דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סעיפים בולטים בתקנות שכר נוטריון 

מאת    [ 14/05/2014 ]

מילים במאמר: 498   [ נצפה 2405 פעמים ]

שכר שירותי נוטריונים נקבע לפי משרד המשפטים והוא מתייחס אל כל השירותים אותם רשאים לספק נוטריונים בישראל. מעמדו של הנוטריון אינו נפגע לאור ההנחיות המפורטות על ידי משרד המשפטים, ויש כאלו הטוענים כי הוא אפילו מתחדד. בסופו של דבר, נוטריון הוא עורך הדין היחיד המוסמך על פי חוק לאמת, לאשר, להעיד ולערוך מסמכים משפטיים. החתימה של הנוטריון היא בעלת משמעות ארוכת טווח ובמקרים מסוימים המוסדרים בחוק היא נחשבת בעיני בית המשפט כאישור למקוריותו של מסמך, לזהותו של החותם עליו או לעובדה שאותו מסמך נחתם מרצונו החופשי של אדם. על כל פנים, משרד המשפטים מכיר ברגישות המיוחדת המלווה את תפקיד הנוטריון ולכן מעדכן את שכר השירותים אחת לשנה בתאריך 1 בינואר.

יש מספר סיבות המצביעות על הצורך בהתקנת שכר נוטריון אחיד. הסיבה הראשונה היא יצירת קביעות בעיני הציבור הרחב. משרד המשפטים רוצה למנוע מצב בו נוטריונים מתחרים על גיוס לקוחות מטעם הציבור הרחב או עושים שימוש לא אתי בנתוני שכר. בניגוד למקצועות חופשיים או אפילו לתחומים אחרים בתוך עולם המשפט, הנוטריון הוא עורך דין המחויב לאינטרס הציבורי לפני כל דבר אחר. מסמכי הנוטריון מיועדים לשמש כראייה בבתי משפט, בפני רשויות אחרות ולעיתים גם בבתי דין מחוץ לארץ. עיסוקו של הנוטריון מוסדר בחוק הנוטריונים ואין מקום לפשרות לגבי קביעת השכר שלו. סיבה שנייה ולא פחות חשובה קשורה לשקיפות. משרד המשפטים יודע שעליו למנוע שחיתות או העדפת לקוחות מסוימים על פני אחרים. הדרך לעשות זאת עוברת בקביעת שכר אחיד ממנו לא ניתן להפחית או להעלות את המחיר.

מה כרוך בקביעת שכר נוטריון?

יש מספר סעיפים בולטים השופכים אור על הנושא של שכר נוטריון. רוב הציבור משתמש רק בחלק קטן מהשירותים הניתנים על ידי נוטריון ולכן כדאי להתחיל בסקירה שלהם. על פי מסמך המפורסם על ידי משרד המשפטים ובכפוף לאישור ועדת הכספים של הכנסת, נוטריון רשאי לגבות סכום של 166 ש"ח עבור שירות של אימות חתימה כחותם ראשון. כל חתימה של חותם נוסף על אותו מסמך תעלה 66 ש"ח בלבד בעוד אישור שהחותם על מסמך בשם זולתו אכן מוסמך לכך יעלה 66 ש"ח גם כן. אם השירות כרוך בתרגום המסמך בידי הנוטריון יש לשאת בתוספת תשלום.

אישור נכונות של תרגום נחשב גם הוא לשירות פופולארי בקרב נוטריונים. שירות כזה עולה 208 ש"ח עד מאה המילים הראשונות, בעוד כל מאה מילים נוספות או חלק מהן ועד אלף מילים יעלו 166 ש"ח. לאחר מכן יעלו מאה מילים נוספות או חלק מהן 80 ש"ח ואם במעמד אחד ניתן יותר מאישור אחד לאותו תרגום רשאי הנוטריון לגבות תשלום של 66 ש"ח לכל אישור הנוסף על האישור הראשון.

מה משותף לשכר נוטריונים?

כפי שניתן לראות מתוך הדוגמאות שהובאו עבור שירותים פופולאריים של נוטריון, התשלום עבור השירות יורד ככל שמספר ההעתקים גדל. במילים אחרות, ניכרת השקעה של משרד המשפטים ושאיפה לשמור על מחירים הוגנים ככל האפשר. לקוח המגיע אל נוטריון על מנת לקבל שירות מסוים לא צריך לשאת במלוא העלויות הנוספות במידה והוא זקוק לעוד אישורים, העתקים או מסמכים.

לסיכום, שכר נוטריון הוא חלק בלתי נפרד מההתנהלות של עורכי דין אלו מול הציבור הרחב וגם מול משרד המשפטים. חשוב לעקוב אחר עדכוני השכר המתבצעים בכל 1 בינואר ולבדוק האם נוטריון אכן עומד בהנחיות הקבועות בחוק.

אלעד שניר, משפטן, כותב בכיר בצוות אתר הפורומים המשפטיים. לייעוץ משפטי ניתן לפנות במייל info@lawforums.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב