דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך בנושא יעוץ משפטי 

מאת    [ 07/09/2014 ]

מילים במאמר: 501   [ נצפה 2294 פעמים ]

יעוץ משפטי ניתן על ידי עורך דין בצורת חוות דעת רשמית. השאיפה מבחינת אזרחים הפונים ליעוץ היא לשמוע על כל ההיבטים של חומרים, הליכים או חוקים משפטיים בנושא מסוים. היות והתחום המשפטי מורכב משורה ארוכה של נושאים מגוונים, התייעצות עם עורך דין מומחה היא הדרך היחידה לזהות את אופי הטיפול הרצוי ולנצל את סל הזכויות המשפטיות. יתרה על כך, יעוץ הוא צירוף של פסקי דין תקדימיים ומידע משפטי הנמצאים בתחום ידיעותיו של עורך הדין ויכולים לשמש את הלקוח.

חשוב להשקיע לפחות כמה ימים בבחירת עורך דין מומחה לצורך קבלת יעוץ משפטי. במידה והזמן דוחק או כאשר התקציב אינו מאפשר זאת, רצוי לתאם פגישת היכרות לא מחייבת ולבחון לעומק את הסוגיה המשפטית העומדת לדיון. רוב עורכי הדין המתעדכנים בפסיקה ונשארים עם אצבע על הדופק בדבר ספרות משפטית יכולים להעניק שירותי יעוץ מקיפים. מהבחינה הזו, היעוץ הוא אינו פריבילגיה השמורה לארגונים וחברות בלבד. זהו כלי משמעותי במדינה דמוקרטית עם מערכת חוקים מסודרת ולא כדאי לוותר עליו.

בחירת יעוץ משפטי והבחנה בין נושאים

החוק מאפשר פניה לעורך דין לצורך קבלת מענה על כל שאלה משפטית. כדאי להגיע ליעוץ עם כמה שיותר רקע מוקדם בתחום המשפטי, בעיקר בנושאים נפוצים כגון דיני עבודה, דיני משפחה וירושה או דיני מקרקעין, תכנון ובנייה. בכל ענף משפטי התקנות נשענות על יסודות שונים לחלוטין. לפיכך, קיימים הבדלים משמעותיים בין יעוץ בדיני תביעות נזיקין העוסקות בפיצויים בגין נזק כספי, גופני או אחר, לבין דיני משפט מסחרי העוסקים בזכויות רכוש, ביחסים בין אנשים וגופים בעסקאות מסחריות וכן הלאה.

אפשר לראות את החשיבות של יעוץ משפטי בעיקר בענף הפלילי. תכליתו של משפט פלילי היא הסדרת חיי החברה, אך בפועל הוא מתאפיין באכיפה המוטלת על המדינה. דיני משפט פלילי תופסים חלק לא מבוטל מסך הדיונים הנערכים בין כתלי בית המשפט בישראל. יעוץ משפטי בעת הגשת תביעה או במהלך גיבוש כתב הגנה מאפשר לזהות את דיני המשפט הפלילי ולפעול על פיהם.

שירותים נלווים במהלך יעוץ משפטי

יש אפשרות לתאם יעוץ משפטי בליווי שירותים נלווים. ניתן לקבל לדוגמא ליווי משפטי שוטף לעסקים קטנים, בינוניים או גדולים או להתייעץ עם עורך דין לגבי יעוץ משפטי בחו"ל. גם יעוץ לקראת ניהול עזבונות, עבירות צווארון לבן והוצאת צווים זמניים הוא שירות חיוני עבור לקוחות במגזר הפרטי, העסקי והציבורי. המאפיין המשותף לכל השירותים הנלווים של יעוץ משפטי הוא צורך בהיכרות עמוקה של עורך הדין עם התחום בו הוא עוסק. אין טעם לבזבז זמן, כסף ומשאבים על פניה לשירותי יעוץ דרך עורך דין נטול הכשרה רלוונטית ועשירה.

יעוץ משפטי כולל טיפול בתביעות צרכנות או תביעות ייצוגיות, הגשת ערעורים ותביעות מול בנקים, מוסדות פיננסיים וחברות ביטוח. את התשלום עבור היעוץ ניתן לתאם מראש כנגד תמורה כספית, באחוזים מהסכום המושג במשפט או ללא שכר טרחה ובצורת "פרו בונו". כאשר בוחרים עורך דין לטובת יעוץ משפטי כדאי לבצע סינון מסודר ולבדוק נושאים כגון איזורי מתן שירות, שירותים נלווים, התמחויות והכשרות נוספות, ותק וזמינות.

במידת הצורך כדאי לנצל את ההזדמנות ולתאם פגישת היכרות או יעוץ מול נוטריון, מגשר מוסמך או בורר. הפגישה מאפשרת לכל אזרח לקבל מידע משפטי מקיף ולהכיר את השירותים הנלווים המתאימים למצבו. הצלחת היעוץ נמדדת לאורך זמן, לפי תוצאות המשפט וגם על פי תחושתו האישית של הלקוח.

אלעד שניר, משפטן, כותב בכיר בצוות אתר הפורומים המשפטיים. לייעוץ משפטי ניתן לפנות במייל info@lawforums.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב