דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קצת על פולין 

מאת    [ 19/07/2014 ]

מילים במאמר: 379   [ נצפה 2133 פעמים ]

משלחות לפולין

פולין הפכה בשנים האחרונות ליעד מבוקש עד מאוד בקרב הציבור הישראלי, גם עבור משקיעים המחפשים מדינה במזרח אירופה להשקעות מניבות בנדל"ן ובעסקים, גם עבור ישראלים המעוניינים במדינה אירופית לחופשה עם עלויות נוחות, וגם עבור המשלחות לפולין לילדים הלומדים בתיכון.

בהרבה מבתי הספר התיכוניים בישראל הפכו למנהג להוציא חלק מתלמידי בית הספר במשלחות לפולין כחלק מהלימוד על השואה וכחלק מן המסע ההיסטורי בעקבות הגטאות ויהדות אירופה אשר סבלה רצח עם מהצורר הנאצי.

פולין משמשת כאטרקציה תיירותית לחופשות בשל העובדה שכמדינה אשר השתייכה לגוש הקומוניסטי לשעבר היא מהווה יעד תיירותי זול ונוח עם תרבות והיסטוריה עשירה, ועבור משקיעים פולין מהווה יעד אטרקטיבי שכן זלוטי פולני בערכו הוא נמוך מאוד ביחס למטבעות חוץ בינלאומיים.

קצת על פולין

פולין הוקמה לפני למעלה מאלף שנים על ידי שבט סלאבי אשר נקרא פולניה, ובמאה ה-16 נחשבה המדינה לאחת המדינות העשירות והחזקות ביותר באירופה, אך עם זאת עברה במהלך השנים תהפוכות ומלחמות רבות אשר הותירו את המדינה במשך תקופות רבות בעוני רב וללא מקורות תעסוקה.

על אף נסיונות רבים להרים את המטבע זלוטי פולני ולהשוות אותו למדינות העשירות הגובלות עם פולין, על ידי מעבר של המדינה ממשק חקלאי למשק המתבסס על תעשייה, 30% מן האוכלוסיה עדיין מועסקים בתחום החקלאות, אך עם כניסת פולין לאיחוד האירופי החלה צמיחה בעידוד משקיעים זרים.

כמו אנגלים גרמנים ושאר משקיעים ממדינות מערב אירופה כך גם ישראלים רבים נוהרים להשקיע במדינה האטרקטיבית פולין, וזאת משום שהמטבע שלנו נחשב למטבע יקר בערכו בפולין, וישראלים רבים מצאו את המדינה אטרקטיבית למקם בה את עסקיהם.

טיפים לפני נסיעה

ראשית חשוב לדעת שאנו מגיעים למדינה ענייה ועל כן חשוב להישמר מפני כייסים או גנבים המעוניינים בתיקים או ארנקים אשר בכיסנו, כמו גם חשוב שנדע להתכונן לקראת המקומות שאנו באים לראות, משום ששטח המדינה הוא רחב וגדול וכדאי להיערך בהתאם למנוע בזבוז זמן.

אם אנו רוצים להצטייד במטבע זלוטי פולני חשוב שנמצא מקום להמרת מטבע כבר בישראל באחד מסניפי הבנקים, סניפי הדואר או חנויות ההמרה ונבצע בדיקה היכן נקבל את עמלת ההמרה הנמוכה והנוחה עבורנו ביותר.

אם אנו נוסעים באחת המשלחות לפולין בעקבות השואה עלינו להצטייד בממחטות וטישיו משום שהמראות והאתרים הם קשים במיוחד, אך מעבר לכך מומלץ לטייל בין השווקים ולספוג קצת מההיסטוריה ומהתרבות של המדינה.

 

אוהד הראל - בניית אתרים, קופירייטינג, קידום וכל שירותי האינטרנט




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב