דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ואהבת לרעך כמוך 

מאת    [ 09/05/2014 ]

מילים במאמר: 1374   [ נצפה 3202 פעמים ]

 

     

תהילים כ"ג:  "מזמור לדוד ה' רועי לא יחסר בנאות דשא ירביצני על מי מנוחות ינהלני",

רועי מלשון רע, חבר, שאם אנו מחוברים אל ה' באחדות מושלמת הוא חברינו הקרוב ביותר, על כן הוא ינחה אותנו בדרכינו, יראה לנו את האור בחיים, יפתח בפנינו חיים של שלווה ואושר, ובאותה מידה שהאדם מושך שפע אל חייו באמצעות חיבורו לאלוקות, כך הוא מושך שפע אל חייו באמצעות אהבתו לחברו ושכנו.

חשיבות אהבת האחר הנה אחד מעמודי התווך עליו עומד העולם, כעין שתי רגליים מוצקות המעמידות את הגוף איתן, שלולא מוצקות הרגלים ואחדותם הגוף אינו יכול לעמוד, שאילו האדם ינסה לעמוד על רגל אחת גופו יאבד את שיווי משקלו, או אילו הוא חסר רגלים גופו כשבר כלי, שרגלי האדם בנויים כדמיון יסודות בניין שעומד עליהם.

כל העולמות הרוחניים משתלשלים ומחוברים עם העולם הגשמי שלנו כיחידה אחת, וצורת העולמות כדמיון צורת גוף האדם, העולם הגשמי בו חיים בני האדם הוא התחתון ביותר בשרשרת העולמות, כעין רגלי האדם שהם החלק התחתון ביותר בגופו, ותפקיד הרגלים לרוץ וללכת  להניע את האדם לעשות פעולות, על כן העולם שלנו נקרא עולם  העשי"ה מלשון לעשות מעשה.

שלושה שותפים ביצירת האדם אמא, אבא והאלוקות שממנו האדם קיבל את רוח החיים, נשמתו. הזוג הראשון שנוצר בעולם היו אדם וחווה, מהם נולדו ילדים שהולידו עוד ילדים ושולשלת העולם הלכה והתרחבה עד למספר של בליונים, יוצא מכך שכל יצורי האדם בעולם שייכותם משורש אחד, כדמיון עץ שמשורשו הולך ומתפתח עץ ענק בו עלים, ענפים, פירות ופרחים וכולם שייכים לשורש האחד, כך כל באי העולם.

 האדם הראשון בחטאו התחבר עם הכוח השלילי, מחיבורו והתערבותו בו, הביא על העולם פירוד מהאחדות והאהבה לזולת, שבא לידי ביטוי באופן מיידי בבנו 'קין' שרצח את 'הבל', שהיה הרצח הראשון שקרה בעולם, אשר בוצע כתוצאה מקנאתו של 'קין' באחיו 'הבל', קנאה שגרמה לו לשנאה עוצמתית עד כדי הבאתו למעשה רצח, שכוח הקנאה והשנאה נובעים מהכוח השלילי המשפיע על מחשבת האדם.

על כן כל העולם בנוי על המשפט "ואהבת לרעך כמוך" שכל בני העולם הנם יחידה אחת בלתי נפרדת, אחד תלוי בשני כעין שרשרת המשתרכת ונמשכת עד בלי סוף, כדמיון גוף האדם שבחיצוניותו אנו רואים אותו כיחידה אחת של גוף מושלם, ואם נפתח את הגוף ונביט בפנימיותו נראה בו חלקים חלקים כגון הריאות, הלב, הקיבה, מוח וכל החלקים האחרים, שהחלקים הנפרדים כדמיון מראה של כל אדם ואדם בפני עצמו, ובמראה כללות העולם בשלמות הוא כדמיון גוף האדם עצמו במראה חיצוניותו, שאם נביט מחוץ לכדור הארץ על העולם,  הוא יראה לנו ככדור עגול  ויחידה אחת, ללא יכולת לראות את פרטיו האישיים שבפנימיותו, כפי גוף האדם עצמו בהביטנו בחיצוניותו. באופן זה כל הבריות בעולם הם גוף אחד וערבים זה לזה, הם תלויים באהבה אחד לשני, בחברם, שהאדם השני אם זה חברו, שכנו או אחיו הם עצם וחלק ממנו מעצמו שלו ואינם חלק נפרד ממנו, ובאהבתו לאחר הוא עוזר לעצמו, על כן ישנה חשיבות ראשונית לאהוב את האחר כפי שאתה אוהב את עצמך, שהאחר הוא אתה וחלק בלתי נפרד ממך, כפי שחלקי הגוף הפנימיים אינם בלתי נפרדים מהגוף החיצוני.

להמחיש את הנושא אתן מספר דוגמאות, כאשר חלק בגוף האדם נגוע או פגע בו חולי כמו מחלת הסרטן, באם לא יטופל חלק זה, המחלה תתפשט בכל הגוף והאדם מאבד את חייו, ומאחר וכל העולם הנו יחידה אחת, ואם לא נאהב ונתמוך אחד בשני חולי השנאה מתפשט כפי הסרטן וחיבור השרשרת נגדעת, והאדם האחר שנופל סוחף אחריו עוד מספר אנשים הנופלים עמו, בנוסף נגרם עוול למשפחתו, כתוצאה מכך הם מבקשים נקמה, יוצאים להתעמת, וממריבה קטנה השנאה הולכת גוברת ומתרחבת, ונותת כוח חזק לכוח השלילי (יצר הרע- הקליפות) לפעול על העולם, מפעולתו וכוחו מידת הדין נאחזת ונמתחת על העולם, כאשר מידת הדין שולטת נגרם בעולם אנדרלמוסיה, הרג, מלחמות, אסונות טבע רעב ועוד....עד אין סוף, שהאדם עצמו הביא מידה זו על העולם.

לעומת זאת, בפעולת אהבה אחד לשני מידת החסד- הרחמים שולטת בעולם בו שרוי אחווה, נתינה, שלווה, שפע, רווחה, והטבע מושפע גם ממידת החסד ומשתתף בה, ששורר בעולם במקום מלחמה -שלום, במקום חולי- רפואה במקום עצבות- שמחה, במקום רעב –שובע, וכן על זו הדרך מידת החסד שולטת בעולם, המושרשת ונובעת מהמידה של "ואהבת לרעך כמוך" שעליו כל העולם עומד ונשען. והאדם האחר הוא חלק ממך וממני ואינו זר, שהמילה זר משמעותה חבוייה זר=רז מלשון סוד שנסתר תחת מעטה זר.

הטבע בה לשרת האדם שממנו הוא למד, כפי שאנו רואים את החיות ביערות שהם תמיד הולכים בקבוצות מאוחדות, ביודעם שכל עת שהם אוחזים אחד בשני ומאוחדים אין האריות יטרפו אותם, ומזה האדם יכול ללמוד את עוצמת וחשיבות האהבה והאחדות, שכוחה עצום לאין שיעור. שבכל קבוצה אם זה בחיות או במשפחות האדם אין אהבה ואחדות הכל מתפורר ויורד לטמיון.

 מדוגמת היחיד משליכים על דוגמת הכלל, ומהכלל על העולם, ומהעולם על כלל העולמות, שכולם קשורים בכולם בקשר הדוק, ומשתרעים ונמתחים בעולמות עליונים עד בלי סוף.

העולם בנוי על מידה כנגד מידה, חסד –רחמים, כנגדו גבורה-דין, שבחסד כלול אהבה, נתינה ללא קבלה חזרה,אחווה, עזרה לזולת, לחולה, לנזקק, לעני, לעשוק ולחלש שכל אלו משפיעים שפע אלוקי לחיי האדם, שמחת חיים, התעלות נפשית, אושר, עושר, בריאות, אריכות ימים והרמוניה מושלמת עם עצמו ועם הסובבים אותו. חשיבות כוח הנתינה לאחר נובעת מכך שהחלק שנלקח מהעניים, ניתן לעשיר כדי שיפעיל את כוח החסד-הנתינה, כפי שכל תושבי העיר מפרישים משכרם לראש העיר, כדי שיטפל ויטפח את העיר. אדם שפועל בדרך החסד נשמר ומעולם לא יגוף רגלו באבן, שנאמר: כי מלאכיו יצוה לך לשמרך בכל דרכיך. (תהילים צא,יא)

כפי שהעולם בנוי מידה כנגד מידה הכל חוזר גם כגלגל לאדם כפי מעשיו, עשית חסד ירעיפו עלייך חסד בדרך הטבע, היום מחר או בעוד שנים אחדות. שהחסד ובאותה מידה הרע שנעשה נשאר תמיד תלוי ועומד כנגד האדם, ובמוקדם או במאוחר חוזר אליו, כדמיון הכוכבים השמש והירח, שכולם בצורת כדור שתחילתם היא סופם, וסופם היא התחלתם, סובבים סביב וחוזרים למקומם הראשוני, כך בחיים הכל מסתובב ככדור.

באותו אופן הכוח השלילי פועל מידה כנגד מידה, במקום אהבה –שנאה, במקום שלום- מלחמה, במקום בריאות-חולי וכן על זו הדרך. ישנו סיפור ידוע על פעולתו של כוח השנאה והקנאה שהתרחש בימייו של רבי עקיבא, כמובא בגמרא  ( יבמות דף סבעמוד ב)

"אמרו: שנים עשר אלף זוגים תלמידים היו לו לרבי עקיבא, מגבת עד אנטיפרס, וכולן מתו בפרק אחד מפני שלא נהגו כבוד זה לזה". רבי עקיבא הבין את סיבת הסתלקות תלמידיו "מפני שלא נהגו כבוד זה לזה", יצא ולימד שמצות "ואהבת לרעך כמוך לה.

מאחר וכל העולם בנוי על "ואהבת לרעך כמוך" ובימינו בכל פינה שנסובב את ראשינו נגלה שהשנאה גואה ובוערת בקרבת האדם, רצח בכל מקום על לא כלום, סמים, פריצות, גניבות, חוסר כבוד להורים ולזקנים, חוצפה גואה, רדיפת בצע...... הנובעים מהתגברות הכוח השלילי שהתחזק על העולם ונמצא תחת שליטתו של יצר הרע, (השטן) שמכוחו הביא את מידת הדין הקשה המתוחה כיום על העולם, ואם האדם לא התעשת ויתחיל לפעול במהרה טרם חלון ההזדמות לתיקון המעוות יסגר, ככל שהזמן חולף לא יהיה מנוס ממלחמת גוג ומגוג הקרבה ובאה לעולם.

  באם האדם יתקן טרם סגירת הצוהר הקטן שנשאר פתוח מעט, התקיים בעולם הפסוק שאומר: אפילו אם אלך בגיא צלמוות לא יטע ולא יהיה בי פחד, כי ה' עמדי, הוא רועי חברי השומר עלי, וכוסי -פרנסתי ושמחתי תהיה תמיד מלאה-רויה.

 "מזמור לדוד, ה' רעי לא אחסר,
בנאות דשא ירביצני, על מי מנחות ינהלני,
נפשי ישובב, ינחני במעגלי צדק למען שמו,
גם כי אלך בגיא צלמות - לא אירא רע, כי אתה עמדי,
שבטך ומשענתך המה ינחמני,
תערך לפני שלחן נגד צררי,
דשנת בשמן ראשי, כוסי רויה,
אך טוב וחסד ירדפוני כל ימי חיי,
ושבתי בבית ה' לארך ימים."

לסיכום לפי 'פאולוס' הנוצרים גם מאמינים בפסוק זה, שהוא כלל עולמי לכל בריות העולם. וכתוב שם

"ואלתהיו חיבים לאיש דבר זולתי אהבת איש את רעהו כי האהב את חברו קים את התורה 9 כי מצות לא תנאף לא תרצח לא תגנב לא תענה עד שקר לא תחמד עם  כל מצות אחרות כלן הנה בכלל המאמר הזה ואהבת לרעך כמוך"

 

  Siona Thacker

ציונה טאקר עוסקת חיזוי על פי הקבלה, עבר, הווה ועתיד, מייעצת ונותת הדרכה וניתוב בחיים, המבוסס על פי שורש נשמת האדם.  להתקשרות מהארץ שיחה מקומית 072-216-1727 או באימייל t.siona@yahoo.com

בנוסף עושה חוגי בית בנושא רוחניות.

בנוסף ציונה כתבה ספר קבליסטי שזה עתה יצא לאור הנקרא "סוד הניצוץ האלוקי" שאפשר להסיגו באתר sionathacker.netאו

באמזון תחת השםSecret of the Divine Spark  By: Siona Thacker

לצפייה באמנות של ציונה      sionathacker.com לשמיעתהרצאות או לצפיה באמנות של ציונה טאקר תוכלו לצפות ביוטוב פשוט תקלידו ציונה טאקר.

 

Siona Thacker ציונה טאקר ספר "סוד הניצוץ האלוקי"


sionathacker.net אתר האמנות  sionathacker.com


ציונה טאקר חיזוי על פי הקבלה צור קשר  t.siona@yahoo.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב