דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רפואה אינטגרטיבית: השילוב של רפואה אלטרנטיבית-משלימה בטיפול בחולי סרטן 

מאת    [ 26/05/2014 ]

מילים במאמר: 486   [ נצפה 3199 פעמים ]

מחלת הסרטן הינה המחלה בעלת המשמעות החמורה ביותר מכלל המחלות כיום. קיים מגוון רחב ביותר של מחקרים המנסים למצוא מזור למחלה. אולם, קצב ההתקדמות של דרכי הטיפול במחלה הינו איטי ועדין חולים רבים מדי אינם מגיעים לחוף המבטחים של ריפוי מלא של מחלתם.

שיטות הטיפול של רפואה אלטרנטיבית-משלימה בסרטן הן רבות ומגוונות ומעניקות לחולי סרטן תקווה נוספת. חולי סרטן רבים בעולם נעזרים גם בשיטות הללו כחלק מהטיפול במחלתם. רפואה אלטרנטיבית בהחלט יכולה לעמוד בפני עצמה בעת הטיפול בסרטן אך באותה מידה, לשמש גם תוספת למאבק במחלה למי שמטופל בשיטות קונבנציונליות.

 

83% מחולי הסרטן נעזרים בשיטות רפואה אלטרנטיבית

בסקר שנערך בקרב 453 חולי סרטן במרכז הסרטן הגדול בעולם - מרכז מ.ד אנדרסון באוניברסיטת טסס ביוסטון, בין השנים 1997-1998, נמצא כי 99.3% מהחולים שמעו על רפואה אלטרנטיבית ו-83.3% מהחולים נעזרו בשיטת אחת לפחות. מחקרים רבים מוכיחים כי שימוש השימוש ברפואה אלטרנטיבית משלימה בקרב חולי סרטן הוא בין 50 ל-80 אחוז. במחקר שנערך בארץ נמצא כי 58% מחולי הסרטן משתמשים בשיטות רפואה אלטרנטיבית.

 

אז מהי בעצם רפואה אלטרנטיבית משלימה ?

רפואה אלטרנטיבית-משלימה מאגדת בתוכה מספר רב של שיטות טיפול, שאינן חלק מהטיפול הרפואי הקונבבנציונלי, ולמרות מידע על יעילות השיטות הללו בטיפול בסרטן, לא נבדקו בסדרת ניסויים מבוקרים בהשתתפות מספר רב של חולים. זו הסיבה בגינה לא נקבע שיעור ההצלחה המדויק של השיטות. אך מחקרים רבים שאינם מבוקרים, דיווחים של הרופאים ומטפלים ובעיקר, דיווחי החולים והמטופלים על הצלחות הטיפולים והתועלות הגלומות בהם, הם שמעודדים חולים נוספים לנסות ולהשתמש בשיטות רפואה אלטרנטיבה משלימה.

 

כיצד החל השימוש בשיטות רפואה אלטרנטיבית?

חלק משיטות הטיפול ברפואה אלטרנטיבית עוברות מדור לדור באוכלוסיות מסוימות במשך שנים רבות. לדוגמא: טיפולים באקפונקטורה (דיקור) ובצמחי מרפא קיימים בסין כבר אלפי שנים; שיטות טיפול שונות המקובלות ביפן, בהודו ובטיבט; צמחי מרפא מיערות הגשם בדרום אמריקה ועוד. שיטות אחרות הן אלו שנוסו במעבדה (בתרביות תאים) על בעלי חיים ועל קבוצות קטנות יחסית של חולים והוכח כי הן מועילות לטיפול. לדוגמא: שיטות הטיפול בויטמינים, צמחי מרפא וחומרים לחיזוק תיפקוד המערכת החיסונית המופקים מהחי והצומח; היפרתרמיה ושיטות שונות של טיפוי גוף-נפש.

 

רפואה אינטגרטיבית בארץ

בעשור האחרון אמצו מרבית המחלקות האונקולוגיות את הרפואה המשלימה לחיקם ויחידות לרפואה אינטגרטיבית קיימות כיום במרבים המכונים האונקולוגים בארץ, איכילוב, בילינסון, תל-השומר, רמב"ם, שערי צדק, ועוד.

 

מתי ומדוע משתמשים חולים בשיטות אלטרנטיביות ללא שימוש במקביל ברפואה קונבנציונלית?

חולים רבים פונים לקבל טיפולים ברפואה אלטרנטיבית משלימה רק לאחר שכל שיטות הטיפול הקונבנציונליות בבית החולים נכשלו לגביהם ונאמר להם כי "אין בשבילם טיפולים נוספים". הכנסת היחידות לרפואה אינטגרטיבית לבתי החולים מאפשרת ומעודדת את החולים להשתמש בשיטות אלה כבר בשלבים הראשונים של המחלה דבר המשפר את סיכויי התגובה לטיפולים הקונבנציונליים, מפחית את תופעות הלוואי שלהם וקשורה לשיפור בסיכויי ההישרדות.

 קבוצה אחרת של חולים הפונים לרפואה המשלימה הם אותם חולים המתנגדים לקבלת טיפולים קונבנציונליים באופן עקרוני. חלקם הגדול נחשפו בעבר לטיפולים קונבנציונליים בסרטן של בן משפחה או ידיד והיו עדים לתופעות הלוואי הקשות ולתוצאות המיידיות (והמאוחרות) של טיפולים מסוג זה.

 

במחלת הסרטן מומלץ להשתמש בכל האמצעים הקיימים וזה כולל שילוב בטיפול של השיטות השונות של רפואה אלטרנטיבית-משלימה.

ד"ר יוסף ברנר אונקולוג מוסמך, בוגר הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב עם התמחות באונקולוגיה במרכז הרפואי ע"ש שיבא, תל-השומר, ובמרכז לסרטן Memorial Sloan Kettering Cancer center, ארה"ב. בעבר, הקים וניהל את המרכז האונקולוגי בבית החולים וולפסון, חולון. מזה למעלה מ-15 שנה שד"ר ברנר מטפל בחולי סרטן באמצעות דרכי טיפול משלימות, לאחר שעבר הכשרה בנושאי היפרתרמיה ורפואה שולבת-משלימה בסרטן בגרמניה ובארצות הברית. ד"ר ברנר מנהל את מרכז "ניו הופ" לטיפול בחולי סרטן באמצעות טיפולי היפרתרמיה ותזונה בריאה. משמש כנשיא האיגוד הבינלאומי להיפרתרמיה קלינית (International Clinical Hyperthermia Society) ומרצה בכנסים בכל העולם בנושאי היפרתרמיה ורפואה משולבת-משלימה בסרטן.  http://www.hyperthermia.net




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב