דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משיכת כספי פנסיה ללא מס 

מאת    [ 31/05/2014 ]

מילים במאמר: 388   [ נצפה 5480 פעמים ]

חוק פנסיה חובה, אשר נחקק בשנת 2008, מחייב מעסיקים להפריש עבור עובדיהם כספים לחיסכון פנסיוני. החוק נחקק בשל רצון המדינה שתושביה יוכלו לחיות בכבוד ולשמר, עד כמה שניתן, את רמת חייהם לאחר גיל הפרישה. על מנת להבטיח שהחוסכים לא ימהרו לפדות את הכספים שהופקדו לפנסיה לפני גיל הפרישה, נקבע מס בשיעור של 35% בגין משיכת כספי הפנסיה בטרם עת.

אומנם ,ברוב המקרים, משיכת כספי הפנסיה לפני המועד אינה מומלצת, ישנם מקרים בהם לחוסכים עדיף לבצע פדיון של חלק או כל הכספים הנמצאים בחיסכון הפנסיוני. אותם מקרים יכולים לנבוע מסיבות של אין ברירה אשר בד"כ נובעים ממצוקה כלכלית או בשל הקלות שניתנו ע"י המדינה במשיכת כספי פנסיה.מהם המקרים בהם פדיון החיסכון הפנסיוני לא יגרור עימו את תשלום מס בשיעור הגבוה של 35% וכיצד יש לבצע את הפדיון? חשוב לציין כי גם חוסכים שמשכו כספי פנסיה בעבר ושילמו מס בשיעור של 35% יכולים לקבל החזר מס בגין פדיון כספי פנסיה על חלק מהמס ששילמו.

המקרה הראשון , אשר מאפשר משיכת כספי פנסיה ללא מס ואשר לעלה לכותרות בשנת 2014 הוא משיכת קופת גמל קטנה (קרנות פנסיה וביטוחי מנהלים אינם כלולים בהקלה). החל מחודש אפריל 2014 התאפשר לחוסכים, בעלי קופות גמל קטנות בסכום של עד 7,000 ש"ח לפדות את כספם( לא כולל שני חשבונות שונים באותה קופת גמל אשר יחד עולים על סכום של 7,000 ש"ח). את הפדיון יש לבצע ע"י פנייה למנהל קופת הגמל. יש לציין כי זוהי הוראת שעה שתוקפה הוא עד מרץ 2015 והמשכה ייבחן ע"י האוצר. 

מקרה נוסף הוא משיכת כספי פנסיה ללא מס (קופות גמל)  שהופקדו לאחר שנת 2000. הקריטריונים למשיכה הינם כלכליים ורלוונטים לאנשים בעלי משכורות נמוכות ו/או כאלה שיש להם הוצאות רפואיות משמעותיות. לקבלת רשימת הקריטריונים לחצו כאן. את הבקשה לפדיון יש להגיש בטופס 159 לפקיד השומה או על גבי טופס 159א לקופת הגמל. כספי פנסיה שהופקדו לפני שנת 2000 ניתנים למשיכה ללא מס במקרים של אי עבודה של לפחות חצי שנה, מעבר משכיר לעצמאי או מעבר למעסיק שלא הפקיד כספים במשך שנה לפחות. על מנת לפדות כספים אלו יש לפנות לפקיד השומה.  

כאשר כספי הפנסיה של מבוטח כלשהו (קרנות פנסיה, קופות גמל וביטוחי מנהלים) הינם נמוכים ואינם מאפשרים קצבת פנסיה חודשית של מעל 400 ש"ח, ניתן לפנות לפקיד השומה ולקבל פטור חלקי או מלא מתשלום המס. הפטור ייבחן ע"י פקיד השומה בהתאם למצבו הכלכלי של המבוטח. 

חשוב להתייעץ עם גורם מקצועי לפני הגשת בקשה לפדיון חיסכון פנסיוני עם הקלות במס.

 

הכותב הינו רו"ח ועורך אתר מסבירים - פורטל ייעוץ והחזרי מס לשכירים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב