דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חרדת נטישה אצל כלבים 

מאת    [ 20/07/2014 ]

מילים במאמר: 613   [ נצפה 3422 פעמים ]

חרדת נטישה אצל כלבים

המבט הקפוא המתבונן בכם עת היציאה מהבית, הליווי העצוב לדלת כשהזנב שמוט, התחבאות מאחורי ובתוך רהיטים עם רגע היציאה לעבודה – כל אלו אינם מקלים על עזיבת הבית. כמה פעמים מצאתם את עצמכם חוזרים הביתה לומר "להתראות" בפעם השנייה רק בגלל היללות והבכיות? כמה פעמים חזרתם לעוד ליטוף אחד כי הכלב פשוט לא אוכל כשאתם לא בבית? חרדת נטישה אצל כלבים אינה תופעה נדירה. בדיוק כפי שקשר אנושי מחמם את ליבנו ופרידה מאיימת עלינו – כך גם כלבים עלולים לפתח חרדת נטישה.

אם אתם מחפשים כלבים למכירה ודאו כי אינם לוקים בחרדת נטישה. חרדת נטישה אצל כלבים מתארת תופעה של תחושת חרדה קיצונית שאינה נשלטת. החרדה יכולה להתעורר בעקבות רעשים מסוימים, חוויות ספציפיות או סיוטים וזכרונות מהעבר. במאמר זה נדון דווקא בחרדת הנטישה, המתעוררת בעקבות עזיבה של אחד מההורים. חרדת הנטישה היא הבעיה ההתנהגותית הקשה ביותר להתמודדות בעולם הפסיכולוגי של הכלבים בשל גורמים סביבתיים שונים. זמן ממושך, סבלנות, התמדה ומקצועיות נדרשים לצורך הצלחת הטיפול.

חשיבות האבחון המוקדם

אמנם חרדת נטישה הינה בין הבעיות הפסיכולוגיות היותר קשות לזיהוי וטיפול אצל סוגי כלבים קטנים אולם אבחון מוקדם משפר את סיכויי ההצלחה בטיפול. הקושי באבחון נולד בשל מגוון ההתנהגויות העשויות להיות מאפיין של חרדת נטישה ואינן מעידות על קיומה באופן הכרחי. בעת החיפוש אחר גורים למכירה, ודאו כי אינם לוקים בהתנהגויות של הרס חפצים בבית, עודף אנרגיה, תלות בבעלים והתנהגויות אחרות עלולות להוות סימן לחרדות נטישה וגם התנהגויות כלליות. מסיבה זו נדרש אבחון מקצועי של מאלף על מנת לעמוד על טיב הקושי וכדי להתאים את הטיפול הדרוש.

גורמים נפוצים לחרדת נטישה

חרדת נטישה אצל כלבים יכולה להופיע בכל גיל, אבל נפוצה בעיקר במקרים מסוימים:


    • בעת הפרדה מהאם לפני שהגור מגיע לגיל 3 שבועות.
    • במקרה בו הכלב עבר טראומה והמשיך לקבל יחס שחיזק את הטראומה כגון אלימות, צעקות וכיו"ב.
    • מקרה שעורר תלות יתר אצל הכלב והתנהגות שחיזקה את התלות כגון פינוק יתר.
    • כלב בעל נטייה לפחדים/ כלב שנולד פחדן/ כלב כנוע מאד שקיבל התנהגות המחזקת את הפחד כגון ליטופים ועוד.
    • שינוי דרסטי ופתאומי באורח החיים.
    • כלב שהיה בעל התנהגות דומיננטית במשפחה (המנהיג) והפך לזנוח יותר בעקבות שינויים משפחתיים או שינויים אחרים.

מאפייני הסימנים לחרדת נטישה

ההתנהגויות המאפיינות חרדת נטישה אצל סוגי כלבים קטנים יבואו לידי ביטוי בדרך כלל לאחר עזיבת הבית על ידי הבעלים. במקביל יחולו התנהגויות שונות במחיצת הבעלים וביניהן: כלבים הנובחים על הדלת ללא סיבה, כלב שחוסם את פתח הדלת, יש כלבים אשר ינסו להתחמק החוצה כאשר ההורים שלו מתכוננים ליציאה ולקראת יציאות המתרחשות בשעות קבועות. סימנים נוספים של חרדות נטישה הם השתנה מרובה ברחבי הבית, השתנה על הספות, הקאות, כרסום עצמי וליקוק יתר של כפות הרגליים, התנשפויות מהירות המעידות על חרדה (בעיקר בהיעדרות הבעלים) ועוד.

טעויות נפוצות

הורים רבים לכלבים בעלי חרדות נטישה אינם מבינים את חומרת הבעיה ואת רמת הסבל שכלביהם סובלים ממנה. הבעיה מתגברת במקרים בהם בעלי הבית מתייחסים להרס הרהיטים ולא לגורם שהביא להתנהגות זו. לפני שאתם מתחילים בחיפוש אחר כלבים למכירה או גורים למכירה, ודאו כי אינם מגלים התנהגויות אלו.

אופן הטיפול המומלץ בחרדת נטישה

חשוב לדעת כי במקרים בהם רמת הסטרס היא גבוהה מדי, לא תהיה אפשרות לטיפול אלא לאחר הרגעה כללית. זאת משום שהפחד מונע מהכלב ללמוד מיומנויות חדשות ולהיפתח לטיפול. במקרים אלו ישנה אפשרות לשלב טיפול תרופתי עם טיפול התנהגותי. כדי להקל על הכלב את רגעי העזיבה, תוכלו להדליק אור בשעות הערב, להשאיר רדיו פועל בעת עזיבת הבית ולטשטש סימני יציאה.

טיפול מקצועי בחרדת נטישה של כלבים כולל שבירה של מעגל החרדה, העלאת הבטחון הרגשי ומתן תחושת רוגע ואמון. הורי הכלב הם גורם משמעותי בתהליך זה. לכל שאלה נוספת – תוכלו לפנות אלינו במולי חיות מחמד ונשמח לעמוד לשירותכם.

לקבלת טיפים נוספים לגידול חיית המחמד והשהייה במחיצתה תהווה עם כייף ואהבה ללמציאת פתרונות לבעיות שצצות ,,, כנסו לאתר למתן טיפים   http://www.dogs-cats.co.il/ ;  יש לי המון ניסיון כמאלף וספר כלבים מזה 30 שנה וכל זה מתוך אהבה במתן פתרונות ועצות חכנות מנסיוני  העשיר אשמח לתת לך  לשאלות וליעוץ ניתן להתקשר 03-9624844




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב