דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימהות מרחב מוגן אמיתי 

מאת    [ 13/07/2014 ]

מילים במאמר: 362   [ נצפה 2093 פעמים ]

מהו המרחב המוגן האמתי? על מי הילדים מסתכלים בזמן האזעקות? עלינו האימהות. כן התפקיד כבד, לעיתים קרובות כבד מדי. המתח עולה, הדאגה מתפשטת והחרדה מגיעה. אבל עלינו לזכור שאנחנו בתפקיד. כמו שלפיקוד העורף יש תפקיד להנחות ולהסביר על התנהגות נכונה במצב חירום, לנו האימהות התפקיד לעודד, לחזק, לאכיל. אבל איך עושים את זה?

נושמים נשימה עמוקה. הילדים שלנו מיוחדים וייחודים, כל אחד מגיב שונה למצב הזה. יחד עם זאת, יש לנו כלים שיכולים לעזור לכל אחד מהם. הילדים, במיוחד ילדים היפראקטיביים, מתקשים עם הרצף. עלינו להחזיר את הרצף: "נשמעה אזעקה לפני זמן קצר אנו עכשיו במקום מוגן ועוד מעט נוכל לצאת ולהמשיך לשחק". ההסבר לילדים קטנים בצורה פשוטה, עוזר להם להבין ולהתמודד עם רגשות החרדה. אבל ילדים יותר גדולים, זקוקים להסבר יותר מפורט, מפני שהם יותר חשופים ומבינים יותר. ההסבר הפשוט שהמצב עומד להסתיים בעוד ימים ספורים ואז יהיה אפשר לחזור לשגרה מעודד אותם. אפשר גם, לדבר על תקופות שהיו, זה מחזק את התחושה שאפשר להתגבר על הקושי ועל הפחד. תנו להם להביע רגשות, משפט כמו "תפסיק לבכות לא קרא שום דבר" יכול להיות בעייתי. אפשר ורצוי לשתף את הילדים בחששות, אבל באופן מבוקר, אך חשוב מאוד לשמור על קור רוח עד כמה שניתן ולא להראות פניקה בנוכחות הילד. הילדים מאוד זקוקים לקרבה, לביחד הזה. לעיתים קרובות הם אף רוצים לישון עם ההורים. תנו להם. תנו להם את החיבוק, את הליטוף, את הנשיקה ואפילו את הדגדוגים. הילדים שואבים את הביטחון מההורים. אנחנו הביטחון שלהם. המגע משפיע עליהם ומרגיע אותם.

המצב הזה יוצר הזדמנויות אין סופיות של מפגשים בין הורים לילדים. דבר שלא תמיד מצוי בזמן השגרה. תנצלו את המצב לפעילויות משותפות, משחקי קופסה, פעילות פיזית, ואפילו מוזיקה נעימה יכולים לשחרר את הלחץ ולהרגיע. עבודות יצירה, יש בהם משהו מרפא ומרגיע. ככל שמגוונים יותר, נהנים יותר, צבעי ידיים, גואש, עבודה עם חומרים, פלסטלינה, חמר. עד כמה שניתן רצוי לעודד פעילות של קבוצה קטנה של ילדים(חברים, שכנים). זה הזמן ליצירתיות, לתת לילדות הגדולות לנהל קייטנות, סדנאות אפייה בטעם ביתי, או הקראת סיפור עם ההורים.

והכי חשוב, הקפדה על רוטינות מסוימת מהזמן טרם מלחמה נותנת לילדים תחושת ביטחון שלא כל העולם שלהם התהפך. שמירה על שעת השכמה ושעת כניסה למיטה, ואפילו על ארוחות קבועות, מהווה עוגנים לילדים להתמודד עם רגשות הפחד והחרדה.

טל-אורה בן שטרית


מאמנת לחיים ומנחת הורים


053-333-97-69


href="mailto:talorab@gmail.comtalorab@gmail.com">">talorab@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב