ורגעים מאושרים. 
הוכח מחקרית, שאדם הסובב בסביבת צבע צהוב, בפועל מרגיש אופטימי יותר עקב שחרור של הורמון הסרטונין בדם. 
לרוב, בחנויות פיזיות, משמש למשיכת תשומת הלב בעיצוב חלונות הראווה או ע"ג מדבקות חלון. 
שימוש יתר בצהוב אינו מומלץ, צבע משתלט. 

צבע אדום – מסמל אנרגיה, מעלה את קצב הלב, יוצר תחושת "דחיפות" ומעודד רכישה בסיילים, הנחות משמעותיות, השקות וכדומה. אדום הוא צבע של אנרגיה מתפרצת, מזוהה רבות עם תנועתיות והתרגשות, מזוהה עם "דם החיים". 
אדום הוא הצבע הראשון התופס את העין, ועל כן, יש להשתמש בו במינון הנכון, ולהימנע מהשתלטות הצבע. 

צבע כחול – יוצר תחושה של אמינות, ביטחון במוצר/ שירות. צבע המזוהה עם תחומי הבנקאות, כספים, ביטוח, עולם העסקים.

צבע כתום -  משדר "אגרסיביות", אמביציה, צבע אסרטיבי מאוד ולא מעודן. 
משתמשים בו לרוב ב-  Call To Action: להרשמה, קנייה, מכירה, בעיקר בשימוש בדפי נחיתה ממוקדי מכירה ו/או מטרות שיווקיות.

צבע שחור – משדר כוח ויוקרה. משתמשים בו לרוב במיתוג מוצרי יוקרה, מותגי על, השקות של חברות בת וכדומה. צבע שחור משדר גם סמכותיות ואינטליגנציה. 
יש להימנע משימוש יתר בשחור, הוכח כי הוא יוצר ומעורר רגשות עזים, ויותר מדי ממנו, יכול לפספס את המטרה.

צבע ורוד – משדר רומנטיקה, אהבה, רגשות עדינים, נשיות ורוך. משתמשים בו לרוב למותגי נשים ונערות צעירות. 

צבע סגול – צבע "רוחני", משרה רגיעה ושלווה. מזוהה עם תחכום, הפריה, שגשוג והצלחה. 
שימוש יתר בסגול, עלול לגרום לאווירה מלאכותית ופחות נעימה, במינונים הנכונים, הוא ישרה מסתוריות, חוכמה ואף הערכה. 
לרוב, משתמשים בו למוצרי קוסמטיקה, מוצרי היגיינה, אנטי אייג'ינג, טיפולים אלטרנטיביים ועוד.

צבע לבן – משדר טוהר, ניקיון, טבעיות. מייצג אלמנט הוליסטי (מכיל בתוכו את כול קשת הספקטרום הנראה), מייצג יצירתיות
גמישות והיכולות לחבר גשמי ורוחני.

צבע אפור – משדר פרקטיות, פרגמטיות, תכליתיות, מוצקות ויציבות של אלמנטים בחיינו. 
ההמלצה באופן כללי, היא שימוש במעט צבע אפור, במידה ובחרתם בו, מכיוון שיותר מדי ממנו, עלול לשדר אווירה מבוגרת
הזדקנות, אפרוריות, עצבות, ובמבחינה מחקרית – לא עורר תחושות כמעט כלל.

צבע חום – משדר אמינות, יציבות, "חיבור לקרקע" וחברות.
 חום הוא צבע האדמה, ומה יכול להיות מזוהה יותר עם יציבות, התקרקעות והשרשה מאדמה?
 מזוהה עם מוצרים ביולוגיים, אורגניים, צמחוניים, טבעוניים וטבעיים.  

כמה טיפים לשילוב של צבעים יחדיו:
שימוש בצבע אחד בעל גוונים שונים - יוצר מראה נקי ומעניין לאתרי אינטרנט, בלוגים, בידול בוויזואלים ברשתות חברתיות ועוד. 
שימוש בטכניקה זו יוצר מראה מרגיע ונעים לעין, במיוחד עם הצבעים הכחולים והירוקים.

שימוש בצבעים בעלי ניגודיות גבוהה – בחירת צבעים מנוגדים ע"ג גלגל הצבעים (ירוק לימון וורוד), יוצר ניגודיות מעניינת, מגניבה
שילוב של צבע חם ומשהו מודרני. מתאים במיוחד למותגים צעירים, קהלי יעד של נוער, מתבגרים, צעירים, קלאברים וכדומה.

בחירת 3 צבעים משלימים – יוצר הרמוניה, אווירה נעימה ונינוחה, תופס את העין באופן רגוע ולא צורם. 
מומלץ לבחור צבע בסיס שיהווה את הנתח העיקרי של העיצוב, ולהוסיף לו שני צבעים משלימים.

בשילוב צבעים, יש לזכור מה כול צבע משדר, ולבדוק שאין ניגודיות צורמת בין משמעותם והחיבור ביניהם.

 

זכויות שמורות לחברת אוקטופוס. שירותי שיווק וקידום עסקים באינטרנט

שגית סקואין אוקטופוס. שירותי שיווק וקידום עסקים באינטרנט.


https://www.facebook.com/OCTOPUSWEBSERVICES



 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב