דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שי טובלי - מילון מושגים רוחני - מהי צ'אקרה? מהו מרכז אנרגיה? 

מאת    [ 21/03/2008 ]

מילים במאמר: 313   [ נצפה 3399 פעמים ]

צ'אקרה (CHAKRA) - בסנסקריט, 'גלגל' או 'עיגול', כשלפעמים מתכוונים ל'גלגל החיים'. שבע הצא'קרות העיקריות ממוקמות בעמוד אנכי, המתחיל בבסיס עמוד השדרה ומסתייים בקצה הראש. לכל צ'אקרה צבע משלה, יסוד משלה, היבט של מודעות משלה, תכונות "ריפוי" משלה ומטרה משלה. לצ'אקרות מייחסים את היכולת להפיח כוח חיים הן בגוף הגשמי והן בגוף הרוחני. תנועות העידן החדש הן אלה שהביאו את המושג צ'אקרה לעולם המערבי מן המזרח הרחוק. רבות מהתנועות הללו שמו את הדגש על כך שהצ'אקרות, מיקומן ותיפקודן, נמצאו זהות לבלוטות במערכת האנדוקרינלית הנמצאות בנקודות מסוימות בגוף ואחראיות על עצבים. למרות שאין כל הוכחה שמיסטיקנים הודיים עשו השוואה כזו בעצמם, אכן ישנו דמיון רב בין המיקום והתפקוד של הצ'אקרות לבין המיקום והתפקיד של הבלוטות במערכת האנדוקרינית.
הצ'אקרות מתוארות בכתבים הטנטריים כנביעה של מודעות מברהמן, אנרגיה אשר יורדת למטה מהממד הרוחני ובהדרגה מתמקמת בצ'אקרת הבסיס. האנרגיה אשר שוחררה בעת הבריאה, המכונה קונדליני, שוכנת במצבה הרדום והמקופל בצ'אקרת הבסיס, ומטרת היוגי הטנטרי היא להעלות את האנרגיה דרך כל הצ'אקרות עד שיקרה איחוד עם אלוהים בצ'אקרת הכתר בקצה הראש.
מלבד כתבי טנטרה אלה, רבים ניסו לתאר את הצ'אקרות, בייחוד התיאוסופים וכן סופרי עידן חדש. יש הטוענים שהצ'אקרות הן השתקפות המודעות המאוחדת של האדם הנאור, כפי שהיא מתחלקת כדי לנהל היבטים שונים של החיים הארציים. הצ'אקרות ממוקמות ברמות שונות של מודעות, כאשר צ'אקרת הכתר בקודקוד הראש נחשבת למודעות טהורה וצ'אקרת הבסיס נחשבת לקשורה לחומר.
האיזכור המוקדם ביותר שנמצא לצ'אקרות הוא באופנישדות בהודו. מודלים וודיים אלה אומצו על ידי הבודהיזם הטיבטי (תיאוריית שאקטה). קיימים מספר מודלים של צ'אקרות במסורות שונות אחרות, בייחוד ברפואה הסינית וגם בבודהיזם הטיבטי. אפילו ביהדות מייחסים חלק מהספירות לחלקי גוף שונים.
הרעיון של צ'אקרות, כפי שהובן בפילוסופיה המזרחית, אינו קיים ברפואה או במדע המערביים. במחשבה המזרחית הצ'אקרות הן שכבות של מודעות ומצבים של הנשמה, ולכן חקר הצ'אקרות שווה לחקר הנשמה. כך שהתדר או האנרגיה של הצ'אקרות עד כה טרם נמדדו בצורה מדעית. למרות זאת, ישנם אלה הסבורים שלצ'אקרות השפעה על ההתגלמות הפיזית גם כן.
שי טובלי, מורה ואיש חזון, יחד עם שותפו אילון לסטר מביאים לעולם ידע רחב היקף לאין שיעור שכל כולו הוא תשתית ליצירתה של תרבות אנושית חדשה. תחומי הידע המועברים על ידם נותנים מענה לכל הבעיות האנושיות היומיומיות ומציעים ראייה ייחודית ויצירתית בשילוב עם פתרונות מעשיים. הידע חולש על נושאים כמו: מערכות יחסים וסקס, נשיות אמיתית, גבריות אמיתית, רפואה חדשה..



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב