דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד להשפיע בצילום 

מאת    [ 05/07/2014 ]

מילים במאמר: 382   [ נצפה 1917 פעמים ]

השימוש הבסיסי במצלמה הוא בר סמכה לכל אדם, כל מה שצריך כיום לשים את המצלמה במצב אוטומטי וללחוץ על כפתור ההקלטה, הטכנולוגיה תעשה את העבודה. אך למי שרוצה להתנסות קצת בפרספציה הקולנועית הנה כמה טיפים מומלצים: מנגנון הזום ( ZOOM) הוא אופטי, עקרון הדולי(Dolly)- תנועה של הצלם אחורה וקדימה עם המצלמה יוצר תנועה דינמית, השילוב ביניהם יוצר אפקט מרשים של שינוי פרספקטיבה, אפקט שאי אפשר להשיג במניפולציה בעריכה. לכו אחורה עם המצלמה (Dolly OUT) והשתמשו בזום קדימה(ZOOM IN) או להיפך. על מנת לתת משמעות לצילום בחרו נושא או פעולה המצדיקה את האפקט.

רעיון נוסף לסקרנים מבינכם, כאשר תגיעו לתכנת העריכה הביתית, נסו לשתול כמה פריימים (תמונות בודדות) בין הקטעים שצילמתם כמו תמונה של (פרסומת) או טקסט (מסר), ברגע זה התנסיתם בחשיפה תת ספית (Subliminal message)  וזאת מבלי לקבל תביעה משפטית יקרה (פעולה האסורה בתעשייה). הסבר על התופעה על רגל אחת: מאחורי השפעת המסרים התת מודעים עומד עיקרון אשליית התנועה של הקולנוע : תנועה רציפה של 24 פריימים (תמונות סטילס) עוקבות בשנייה. מבחינה פיזיולוגית מתקשרת התופעה למבנה של העין אנושית, שהרשתית מסוגלת לשמר תמונה של אובייקט 1/20 עד 1/5 חלקי שנייה לאחר שיצא משדה הראייה. מבחינה היסטורית מתוך התפתחות הקולנוע וההתנסות במדיום הגיעו למסקנה מאוחר יותר, כי לא העין כי אם המוח הוא שאחראי לאשליית התנועה, וזאת בשל אי יכולתו להפריד תמונות בודדות אם הם נעות במהירות מסוימת, לכן למוח יש סף תפיסה. ולכך מצטרף ההיבט הפסיכולוגי של התופעה הנוגע להשפעת המסרים בתת מודע (בעיקר מבוסס על התיאוריה הפסיכואנליטית), כך שהטקסט או הפרסומת ששתלתם מאפשר השפעה מגורמים שמחוץ לטווח תשומת הלב הכרתית שלנו. להסיר דאגה מלבכם אל תשכחו להודיע לילדים בבית שהם שותפים בניסוי.

עקרון נוסף המחבר בין התפיסה הצילומית לעריכה, הוא נקודת מבט (P.O.V), צירוף 2 שוטים או יותר, יוצר הקשר תודעתי אצל הצופה, כך על ידיי צילום תקריב (קלוז אפ), בדר"כ פנים של אדם ואחריו צילום של נוף או תנועת הליכה, יתקבל אצל הצופה כנקודת מבט של הדמות. וזאת רק דוגמה פשוטה. אפשר לשלב מספר נקודות מבט ולהחליף ביניהם, הכל על לפי תעוזתו ודמיונו של היוצר . כלים אלה אינם מורכבים אך דורשים התנסות וחשיבה מקדימה, בוא נגיד תסריט כללי. האשליה הקולנועית מאפשרת להעביר תחושות ורגשות, מחשבות וכוונות, מסרים גלויים וסמויים, כלים ואפשריות הנגישות כיום גם ליוצרי הקליפים, הפליקסים והתיעוד הביתי. כמו כן מומלץ קודם לצפות באופן מבוקר בסרט דוקומנטרי או עלילתי איכותי, על מנת לזהות ולאמץ את המתנות של הפרספציה הקולנועית. בהצלחה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב